Pri treh slovenskih zavarovalnicah smo se pozanimali ali se število trkov in škodnih primerov, ki nastanejo na parkirišču ob vse večjih avtomobilih povečuje ali ne. Poškodbe na parkiriščih so za prometnimi nesrečami in naletom divjadi tretji najbolj pogost vzrok za prijavo škode. Pri Zavarovalnici Triglav ocenjujejo, da predvsem zaradi slabe kulture voznikov (poškodbe s »pobegom«) in tudi zaradi premajhnih parkirnih prostorov glede na današnje velikosti avtomobilov.
Pri omenjeni zavarovalnici zaznavajo, da se škodna pogostost pri zavarovanju avtomobilskega kaska pri kombinaciji parkirišče v zadnjih letih rahlo znižuje. Po njihovih podatkih se škoda iz omenjenega naslova uveljavlja za vsako peto vozilo, ki ima sklenjeno kombinacijo zavarovanja s škodo, ki je nastala na parkirišču ali kje drugje.
Na parkirišču tudi "totalke"
Pri zavarovalnici Adriatic Slovenica (AS) trčenja na parkiriščih obravnavajo iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti (AO) in iz zavarovanja avtomobilskega kaska. Škodni primeri iz zavarovanja AO se nanašajo na primere, ko je povzročitelj znan in škodo povzroči drugemu vozilu. Število AO primerov, v katerih so bili kot povzročitelji udeleženi njihovi zavarovanci, je v zadnjih štirih letih približno enako oziroma beležijo celo rahel upad. Po drugi strani pa zaznavajo, da se znatno povečuje povprečen strošek popravila takih škod.
Pojasnili so nam, da je škode na zavarovanih vozilih iz kasko zavarovanja nekoliko težje obravnavati. Prvič, ker je treba upoštevati dejstvo, da je to zavarovanje prostovoljno in med leti niha. Zavarovalnice pri tem ločijo škode na parkiriščih, ki jih povzroči zavarovanec sam, in škode, ki jih povzročijo neznana vozila. "Žal je dinamika prvih lahko po vzroku zelo različna in jih statistično ne obravnavamo po kraju dogodka (parkirišče), znani pa so podatki za škode, ki jih povzročijo neznana vozila," so nam iz zavarovalnice zapisali v odgovoru. Tudi v teh primerih zaznavajo rahel padec števila škod, hkrati pa višanje povprečne škode, kar je po njihovih ocenah gotovo tudi posledica višanja stroškov popravil. "Temu bi morali dodati primere poškodb na parkiriščih, kjer poškodovana vozila nimajo sklenjenih zavarovanj in jih zavarovalnice ne obravnavamo. Teh pa ni malo in iz prakse poznamo primere, kjer lastniki poškodovanih vozil iščejo povzročitelje tudi zelo velikih poškodb, beležimo tudi poškodbe v višini t. i. totalnih škod," še pojasnjujejo v AS, kjer njihovi zavarovanci ob prijavi tovrstnih škod običajno zapišejo nepozornost ali slabo oceno razmer, razdalje …
Fotografirajte kraj dogodka
V Zavarovalnici Sava pa ugotavljajo, da je število trkov na parkiriščih v zadnjih letih rahlo v porastu. Pojasnili so nam, da zavarovanci, ki nimajo zavarovanega kasko zavarovanja, v zadnjih letih skušajo določene trke, ki se niso zgodili na parkirišču, ko je njihov avtomobil v mirovanju, prikazati kot trke na parkiriščih. Zato svetujemo vsem zavarovancem, da ob poškodbah avtomobila na parkirišču o tem obvestijo policijsko postajo in fotografirajo kraj dogodka. Kot glavni vzrok za trke so nam navedli velikost avtomobilov, predvsem pa nepazljivost voznikov, ko speljujejo s parkirnega mesta, na katero so parkirali svoje vozilo.
Pred leti so bile tudi v Sloveniji zamisli, da bodo zavarovalnice za nove tehnologije, kot so parkirni senzorji, predvsem pa kamere za pomoč pri manevriranju, ponudili popuste. V tujini so zavarovalnice že oblikovale produkte, ki bolje opremljenim vozilom s tehnologijami, ki izboljšujejo varnost, že ponujajo popuste, pri nas bomo morali na to še počakati.
Pri AS so nam pojasnili, da s popusti in bonusi dodatno nagrajujejo voznike z manj škodami, torej varne voznike. Potrdili so nam, da se je izkazalo, da so vozila s preverjenimi sistemi aktivne in pasivne varnosti resnično bolj varna, posledično imajo vozniki z njimi manj škod in tako že plačujejo nižjo premijo oziroma so deležni omenjenih ugodnosti.
Priznavajo pozitiven vpliv tehnologij
Ob tem pa so dodali, da se žal uvajanje novih tehnologij v praksi ne pozna tako hitro, kot bi pričakovali. Izpostavili so parkirne senzorje in parkirne kamere pri katerih opažamo, da prihaja do trkov kljub njihovi prisotnosti. Ob tem ugotavljajo, da se tehnično in uporabniško med seboj naprave zelo razlikujejo in imajo različno stopnjo zanesljivosti. Izpostavljajo še, da nove tehnologije na drugi strani povzročajo pomemben dvig cen rezervnih delov, razni elementi za pasivno in aktivno varnost pa dvigujejo tudi stroške popravila avtomobilov.
Pri Zavarovalnici Sava so nam odgovorili, da vsakega od zavarovancev obravnavajo individualno, pakirni senzorji in vzvratne kamere, ki postajajo v zadnjih letih sestavni del avtomobilov, pa ne vplivajo na višino na višino popusta.
Pri Zavarovalnici Triglav ocenjujejo, da varnostni in asistenčni sistemi (kamere, senzorji itd.) pomembno vplivajo na število in obseg nesreč, zato v prihodnje že načrtujejo upoštevanje asistenčnih sistemov v zavarovalne podlage in popuste na zavarovanje splošnega kaska (z vidika zmanjšanja škodnih primerov na lastnem vozilu zaradi pripomočka – kamere pri parkiranju), ne pa tudi na zavarovanje delnega kaska po kombinaciji H – parkirišče. V primerih, ki so kriti po omenjeni kombinaciji (to je škoda, ki jo povzroči drugo neznano vozilo) kamere in senzorji ne pomagajo. Povzročena škoda na parkiranem vozilu je običajno zaradi teh vgrajenih sistemov višja.
Trenutno v Zavarovalnici Triglav priznavajo 20 % popust na zavarovanje delnega avtomobilskega kaska kombinacija K – kraja v primeru, da ima vozilo vgrajeno atestirano alarmno napravo.
slovenske zavarovalnice so pokonkurencnosti ene 15 let za evropo. Lupijo ljudstvo in dobro zivijo. Zato, ker agencija za konkurenco ze …
Zavajujoč naslov članka ki pa ne pove kaj dosti.