Glavni finančni direktor skupien Arno Antlitz je v četrtek ob predstavitvi četrtletne bilance v Wolfsuburgu pojasnil, da je razlog za toliko manj izdelanih avtov dobavitelj iz Slovenije, ki zaradi poplav ni mogel dobavljati ključnih delov. Kot je znano, gre za podjetje KLS Ljubno, ki je specialist za določene sestavne dele motorjev in velik dobavitelj evropski avtomobilski industriji.
"Seveda se želimo zdaj oddolžiti," je dodal Antlitz, vendar zaostanka po njegovih besedah do konca letošnjega leta ne bodo mogli nadomestiti. Septembra so izdelali 100.000 manj vozil od načrtovanih, oktobra pa še dodatnih 50.000 manj. Za primerjavo, novomeška tovarna Revoz trenutno izdeluje dobrih 60.000 vozil na leto, njena maksimalna kapaciteta je nekaj čez 200.000 vozil v celotnem letu.
Kot poroča Automobilwoche, je moral koncern VW od začetka septembra ustaviti proizvodnjo na več lokacijah, vključno z glavno tovarno v Wolfsburgu. Delo je bilo okrnjeno tudi v tovarnah v Emdnu, Osnabrücku in Hannovru. Ker je moral slovenski dobavitelj začasno ustaviti proizvodnjo, so manjkali verižniki za pogon motorjev z notranjim zgorevanjem.
Zaradi izpada proizvodnje so morali v koncernu navzdol popraviti napovedi in cilje za letošnje leto. Škodo merijo v več sto milijonih evrov. Antlitz je povedal, da so bile zaradi izpada najbolj prizadete množične znamke v skupini, zlasti osrednja znamka Volkswagen, kar je še dodatno obremenilo njene že tako šibke donose. Pri Audiju je bilo izpada precej manj.
Kot so pri znamki povedali že pred dnevi, so uspeli normalizirati dobavo delov, tako da bo novembra proizvodnja avtov nemotena. Tudi v KLS Ljubno so dejali, da počasi stopnjujejo proizvodnjo, vendar pa bodo na 100-odstotkih šele v prvih mesecih leta 2024. Samo v tem podjetju je bilo škode za več kot 100 milijonov evrov, od tega večino na strojih.