Čeprav tudi mediji v zadnjih letih pred vročimi dnevi na dnevni bazi opozarjamo, da je lahko že kratek čas usoden za otroka v zaprtem avtomobilu na soncu, pa moramo na žalost vsako leto poročati o tem, da so starši pozabili ali pustili otroke v avtomobilu in so jim morali reševati mimoidoči ali gasilci, na žalost pa pišemo tudi o tragičnih novicah, kakršna se je zgodila prejšnji teden v Rovinju. 4-letna deklica je, po tem, ko je bila več kot dve uri zaprta v avtomobilu na soncu, umrla v bolnišnici. Oče je moral nenapovedano v službo, otroka pa pustil v avtomobilu. Grozi mu dolgoletna zaporna kazen, čeprav naj bi bil po pisanju v hrvaških medijih skrben oče.
To ni osamljen primer, s katerimi Američani bitko bijejo že več let. Po podatkih Ameriške nacionalne uprave za varnost v cestnem prometu (NHTSA) je od leta 1990. do leta 2018. zaradi toplotnega udara v avtomobilih umrlo kar 889 otrok. V povprečju torej skoraj 50 otrok na leto! Za več kot dva razreda v osnovni šoli. In to skoraj vedno zaradi človeške napake ali malomarnosti.
Ali bi lahko več, da bi preprečila take nesreče, naredila tudi avtomobilska industrija? Zelo zanimivo je, da ob vseh zračnih blazinah, sistemih za avtonomno vožnjo in velikih zaslonih, v avtomobilih ni serijskih sistemov, ki bi vozniku ali voznici javili, da v otroškem sedežu zadaj spi otrok in da ga ne pozabi. Res se sliši neverjetno, a danes se pogosto dogaja, da v raztresenosti ob stresnih službah starši pozabljajo na tisto najbolj pomembno v življenju - otroke.
Večina misli, da se jim to ne more zgoditi, a se lahko. Na slovenskem Nacionalnem inštitutu za javno zdravje pred vsakim vročinskim valom opozarjajo pred puščanjem otrok v razgretih avtomobilih. Tudi v Sloveniji smo zabeležili primere, ko so starši pozabili otroka v avtu v vročini. Otroci so še posebej ogroženi, saj se njihovo telo segreje tri do petkrat hitreje kot telo odraslih, njihovo znojenje še ne deluje tako dobro kot pri odraslih, ne morejo si sami pomagati, se odpeti in zapustiti avtomobila. Posebej ogroženi so majhni otroci in bolni otroci: s povišano telesno temperaturo, drisko, bruhanjem.
Vročina v parkiranem avtomobilu hitro naraste, zaradi česar lahko otrok celo umre. Zato nikoli ne puščamo nikogar v zaprtem, parkiranem avtomobilu, niti za minuto. Pri NIJZ so opozorili, da so mnogi mladi starši so tudi zelo utrujeni zaradi pomanjkanja spanja, hormonskih sprememb, stresa itd. Vse to vpliva na zbranost. Poleg tega so lahko otroci čisto tiho, ko spijo na zadnjem sedežu ali kaj zbrano opazujejo. Večina ljudi je mislila, da se njim to ne more zgoditi, zato bodimo pozorni, ne obsojajmo, preprečimo!
Američani imajo velike težave, saj v povprečju vsak teden zaradi toplotnega udara v avtomobilu umre vsaj en otrok. Zato so se poglobili težave in jih raziskali. V raziskavah so ugotovili, da je v 55 odstotkih odgovorna oseba namenoma pustila otroka zaprtega v avtomobilu. To se je zgodilo učiteljem, socialnim delavcem, vojakom in celo doktorjem znanosti, ugotavljajo Američani, ki tako kot NIJZ opozarja, da se lahko to v določenih življenjskih okoliščinah zgodi prav vsakemu.
Znano je tudi, kako bi lahko to preprečili. Vsaj polovico otrok bi lahko rešili. Na trgu so sistemi Child Alert, Rear Door Alert ali Rear Seat Alarm, vsem pa je skupno, da s svetlobnimi ali zvočnimi signali opozorijo voznika, ali je po tem, ko je zaklenil avtomobil, nekoga pustil na zadnjem sedežu. Tega poceni in nezahtevnega sistema trenutno ni obvezno vgrajevati v vozila, in to kljub številnim razpravam in željam ameriške javnosti.
V ZDA obstaja iniciativa Hot Cars, ki se že leta prizadeva, da bi sistem zakonsko postal obvezen v vseh avtomobilih. Nič čudnega, če je po podatkih NHTSA v 19 letih umrlo skoraj 900 otrok v ZDA. Posebej zaskrbljujoče pa je, da so leta 1990 zabeležili pet primerov toplotnega udara pri otrocih v avtomobilu, leta 2018 pa 52 primerov. 88 odstotkov otrok, ki so umrli zaradi toplotnega udarja je bilo starih do tri leta, 54 odstotkov pa mlajših od enega leta. Za zdaj kaže, da bo sistem kmalu zakonsko obvezen v vseh osebnih avtomobilih na ameriškem trgu.
Od leta 2022 naprej v Evropi nova pravila!
Vprašanja, zakaj proizvajalcem vozil ne pogojujejo dosego najvišje ocene za varnosti tudi z alarmi ali drugimi sistemi, ki bi preprečevali, da bi v vozilih puščali ali pozabljali otroke na zadnjih sedežih in na ta način preprečili vročinske kapi in smrti otrok, smo naslovili tudi na neodvisni konzorcij Euro NCAP.
Odgovorili so na, da se velike spremembe na tem področju obetajo z letom 2022. V svoji strategiji za povečanje varnosti do leta 2025 je eno od poglavij tudi preprečevanje vročinske kapi otrok.
Od leta 2022 bodo nagrajevali proizvajalce, ki bodo v svoja vozila vgrajevali detektorje oziroma naprave, ki zaznajo prisotnosti otrok na zadnjih sedežih in voznika, ali službo za pomoč v sili opozorili, da je otrok ostal sam v avtu. "S tem bi se lahko izognili smrtnim žrtvam zaradi toplotnega udara," menijo pri Euro NCAP.
Google je plačal za vsakodnevno delo na spletu od doma 600 do 1000 dolarjev.i so prejeli prvi mesec $ 23586 …