"Lansko leto je policija prvič zaznala primere, da je bil merilnik hitrosti med meritvijo moten. Ko smo raziskovali, zakaj do tega prihaja, smo prišli do zaključka, da imajo nekatera vozila vgrajene sisteme za samodejno zaviranje, ki delujejo na podobnih valovnih dolžinah kot naši laserski merilniki hitrosti," je za oddajo Avtomobilnost povedal Robert Vehovec in sektorja prometne policije.
To pomeni, da se je policistu med meritvijo na merilniku izpisala koda napake in meritve ni bilo moč opraviti. Kot je za oddajo TV Slovenije pojasnil strokovnjak s fakultete za elektrotehniko Boštjan Batagelj, lahko tako policijske laserske merilne naprave kot laserski merilniki razdalje pri avtomobilih s sistemom AEB uporabljajo podobne laserske valovne dolžine. Zaradi tega med obema napravama prihaja do interferenc, tako da policijski merilnik ne zmore pokazati rezultata.
Naj se vam kljub temu ne mudi
Ko so novinarski kolegi test opravili še v živo z avtomobili s sistemom AEB, se je v dveh primerih res izkazalo, da je policijski merilnik ostal "nem". Vendar je Vehovec javnost opozoril, naj se nikar ne zanaša preveč na te pomanjkljivosti, saj so možnost napake opazili le pri starejši generaciji policijskih laserskih "pištol", medtem ko novejši tip hitrost vedno izmeri.
Batagelj pa je dodal, da bodo merilniki zaradi svojega načina delovanja, ko pošljejo laserski impulz in nato merijo njegov odboj do 300-krat v sekundi, pravilno delovali že, če bodo policisti merili na dovolj veliki razdalji, do koder laserski žarki avtomobilskega AEB ne sežejo. To je običajno lahko že razdalja prek 50 metrov.
dezurni@zurnal24.si
"Zaradi city AEB se policisti praskajo po glavi"<br /> <br />Ja glih. Manj postopkov za iste pare. Če že, potem …