Zasijal v Parizu, zdaj obrača glave na naših cestah

Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Peugeot z modelom 408 v svojo modelno paleto uvaja povsem novo silhueto, t. i. fastbackk obliko – vozilo mišičaste oblike, ki ni SUV, pa čeprav ima velika kolesa, kot tudi ne športna limuzina, saj limuzine s tako visokimi blatniki ne boste videli, pa čeprav ima voznik za volanom podoben občutek. Skrivnost nove oblike nam je v intervjuju poskušal pojasniti šef dizajna pri Peugeotu Matthias Hossann.
Oglej si celoten članek

Peugeot je z modelom 408 presenetil javnost. Ta model francoskega proizvajalca vozil je bil zvezda pariškega avtomobilskega salona. Ni SUV, ni niti limuzina, tudi kupe ne. Ta nova fastback silhueta je del programa, ki se je pri Peugeotu začel v drugi polovici leta 2018.

Najprej 408 postavimo v kontekst. Zelo jasno vidimo, da je 408 precej nižji od 3008 in je bližje – po dolžini – 508. Za razliko od športnega terenca je vozniški položaj 408 precej podoben športni limuzini, streha, ki se zajeda za zadnja sedeža, pa spominja na kupe. Ko ga vozite, kljub velikim kolesom nimate občutka, da ste v svetu terencev. Vsaj takšni so bili naši občutki na testu novega peugeota 408. Ker je avtomobil glede na odziv okolice med testiranjem močno izstopal, smo se odločili, da nam ozadje bolj podrobno predstavi šef dizajna pri Peugeotu Matthias Hossann.

Foto: Peugeot Matthias Hossann

Peugeot 408 je prvi, s katerim vstopate na novo področje, t. i. fastbackov. Zakaj fastback?

Ta nova silhueta je resnično nekaj novega. Želeli smo ustvariti dinamično in privlačno silhueto brez kompromisov pri prostornosti kabine in prtljažnika. Naš cilj je bil izdelati edinstven avtomobil, ki deluje visok in hkrati dinamičen, predvsem pa mora biti učinkovit.

Avtomobil je, moram priznati, zelo atraktiven. To se je izkazalo tudi na testu. Ljudje so ga opazili, kazali nanj, se za njim obračali. Ali ste imeli pri snovanju povsem proste roke ali ste morali upoštevati omejitve? Bi bil avto lahko še drznejši, kot je videti? Kje so omejitve, da so na primer koncepti še bolj futuristični?

Pri zasnovi vozila gre običajno za neko zamisel. Na konceptnem avtomobilu ima oblikovalec več svobode. Za standardna, torej serijska vozila, pa veljajo drugačne omejitve, predvsem tehnične. Govorimo o arhitekturi, varnostnih standardih, masi vozila, ki vpliva na porabo goriva oziroma emisije, porabo energije … Omejitve so tudi finančne. Pri snovanju 408 smo morali paziti tudi na umeščanje s cenovnega vidika. Vozilo mora biti dostopno. Tudi delo v okvirjenem okolju je za oblikovalca razburljivo. Vedno moramo najti najbolj kreativno rešitev, 408 pa je popoln primer tega.

Foto: Peugeot Konceptni peugeot 408

Če bi lahko izbirali, katere tri oblikovne značilnosti modela 408 bi izpostavili in zakaj?

Najprej bi izpostavil masko, ki se zliva z odbijačem. Ni več tradicionalnih zamejitev med masko in odbijačem, s čimer smo poudarili našo novo identiteto. Druga stvar je zadek vozila, ki je oblikovan zelo dinamično. Takega profila še nismo pokazali. Tretji je edinstven dizajn koles. Kot četrti element bi sam dodal še najnovejšo generacijo i-cockpita v kabini.

Linda Jackson, izvršna direktorica Peugeota, je o 408 dejala, da lahko nepričakovano pričakujemo iz vseh zornih kotov. Da je bil 408 zasnovan za ljubitelje avtomobilov in življenja, za vse, ki se želijo osvoboditi tradicionalnega. Koliko k priljubljenosti določenega modela in prodaji danes prispeva oblika vozila? Koga ste kot oblikovalec želeli nagovoriti z modelom 408?

Raymond Loewy, eden od utemeljiteljev industrijskega oblikovanja, je izdal knjigo z naslovom "Grdo se prodaja slabo". Že desetletja je dobro znano, da bo neprivlačen predmet težko prodati, tudi če je kakovosten. Avtomobili niso izjema. Toda oblikovalci danes ne razmišljamo več samo o strogo estetskih merilih, temveč tudi o globalni avtomobilski izkušnji, torej o izbiri materialov, vmesnikih … 

Kot smo ob testiranju 408 ugotavljali s kolegi, je težko določiti, ali je SUV, kupe, limuzina. Zanima pa me, kako težko je združiti atraktiven dizajn in uporabnost? Kako težko je združiti prostoren prtljažnik in zasnovo kupeja? Kupci želijo uporaben avto. Kakšne so vaše rešitve?

Kristalne krogle ni. Ključno je že na začetku projekta razumeti potrebe uporabnikov. Le tako lahko najdemo popolno ravnovesje med splošnim videzom avtomobila in uporabnostjo. Zato imamo namen v kratkem začeti s projektom, kjer se bomo posvetili proporcem. Naloga oblikovalca je najti nekaj različnih ustvarjalnih kombinacij, s katerimi bi ohranili funkcionalnost in ustvarili zelo privlačen avtomobil. Proporci so ključni za uspeh vsakega modela ...

Proizvajalci vozil se običajno držijo nekega prepoznavnega oblikovalskega jezika. Kateri so ključni oblikovalski elementi, ki jih mora imeti vsak sodoben Peugeot in ste jih nujno morali vključiti v 408?

Peugeot je znamka z več kot 200-letno zgodovino in zelo močno identiteto. Peugeot mora biti takoj prepoznaven po svoji dinamični in pokončni drži, ki jo imenujemo "mačja drža", pa tudi po vrsti "podrobnosti", kot je svetlobni podpis s tremi kremplji. Tako tudi ponoči prepoznaš peugeota. Vseeno pa ne gre zanemariti notranjosti: v tem duhu smo pred 10 leti zasnovali i-cockpit, ki ga razvijamo z vsakim novim modelom.

Pri snovanju novega modela so zelo pomembne tudi barve. Kako ste izbrali barve za 408? Kaj je bilo vodilo? Kako poteka postopek?

Vedno znova poskušamo razviti novo barvno paleto, ki bo osupnila. To velja za predstavitev vsakega novega izdelka. Pri peugeotu 308 smo kot predstavitveno barvo izbrali olivno zeleno. Da bi še dodatno izpostavili ta naš novi koncept oblike, smo pri 408 razvili edinstveno modro barvo, pravimo ji blue obsession, z dihroičnim učinkom. To pomeni, da se barva spreminja glede na zorni kot. Hkrati barva lepo poudari linije in površine novega 408.

Tako kot avtomobili so tehnološko napredovale tudi barve. Kako težko je popraviti sodobne avtomobile v primeru manjših trkov? Ali morajo oblikovalci pri projektiranju razmišljati tudi o tem?

Vloga oblikovalcev je seveda zamisliti najboljši dizajn, a tudi upoštevati vidik popravljivosti med razvojnim procesom, med načrtovanjem in inženiringom. O tem smo seveda razmišljali.

Foto: Peugeot Peugeot 408

Še en element vozil se je v zadnjih letih, predvsem z vse večjim številom asistenčnih sistemov, močno spremenil. Emblemi so zaradi številnih senzorjev, ki jih morajo skriti, postali zelo veliki. Za masko se skriva veliko elektronike. Kako to vpliva na oblikovanje avtomobila?

Logotipi so se povečali. To je enostavna rešitev. Res je, v sprednji in zadnji del vozil moramo vgraditi več varnostne tehnologije, kar je za nas oblikovalce velik izziv. Pri 408 smo našli dober kompromis – radarski sistem smo vgradili za emblem.

Sledil bo popolnoma električni 408. Bo obdržal trenutno formo? Katere prilagoditve boste morali narediti za še večji doseg, mislim predvsem na aerodinamiko?

Vozilo še ni lansirano, zato morate razumeti, da o tem še ne smem govoriti.

Foto: Saša Despot Peugeot 408

Je pa dejstvo, da avtomobilska industrija vodi kupce k popolnoma električni prihodnosti. Že zdaj vidimo, da se številna električna vozila oblikovno precej odmikajo od klasičnih oblik vozil z motorji na notranje zgorevanje. Če v avtomobilu ni velikega motorja in so zahteve po hlajenju precej manjše, imamo krajši pokrov spredaj, drugačni so previsi in tudi proporci, ki ste jih na začetku najinega pogovora tako poudarili.

Del odgovora, kam gre Peugeot, smo pokazali na začetku leta s konceptnim vozilom peugeot inception. Verjamemo v privlačno prihodnost, zato bo moral biti vsak nov model v prihodnosti zelo privlačen in zlahka prepoznaven. Ena od stvari bo naš edinstven svetlobni podpis. Električni avtomobili so priložnost za revolucijo notranje izkušnje. S tem mislim na globalne spremembe. Kot je razvidno iz koncepta peugeot inception, želimo nadaljevati z razvojem naslednje generacije i-cockpita, in sicer z optimizacijo notranje arhitekture in celotne izkušnje v vozilu.

Foto: MatijaJanežič peugeot 408

Električna vozila, predvsem tista, ki so nastala na nepopisanem listu papirja, kažejo na to, da se odmikamo od športnih terencev in križancev. Ali električna doba pomeni konec SUV avtomobilov?

Uspeh SUV-jev temelji na dejstvu, da lahko izpolnijo nekatere posebne potrebe uporabnikov. SUV-ji, tako kot naši 2008, 3008 in 5008, so uspešni predvsem zato, ker kupci cenijo dizajn, pa tudi zato, ker lahko izpolnijo nekatere specifične potrebe uporabnikov (praktičnost, preglednost …). Verjamem, da je električna doba priložnost za proizvajalce avtomobilov, da posežejo po diferenciaciji med avtomobili in uvedejo nove koncepte, ki jih je mogoče proizvajati v serijski obliki.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 16:20 7. April 2023.

    Hehehe to nabijajo in reklamirajo uni cepci ki vodijo volan na A kanalu Peugeot pa avto Korejci so jih prehiteli …

  • 10:16 7. April 2023.

    Ampak je treba priznati, da deluje res nikakvo...kot bi vsakemu tekmecu nekaj ukradli in skupaj zmetali..

  • 09:06 7. April 2023.

    Koliko avtor dobi za nenehno reklamiranje teh francoskih jajc? Tako zelo "sije", da nihče razen njega ne piše o tem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.