Nesreče z živalmi, ki se v nepravem trenutku znajdejo na cesti, so tudi v Sloveniji zelo pogoste, še toliko bolj pa na prostranstvih Finske. Tam vsako leto v nesrečah z avtomobili pogine okoli 4.000 glav srnjadi in jelenjadi, na vozilih pa nastane za okoli 15 milijonov evrov škode.
Po navadi so se vsi ukrepi doslej osredotočali predvsem na to, kako bi naredili varnejše avtomobile in ceste. Medtem ko Volvov radarski sitem že prepoznava živali, pa so denimo v Kanadi uvedli posebno markiranje cest, ki dovoljuje, da voznik lažje prepozna senco nepovabljenega gosta.
Finci so se odločili zgrabiti bika za roge oziroma problem rešiti pri izvoru. Tamkajšnje združenje rejcev jelenjadi je namreč začelo testno markiranje živali s posebno odbojno barvo.
Ko voznik z žarometi osvetli žival, se ta dobesedno zasveti, tako da jo voznik zlahka opazi in se ji izogne. Barvo za zdaj testirajo na kožuhu, čeprav menijo, da bo še učinkovitejše barvanje rogov, saj bo tako žival vidna z vseh zornih kotov. Kako postopek barvanja in spremenjen videz vplivata na psiho živali, Finci ne navajajo. Za prihodnjo jesen bodo na območju okoli Laplanda označili večje število živali v divjini, poroča YLE.
Na Finskem imajo največ težav z divjadjo na cestah novembra in decembra, ko večji del dneva vlada tema, veliko nesreč pa je tudi poleti, saj takrat komarji jelene silijo v nenehno gibanje.
kje so sedaj okoljevarstveniki za pravice živali
Genetski inženiring. V genetiki je že danes možno, da se živalim v temi svetijo dlake, kremplji..... S poizkusi so to …