Zelo verjetno pri čiščenju kolesa naredite to veliko napako

Foto: Profimedia
Če boste pravilno vzdrževali svoje kolo, na servisu ne bodo imeli skoraj nič dela. A veliko ljudi se ne zaveda, kako enostavno je poslabšati bistveni del kolesa.
Oglej si celoten članek

Kolo je uporabno in prijetno sredstvo za prevoze, potovanja in rekreacijo, a kot vsak drugi mehanski sklop za dolgotrajno delovanje potrebuje redno vzdrževanje. Kaj lahko storimo sami in kaj je najbolje zaupati strokovnemu servisu?

Andrej Potrebuješ, ki že več let vodi trgovino in servis koles Jan Sport na Vrhniki, naj je povedal, da veliko naredi že tisti, ki kolo redno čisti in redno maže tudi verigo, zobnike in gibljive sklope. Veliko lahko naredimo že z olji v razpršilnikih, a moramo biti pri svojem delu tudi previdni. Maziva namreč ne smejo priti na zavorne kolute oziroma obročnike in čeljusti, ki jih lahko čistimo le z navadno vodo, saj jih sicer lahko zamastimo in lahko začnejo med zaviranjem škripati ali se jim celo zmanjša učinkovitost.

Avto Kateri tip gorskega kolesa izbrati?

Za opravila na kolesu zato ni dovolj le ena krpa za vse potrebe, Potrebuješ pa prav tako odsvetuje tudi čiščenje s visokotlačnimi čistilniki. Ti s kolesa sicer res hitro in učinkovito odstranijo grobo umazanijo, a hkrati po vsem kolesu razpršijo tudi maziva, ki seveda škodijo predvsem zavoram, lahko pa tudi drugim delom kolesa. Priporočljiva je tudi uporaba namenskih čistil za kolesa, saj so splošna lahko preveč agresivna in dolgoročno slabo vplivajo na kolo, predvsem na njegov videz in zaščito okvirja.

urgenca Pridejo tudi zaradi raztrganin genitalij

Obisk servisa enkrat na leto

In kaj je dobro prepustiti servisu? Potrebuješ pravi, da je v primeru, da se držimo zgornjih nasvetov, dovolj, da kolo na servis pripeljemo enkrat letno. Morda ob začetku ali koncu kolesarske sezone, ko bo serviser pregledal in premeril tiste dele kolesa, ki se najbolj izrabljajo, potrošni material torej, kot so verige, žice, zavorne oblog in podobno, in jih po potrebi zamenjal. Nastavil bo tudi zavore in prestave ter po potrebi centriral kolesa.

Foto: Profimedia Servis kolo menjalnik čiščenje

Res znate pravilno zavirati?

Za kolo lahko poskrbimo tudi med samo vožnjo, predvsem tako, da ga obremenjujemo le v skladu z njegovim namenom. Da ga ne preobremenimo ali pa da denimo zaviramo tako, da ne pregrevamo zavornih kolutov. To dosežemo tako, da močno, a kratko zaviramo pred ovinki, sicer pa popustimo zavore. Prav tako je potrebno izmenično obremenjevati prednje in zadnje zavore.

Avto Kako se lotiti nakupa cestnega kolesa

Dobra vidljivost je življenjskega pomena Navsezadnje pa moramo poskrbeti tudi za svojo varnost, h kateri poleg preudarne vožnje v okviru naših realnih in ne namišljenih zmožnosti, močno pripomore predvsem vidnost v slabših svetlobnih razmerah. Zato je dobro, da je kolo, tudi če ga pretežno uporabljamo le podnevi, opremljeno z odsevnimi telesi na špicah koles, pedalih ter spredaj in zadaj. Spredaj in zadaj pa je nujno treba imeti tudi belo in rdečo luč. Za to, da luči nimamo, pravzaprav ni izgovora, saj je ponudba poceni praktičnih in učinkovitih kolesarskih svetil na trgu zelo pestra.

Avto Klasične napake staršev, ko kupujejo otroško kolo

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:55 7. Maj 2019.

    EPP članek. Jaz sem v otroških letih feltne na kolesih ZANALAŠČ mazal z oljem, da stare navadne čeljustne zavore NISO …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.