Zdaj tudi pri nas tesli, ki sta hitrejši od ferrarijev

Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model X plaid Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model S Foto: Tesla Tesla model X plaid
Znana je cena za brutalni različici model S in model X plaid s tremi elektromotorji in enim najhitrejših pospeškov v serijskem avtu.
Oglej si celoten članek

Na slovenski spletni strani znamke Tesla je mogoče odslej spet naročiti tudi model S in model X. Oba modela sta bila dlje časa nedosegljiva, saj so se pri znamki osredinili predvsem na manjši uspešnici 3 in Y. Lani pa sta tako limuzina kot suv doživela korenito prenovo in tudi novo najmočnejšo različico plaid. Prav plaid izpeljanki je mogoče zdaj naročiti, medtem ko bosta "klasična" model S in model X prišla na naše ceste enkrat prihodnje leto.

Foto: Tesla Tesla model S

Foto: Tesla Tesla model X plaid

Model S plaid nosi v Sloveniji začetno ceno 140.990 evrov, model X plaid pa 144.990 evrov. Predvidene dobave za prve naročnike so od decembra letos. Vsak trg ima svojo ceno, slovenska pa je nekoliko višja kot so cene za enak avto v Nemčiji, Avstriji ali na Nizozemskem.

Tretji motor in enormne zmogljivosti 

Model S je bil kot prvi velikoserijski model znamke prvič predstavljen že leta 2012, tri leta za njim pa še suv model X. Novosti na zunaj niti niso tako dramatične, ogromno novega pa je "pod površjem," že od spremenjene in bolj trdne konstrukcije naprej. 

Največ novosti je prav v različici plaid. Avtoma so dodali še tretji elektromotor, tako da zadnji kolesi poganja vsak svoj motor. S tem so se znebili potrebe po diferencialu in zagotovili precej bolj neposreden prenos moči na cesto. Motorji uporabljajo posebne rotorje, ki imajo visoke magnetne zmogljivosti in so prevlečeni s plastjo iz ogljikovih vlaken. Na ta način so omogočili, da se lahko vrtijo precej bolj učinkovito in pri višjih vrtljajih. Skupna moč vseh treh motorjev je neverjetnih 1.020 kilovatov, kar oba avta postavlja v ozko kategorijo "megavatnikov".

Sicer pa je Sandy Munro, znani tehnični analitik avtomobilov, pri razgradnji model S plaid ugotovil, da so pri Tesli načrtno razvili sistem, po katerem lahko številne pogonske dele uporabljajo vsi štirje njihovi modeli v ponudbi. S tem so zelo vplivali na proizvodne stroške.

Da je avto zelo sposoben tudi med ovinki, so dokazali na Nürburgringu.

11 sekund! Vožnja, s katero je model S zasenčil vse!

Foto: Tesla Tesla model X plaid

Foto: Tesla Tesla model X plaid

Model S zmore do 100 km/h pospešiti v vsega 2,1 sekunde, kar ga po tej klasifikaciji uvršča med najhitrejše serijske avtomobile na svetu, gotovo pa je daleč najcenejši. Najhitrejši in nekajkrat dražji avtomobili iz garaž Ferrarija, Lamborghinija, Porscheja in podobnih proizvajalcev so precej počasnejši. Hitrejši od model S plaid je po trenutnih testih le rimac nevera, ki pospešek spusti celo pod dve sekundi. Stane pa nekaj milijonov evrov.

Doseg z enim polnjenjem tesle je okoli 600 kilometrov, najvišja hitrost pa 322 km/h. S količnikom upora 0,208 pa je model S plaid tudi najbolj aerodinamični serijski avto na trgu.

Model 3 Test tesla model 3: avto, ki iz konkurence naredi nokie

Foto: Tesla Tesla model S

Foto: Tesla Tesla model X plaid

Model X plaid je nekoliko bolj umirjen, saj pospešuje "le" do hitrosti 262 km/h, do prve stotice pa potrebuje še vedno bliskovite 2,6 sekunde, s čimer zlahka osvoji naslov najhitrejšega suva na svetu. Doseg z enim polnjenjem po WLTP je slabih 530 km/h. Model X je prilagojen za vleko, saj zmore za seboj peljati do 2.250 kilogramov težke prikolice.

Med drugim sta avta storila še korak dlje v digitalizaciji, saj sta zgubila celo obvolanske ročice in fizično tipko menjalnika. Avto pri speljevanju lahko na podlagi lokacije sam dožene, ali mora kreniti naprej ali nazaj, za vsak primer je tu le drsnik na sredinskem zaslonu za določanje smeri. Volan v modelu plaid je zgoraj kontroverzno odsekan, tipki za smerokaze sta na prečki. 

Video Video: Ste že videli "menjalnik" v novi tesli?

Foto: Tesla Tesla model X plaid

Povsem nova je strojna oprema infozabavnega sistema, ki vsebuje prednji in zadnji zaslon in podpira igranje zahtevnih videoiger pri parkiranem avtu. 

Oba avta je mogoče naročiti v petih različnih zunanjih barvah in treh barvah notranjosti. Model X plaid ima serijsko šest sedežev, civilnejši X jih bo imel lahko sedem.

Za avtonomno vožnje stopnje 2 s polavtomatiziranimi funkcijami zahtevajo dodatnih 3.800 evrov, za popolni paket samodejne vožnje z zakonsko dovoljenimi zmogljivostmi pa 7.500 evrov. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:48 4. Avgust 2022.

    Če dajo cel volan zraven bom kupil!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.