Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so predstavili kampanjo s pomenljivim imenom PreVWara, s katero želijo nagovoriti čim več slovenskih lastnikov avtov koncerna Volkswagen, ki so zajeti v afero Dieselgate s ponarejanjem škodljivih emisij, naj se jim pridružijo v boju za pravično odškodnino.
Ker v Sloveniji ni instituta skupinske tožbe, slovenske in evropske oblasti pa so po mnenju ZPS do Volkswagna v zadnjih dveh letih, odkar je izbruhnila afera, kazale predvsem popustljivost, je sedaj moči združilo več potrošniških organizacij v osmih evropskih državah. Pod okriljem evropskega potrošniškega združenja BEUC bodo prek odvetniške družbe Hausfeld pred sodiščem v nemškem Braunschweigu vložili zahtevek za odškodnino v znesku nakupne cene posameznega avta.
Kdo je upravičen do sodelovanja v tožbi?
- Lastniki avtomobila koncerna Volkswagen (Volkswagen, Škoda, Audi, Seat), ki so ga imeli v lasti na presečni datum 18. 9. 2015 (javni izbruh afere) in ki imajo vgrajen sporni motor družine EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI, 2.0 TDI). Volkswagen jih je pričel vgrajevati od sredine leta 2009, gre pa za euro 5 okoljevarstveni standard. Do sodelovanja so upravičeni tudi tisti, ki so vmes v zadnjih dveh letih tak avto prodali in to lahko ustrezno dokazujejo. Do vložka so upravičeni tudi tisti, ki so avto kupili kot rabljen iz tujine pred omenjenim presečnim datumom.
Kaj morajo storiti?
Prek spletne strani www.prevwara.si morajo čim prej (najkasneje pa do konca oktobra) oddati vlogo z dokazi o lastnišvu. Kot eden bistvenih dokazov je tudi poziv k vpoklicu, ki jih je slovenski uvoznik lastnikom pošiljal v zadnjem letu in pol. Dokazila je mogoče oddajati oziroma dopolnjevati tudi kasneje v postopku, bistvena pa je prijava.
Koliko jih mora sodelovati?
Minimalno število, da bo ZPS nadaljeval postopke, je vsaj 1.000 lastnikov. Pričakujejo jih precej več, saj je v Sloveniji po neuradnih podatkih do 45 tisoč spornih vozil, pri katerih je koncern VW za homologacijo navajal lažnjive podatke in s tem po mnenju ZPS namerno goljufal kupce.
"Pri ZPS še sami ne vemo, ali naj priporočamo, da se lastniki odzovejo na servisni vpoklic, saj so različni testi popravljenih avtov pokazali, da avti po servisu niso bili več isti. Dobili smo tudi pritožbe, da so se avti po servisu pokvarili. To je podobno gašenju požara z malimi posodami."
Boštjan Okorn, ZPS
Kaj je cilj akcije?
Povrnitev odškodnine v znesku celotne nakupne vrednosti, torej lahko tudi po 15 in več tisoč evrov. Posamezne zneske naj bi v odvisnosti od dobe lastništva in drugih okoliščinah določilo sodišče.
Kaj pa če zahtevki padejo, koliko bo treba plačati za stroške odvetnikov?
Pri ZPS poudarjajo, da posamezen upravičenec ne bo imel s pravnim postopkom niti evra stroškov, niti v skrajnem primeru, da bi nemško sodišče zahtevek zavrnilo, saj bodo vse sodne stroške pokrivali v sodelovanju s skladom Burford German Funding LLC.
Vas bodo na lokalnem servisu VW odslej grdo gledali?
Nikakor, trdijo pri ZPS. Odškodninska tožba nima nikakršne veze s slovenskim uvoznikom, saj ta ni storil nič narobe. Celoten postopek bo voden celo brez udeležbe Volkswagna, ki se doslej s potrošniškimi organizacijami ni želel pogovarjati, njemu bo sodba zgolj vročena.
Na ZPS poudarjajo, da posamezen lastnik, niti lokalno združenje, samo ne bi doseglo nič, zato je to edini način, da Volkswagen za svoje dejanje plača primerno odškodnino, tako kot je to storil v ZDA. Razlika med Evropo in ZDA je v tem, da so onkraj Atlantika potrošniške organizacije in oblasti na VW pritisnile z roko v roki in dosegle milijardne odškodnine, medtem ko v Evropi zaradi različnih interesov in moči avtomobilskega lobija predstavniki pristojnih državnih organizacij najprej začnejo iskati izgovore, zakaj ne ukrepati.
dezurni@zurnal24.si
Debili, torej kot kupec sem bil izigran sedaj pa naj pogledam čez prste VW-ju. Hvala bogu, da so se stvari …
Pa naj lastniki VW prodajo svoja vozila če jih to moti pa naj presedlajo na druge znamke. Saj so vse …
Ne vem zakaj bi jih tožil, saj nisem niti malo oškodovan. Za tisto malo izpustov, ki jih ima avto se …