Zima: Zaradi tega imate lahko že kmalu težave

Foto: Profimedia
Teh pet komponent je pozimi na avtomobilu najbolj ogroženih
Oglej si celoten članek

Temperature pod ničlo, sneg, vlaga, pesek in sol na cestah so kombinacija, ki precej slabo vpliva na trpežnost avtomobilov.

In vse to nas čaka že v kratkem. Avtomobili so pozimi namreč izpostavljeni zelo hudim obremenitvam,  ki jih v drugih mesecih ni, zato je bolj verjetno, da se bodo pokvarili. A nekatere komponente so zimskim nadlogam izpostavljene še bolj kot druge. Tole je pet komponent, ki so na avtomobilih pozimi najbolj ogrožene.

Avto Pazljivo pri zagonu motorja v mrzlih jutrih

Obese koles

Kombinacija snega, plundre, soli in udarnih jam je še posebej nevarna za obese koles in volanski mehanizem. Nenadni ostri udarci lahko namreč lahko poškodujejo preme in celo pokvarijo geometrijo podvozja. Nerodno pri tem je, da določenih poškodb, predvsem če vozijo po slabi cesti, vozniki takoj niti ne opazijo takoj in so posledice pozneje lahko še hujše.

Foto: Profimedia avto sneg zima

Nastavitve geometrije in popravil komponent podvozja seveda ne moremo opraviti sami, ampak bo potreben obisk mehanične delavnice. Dobro je tudi, če v primeru, da sumimo okvaro, čim prej obiščemo servis, saj bi poškodbe podvozja lahko negativno vplivale tudi na druge komponente avtomobila. Strokovnjaki svetujejo, da bi pregled geometrije podvozja morali opraviti vsakih 10.000 prevoženih kilometrov.

Gume in platišča

Vožnja po zimskih cestah je zelo zahtevna tudi za kolesa in gume, saj so v neposrednem stiku s podlago. Platišča se ob udarcih lahko upognejo, poškoduje pa se lahko tudi nosilna struktura gum. Običajno je prvi znak okvare tresenje, ki ga voznik pri določenih hitrostih začuti na volanu. Ob močnem udarcu se lahko pretrga tudi mreža v strukturi gume, kar povzroči izbokline na bočni površini, ki jih moramo jemati resno.

Avto Tudi električni avtomobili lahko odpovejo zaradi znanega vzroka

Če voznik poškoduje platišče, je pogosto dovolj , da se ga poravna, marsikdaj pa je potrebno tudi resnejše popravilo ali celo zamenjava.  Enako je z gumami. Če želite,da optimalno delujejo, pogosteje preverite zračni tlak v njih, saj se lahko pri nižjih temperaturi zmanjša, s tem pa gume postajajo mehkejše in manj oprijemljive. Ne škodi, če tlak v gumi tudi malce dvignete, vendar ne za več kot 0,2 bara.

Foto: Saša Despot Rja na avtomobilih

Karoserija

Sol in pesek sta zimska sovražnika karoserije, saj predvsem pesek na njeni površini povzroča praske in razpoke. V začetku jih morda niti ne opazimo, saj so lahko zelo majhne, kar pa ne pomeni, da je njihov nastanek brez posledic. Skoznje namreč do kovine prodira vlaga, ki v kombinaciji s soljo lahko zelo pospeši korozijo. Proti temu tudi pranje in sušenje avtomobila pogosto ne pomaga.

2021/2022 15 najslabših zimskih pnevmatik za srednji razred

Pozimi se splača karoserijo dodatno zaščititi. Najcenejši a tudi najmanj učinkovit je trdi vosek, bolj učinkovita a tudi dražja možnost pa so keramični nanosi. Popularen je tudi nanos prozorne samolepilne folije, s katero lahko zaščitimo predvsem pokrov motorja, prednji odbijač ali spodnje dele vrat.

Akumulator

Povprečna življenjska doba 12-voltnega akumulatorja je štiri do pet let, vendar pa lahko odpove tudi veliko prej. Najpogosteje se to zgodi pozimi, ko mora zagotavljati veliko elektrike za zagon hladnega motorja, po drugi strani pa mu pade kapaciteta, v zimskem mrazu pa se tudi počasneje polni. Težave z zagonom motorja se začnejo, ko je akumulator preveč prazen. Najpogosteje je dovolj že, če ga s kabli priključimo na drug avtomobil ali polnilnik.

Foto: Gregor Prebil

Sodobni avtomobili so polni elektronike in opremljeni s sistemi start-stop, zato so tudi njihovi akumulatorji zelo obremenjeni. Večina današnjih akumulatorjev je zapečatenih in ne potrebuje vzdrževanja, marsikateri pa je opremljen tudi s prikazovalnikom stanja, ki prikaže, če je njegovo stanje v redu, ga je potrebni polniti ali pa celo zamenjati. Lastniki starejših avtomobilov ne bi smeli pozabiti ugašati luči in nekaterih drugih porabnikov, saj lahko predvsem pozimi zelo hitro izpraznijo akumulator.

Zaganjalnik

Med komponentami, ki so zelo občutljive na mraz in vlago, je tudi zaganjalnik. Ta s težavo deluje, če je v akumulatorju premalo napetosti, vendar ne le to. Do težav lahko denimo pride tudi zaradi korodiranih električnih kontaktov, ki niso dovolj zaščiteni pred zunanjimi vplivi.

AMZS test AMZS test: test zimske pnevmatike - to so najboljše ta hip

Zelo hladnega motorja zjutraj ne bi smeli zaganjati več kot 12 sekund naenkrat, saj lahko sicer hitro izpraznimo akumulator. Namesti tega je bolje motor večkrat poskusiti zaganjati krajši čas. Če to ne bo pomagalo, je težava drugje. Zaganjalniku lahko pomagate tudi tako, da uporabite ustrezno sintetično motorno olje. Lastniki starejših avtomobilov namreč v želji po varčevanju pogosto uporabijo polsintetično ali celo mineralno olje, ki se v mrazu zgosti in še oteži zagon hladnega motorja.

Foto: Profimedia avto zima mraz

Avto Pozor: pohitite z nakupom zimskih gum!

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 15:10 9. November 2021.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. V prvem mesecu sem prejel 21758 …

  • 10:02 9. November 2021.

    Ta opozorila so mi spremenila življenje. Hvala.

  • 09:54 9. November 2021.

    a nas mate za neumne, vi ste neumni

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.