Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo, se je v intervjuju za Dnevnikov Objektiv dotaknil nekaterih ukrepov in novosti, ki jih želi izpeljati v svojem mandatu.
Še ne 35-letni minister je najprej pojasnil, da je po prihodu na položaj na ministrstvu zamenjal dve vodji, direktorico DRSI in direktorico direktorata za kopenski promet. "Vsi, ki delajo dobro in so učinkoviti, ostajajo na položajih," je dodal. Povedal je, da si bo prizadeval za bolj uravnotežen razvoj prometa pri nas, ki da je bil v zadnjih letih preveč preusmerjen na gradnjo cest za avte in tovornjake. Napovedal je pravno podlago za infrastrukturni sklad, v katerem bi bilo na leto okoli 180 milijonov evrov namenskih sredstev za investicije v železniško in cestno infrastrukturo. "Obstaja več možnih rešitev, kako bi se sklad polnil, ena izmed možnosti so dividende določenih podjetij, ki so del področja infrastrukture," je pojasnil.
Minister je napovedal, da bo v največ enem letu prepotrebni Tivolski lok, ki je ključen pri razbremenitvi in pohitritvi ljubljanskega železniškega vozlišča, umeščen v prostor, prav tako so iz predala vzeli načrte glede izgradnje Emonike in s tem nove ljubljanske železniške postaje. Po njegovih besedah si bo nova vlada tudi še naprej prizadevala, da se gradnja drugega tira med Koprom in DIvačo iz podjetja 2TDK prenese na Slovenske železnice, ob tem pa je dodal, da trenutno Slovenija drugi tir gradi sama. "Madžarska za zdaj ponovnega interesa še ni izrazila," je pristavil.
Kako ljudi spraviti iz avtov na avtobuse in kolesa
Vrtovec meni, da bi lahko v roku desetih let dosegli, da bi ljudje v večji meri uporabljali javni železniški prevoz, "če bo ta časovno in cenovno konkurenčen."
"Seveda pa je ključno, da se ljudje zavedajo, da za petkilometrsko pot do službe lahko uporabijo kolo, ne avta. V okviru dogovora za razvoj regij pripravljamo projektno dokumentacijo za približno 750 kilometrov kolesarskih površin, od tega približno 500 kilometrov ločenih. Podpiram tudi nove ideje; denimo nekatera podjetja v Italiji državljanom subvencionirajo nakup kolesa," je povedal.
Po njegovem pa je dejstvo tudi, da bomo ceste še dolgo pričakovali in v tem pogledu "kot realist" tudi podpira širitev ljubljanskega obroča v šestpasovnico, da se s tem zagotovi pretočnost.
Vinjete čez leto in pol
Dotaknil se je tudi uvedbe elektronskih vinjet in napovedal, da bo Slovenija nov način plačevanja cestnin za avtoceste uvedla 1. decembra 2021. "Predvidevam, da bo sistem podoben kot za tovornjake in vezan na obstoječo infrastrukturo. Z Darsom pripravljamo zakonodajno pravno podlago in menimo, da je ta datum realen. Takrat bomo končali s ponovoletno folkloro praskanja vinjet z vetrobranskih stekel in stopili v korak z digitalizacijo."
E-vinjete pomeni samo eno. Lupiti in krasti voznike. Rdeči ali beli na oblasti- isto sranje. Korito je isto, samo svinje …
To NE pomeni e vinjete, ampak cestninjenje v prostem toku(kar je seveda bistveno dražje).......
Potniški primestni promet je mrtev. Imamo dva prevoznika, avtobusov pa nikjer, da pravočasno prideš na šiht. Vzdrževanja avta je drago, …