Zakaj imajo tovornjaki na cesti dvignjena kolesa?

Foto: Mack Trucks Mack truck, dvignjena kolesa Foto: Volvo Trucks Volvo truck, dvignjena kolesa Foto: MatijaJanežič tovornjak, dvignjena kolesa
Ste kdaj na cesti opazili tovornjak, ki je imel dvignjena kolesa na eni ali celo dveh oseh? Pojav je pogost in ima zelo koristen namen.
Oglej si celoten članek

Z dvižno osjo so opremljeni predvsem večosni tovornjaki, ki lahko prevažajo veliko tovora. Ko se peljejo prazni, dodatna os ni potrebna, zato jo lahko dvignejo in prihranijo nekaj goriva.

Avto Neverjetna izkušnja: Za volanom težkega vlačilca

Če je v stiku s podlago več koles, je namreč večja tudi poraba goriva, Poleg tega se gume po nepotrebnem izrabljajo, slabša pa je tudi vodljivost samega tovornjaka. Zato so tovornjaki opremljeni s pripravo, ki lahko dvigne kolesi na eni osi, da v stiku s podlago ostane le pogonska os.

Več osi je namenjenih tudi temu, da se masa vozila in tovora bolj enakomerno razporedi po podlagi. Po eni strani tovornjak ostane v varnem območju, saj na posamezno kolo pritiska manj mase, po drugi strani pa je zato manj obremenjena tudi sama cesta. Poleg tega je osni pritisk edino merodajno merilo pri določanju, če je tovornjak obremenjen v skladu z omejitvami ali pa je morebiti preobremenjen. Kotalni upor poleg tega pripomore k 15 odstotkom porabe goriva, torej z dvigom ene osi lahko občutno pripomoremo k manjši porabi.

Pojasnilo Kdo je kriv? Voznik tovornjaka ali avtomobila?

Scania denimo v svojih uradnih podatkih navaja, da lahko s pripravo za dviganje ene osi prihranijo do šest odstotkov goriva. Manjša je seveda tudi obraba gum, poleg tega pa se zmanjša tudi obračalni krog tovornjaka z dvignjeno osjo.

Foto: Mack Trucks Mack truck, dvignjena kolesa

Dvižne osi sicer v svetu tovornjakov niso nekaj novega, saj jih poznamo že več desetletij. Vlačilec madžarske tovarne Raba je bil, denimo v osemdesetih letih znan po tem, da se mu je z vsemi spuščenimi kolesi tako poslabšala vodljivost, da so vozniki celo polne vozili z dvignjeno osjo. Potem pa se do dogajale nesreče zaradi preobremenitve osi.

Avto Električni tovornjak postavil svetovni rekord v dosegu

Vendar pa so v zadnjih letih dvižne osi dosegle precejšnji napredek. Nekateri tovornjaki imajo namreč tudi možnost  dviga pogonske osi, kar pomeni, da se takšen vlačilec oz tovornjaka s pogonskim sistemom 6x4 po dvigu ene osi spremeni v tovornjak s pogonskim sistemom 4x2. Takšen sistem denimo ponujajo pri Volvo Trucks, kjer zatrjujejo, da z njim dosegajo do 4-odstotni prihranek goriva, za meter pa se zmanjša tudi obračalni krog.

Policist ni mogel verjeti Srhljivka z neverjetnim koncem

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 18:06 2. Marec 2022.

    Res žalite ljudi in njihov razum!!!

  • 19:00 28. Februar 2022.

    pa dejte že nehat s temi kolesi ... tehnični problem al rešitev ... kaj je zdej to za ena tema

  • 12:28 28. Februar 2022.

    V glavnem deluje obremenilni ventil avtomatsko in se os dvigne , če na os ni dovolj pritiska.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.