Vse več in več avtomobilskih proizvajalcev ima v svoji ponudbi tudi električne avtomobile , vendar vsi še ne dosegajo pričakovanj kupcev. Poleg tega zanje velja, da so s tehničnega pogleda bolj preprosti in zato manj nagnjeni k okvaram. Žal to ne velja vedno, saj so ravno znamke, ki izdelujejo le električne avtomobile, bile pod povprečjem po kakovosti proizvedenih avtomobilov.
Poslabšanje povprečja
Pri podjetju J.D. Power vsako leto zberejo in ocenijo podatke o kakovosti in zanesljivosti avtomobilov. Letos so podatke zbrali pri 93.380 lastnikih vozil, ki so jim zastavili 223 vprašanj, ki so jih razvrstili v devet kategorij, ki kažejo, kakšne težave so vozniki imeli s svojimi avtomobili. Pridobljene podatke so uravnovesili na povprečje na 100 avtomobilov in tako pridobili indeks kakovosti. Nižji kot je bil indeks kakovosti posameznega avtomobila, višja je kakovost njegove kakovosti in zanesljivosti.
Anketa je pokazala, da se je kakovost novih avtomobilov poslabšala. Letos so namreč vozniki poročali o povprečno 192 okvarah na 100 avtomobilov, kar je 12 okvar več kot lani in celo 30 okvar več kot predlani. Udeleženci ankete so se najpogosteje pritoževali nad zasloni in delovanjem infozabavnega sistema.
Presenetljivi zmagovalci
Letos sta se na vrh lestvice kakovosti presenetljivo uvrstila Dodge z indeksom 140 in njegova sestrska znamka poltovornjakov RAM z indeksom 141. Na tretjem mestu je bil Alfa Romeo s 143 okvarami na 100 avtomobilov, kar je precejšnje presenečenje. Izboljšana kakovost ameriških znamk se kaže tudi z Buickom na četrtem, Chevroletom na petem, GMC-jem na šestem in Cadillacom na osmem mestu. Najboljšo deseterico so zaključili Porsche na sedmem ter Kia in Lexus na devetem in desetem mestu.
Presenečenje je tudi razmeroma slab rezultat Toyote z indeksom okvar 194. Med razočaranja tokratne ankete pa se lahko uvrstijo rezultati električnih znamk Tesla Motors, Polestar, Rivian in Lucid. Na seznam se sicer niso uvrstili, ker jih je bilo premalo prodanih, vendar pa so neuradni izidi visoko v slabem območju povprečij. To kaže, da se te znamke premalo posvečajo končni kakovosti svojih električnih vozil.
Med uradno ocenjenimi znamkami sta se tokrat z indeksoma 250 najslabše odrezala Chrysler in Volvo, vendar bi bila še vedno boljša od omenjenih električnih znamk. Neuradno bi namreč Tesla Motors ocenjevanje končal z indeksom 257, Rivian z indeksom 282, Polestar z indeksom 313, Lucid pa celo z indeksom 340.
To gotovo ni dobra novica tako za kupce električnih avtomobilov kot tudi za omenjena podjetja, saj kupci njihovih avtomobilov ne kupujejo le zato, ker so električna prevozna sredstva, ampak tudi zato, ker se radi vidijo kot ljudje z naprednim življenjskim slogom in progresivnim odnosom do mobilnosti.
Glede ugotovitev električnih avtov nisem presenečen. Vidi se, da so proizvajalci na kakovosti šparali, da so si izboljšali bilanco dobička, …