Zvezde avtomobilskega salona v Münchnu

Foto: BMW
Foto: BMW
V času med 5. in 10. septembrom bomo v bavarski prestolnici lahko spet obiskali jesenski avtomobilski salon IAA Mobility.
Oglej si celoten članek

Letošnja udeležba znamk bo zanimiva, saj bo na salonu, ne glede na to, da gre za evropski avtomobilski salon, sodelovalo veliko kitajskih znamk, ki so odločene, da bodo tradicionalne evropske proizvajalce prehitele na področju elektromobilnosti.

Münchenski avtomobilski salon, ki je nadomestil kar dva jesenska avtomobilska salona, frankfurtskega in pariškega, je manj tradicionalno avtomobilski od obeh prednikov, ampak se posveča mobilnosti v precej širšem kontekstu. Med razstavljavci so tudi podjetja, ki proizvajajo baterije, polnilnike ali razvijajo programsko opremo.

Tradicionalne avtomobilske znamke sicer izgubljajo interes za prireditve te vrste v Evropi, kar pa ne pomeni, da v Münchnu ne bomo priča avtomobilskim premieram, ki so bile nekoč skoraj obvezne. Prisotnost na salonu so potrdili BMW, Mercedes-Benz, Mini, Renault, Opel, Cupra ter kitajski proizvajalci BYD, MG, Xpeng, Leapmotor, Seres in Dongfeng.

Po drugi strani bodo udeležbo na münchenskem salonu med drugimi izpustili Fiat, Citroën, Peugeot, Jeep, Chrysler, Jaguar, Land Rover, Tesla Motors, Mazda, Honda, Ferrari in Lamborghini.

Audi

Audi bo predstavil prenovljenega premijskega suva Q8. 

Foto: Avatr avatr 11

Avatr 11

Nova kitajska avtomobilska znamka je nastala v sodelovanju med avtomobilsko znamko Changan in proizvajalcem pametnih telefonov Huaweijem. Avatr 11 so predstavili že na avtomobilskem salonu v Šanghaju, evropsko premiero pa bo doživel prav v Münchnu. S svojimi merami bo tekmoval predvsem s teslo model S, na voljo pa bo z dvema zmogljivostma, odvisno od števila motorjev. Različica z enim motorjem na zadnji premi bo razpolagala z močjo 230, različica z dvema motorjema na obeh premah pa z močjo 425 kilovatov. Baterije lahko imajo kapaciteto 90 ali 116 kilovatnih ur.

Foto: BYD BYD dolphin

BMW

Ena najbolj težko pričakovanih in tudi glavnih novosti salona bo svetovna premiera koncepta, ki napoveduje zelo drugačne avtomobile iz bavarske prestolnice. BMW Vision Neue Klasse bo utelešal svež oblikovni, tehnični in uporabnostni koncept ene najbolj slavnih znamk na svetu. Neue Klasse bo tako kažipot za vse prihodnje modele, zato ga napovedujejo kot eno največjih prelomnic v zgodovini znamke.

Poleg tega bodo na salonu predstavili še več serijskih tehničnih novosti, od priključnih hibridov v novi seriji 5 do blindiranega i7, ki je prvo električno vozilo s tako visoko stopnjo zaščite. 

BYD dolphin

Kitajski velikan v Evropi že prodaja križanca atto 3, limuzino han in športnega terenca tang, zdaj pa bo ponudbo razširil še s kombilimuzino dolphin. V Münchnu lahko pričakujemo še električnega križanca seal U, znamka pa bi rada v Evropo pripeljala tudi majhen električni avtomobil seagull, ki bo namenjen mestni mobilnosti.

Foto: Cupra Cupra tavascan

Cupra tavascan

Seatova športna znamka bo v München prišla s tavascanom, električnim SUV-jem s športnim značajem, ki bo razpolagal z močjo 250 kilovatov in navorom 679 njutonmetrov, če bo opremljen z dvema motorjem, po enim na vsaki premi, ali z močjo 210 kilovatov, če bo motor le zadaj. Baterija, ki ima uporabno kapaciteto 77 kilovatnih ur, je enaka kot v volkswagnu ID.5.

Foto: MINI mini cooper EV

Mini cooper EV

Druga generacija električne kombilimuzine bo na trg pripeljala prihodnje leto. Na voljo bo z močmi 135 ali 160 kilovatov. Na svoj račun bodo prišli tudi ljubitelji klasične motorizacije, saj bo mini še naprej na voljo z 1,5-litrski trivaljnim in 2-litrskim štirivaljnim bencinskim motorjem.

Foto: Renault renault scenic E-tech

Renault scenic

Električni križanec, ki je prevzel ime priljubljenega družinskega enoprostorca, je višji in bolj prostoren od renaulta megane E-tech, poleg tega pa so mu namenili tudi bolj futuristične oblikovne poteze. Njegovo obliko je za zdaj napovedala le študija, ki so ji namenili tudi podaljševalnik dosega s pogonom na vodik.

Foto: Smart smart #3

Smart #3

Avtomobilska znamka Smart je v Evropi zelo znana in priljubljena, njeni avtomobili pa so v zadnji generaciji prihajali iz Novega mesta. Zdaj pa počasi postaja kitajska, saj so proizvodnjo preselili na Kitajsko. Smart #3, večji brat smarta #1, oblikovno sledi Mercedesovi električni liniji EQ. Tehničnih podatkov še niso uradno objavili, govori pa se, da naj bi bil s svojimi dimenzijami blizu vokswagnu ID.5.

Foto: Opel Opel experimental koncept

Opel experimental

Opel v električni študiji experimental vidi napoved nove generacije električnih avtomobilov, ki jih bodo na trg pripeljali do leta 2028. Študija očitno kaže poudarek na aerodinamiki., obljubljajo pa, da lahko s polno baterijo prevozi do 700 kilometrov.

Foto: VW VW passat

Volkswagen passat

Nova generacija legendarnega modela iz Wolfsburga bo premiero doživela v Münchnu. Kot je že znano, bo passatu ostala le karavanska različica, izdelovali pa ga bodo v Bratislavi, kjer bo s tekočih trakov prihajala tudi škoda superb. V primerjavi s predhodnikom bodo izboljšani predvsem šasija, učinkovitost pogonskih sklopov in tehnologija na krovu.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.