Z dvižno osjo so opremljeni predvsem večosni tovornjaki, ki lahko prevažajo veliko tovora. Ko se peljejo prazni, dodatna os ni potrebna, zato jo lahko dvignejo in prihranijo nekaj goriva.
Če je v stiku s podlago več koles, je namreč večja tudi poraba goriva, Poleg tega se gume po nepotrebnem izrabljajo, slabša pa je tudi vodljivost samega tovornjaka. Zato so tovornjaki opremljeni s pripravo, ki lahko dvigne kolesi na eni osi, da v stiku s podlago ostane le pogonska os.
Več osi je namenjenih tudi temu, da se masa vozila in tovora bolj enakomerno razporedi po podlagi. Po eni strani tovornjak ostane v varnem območju, saj na posamezno kolo pritiska manj mase, po drugi strani pa je zato manj obremenjena tudi sama cesta. Poleg tega je osni pritisk edino merodajno merilo pri določanju, če je tovornjak obremenjen v skladu z omejitvami ali pa je morebiti preobremenjen. Kotalni upor poleg tega pripomore k 15 odstotkom porabe goriva, torej z dvigom ene osi lahko občutno pripomoremo k manjši porabi.
Scania denimo v svojih uradnih podatkih navaja, da lahko s pripravo za dviganje ene osi prihranijo do šest odstotkov goriva. Manjša je seveda tudi obraba gum, poleg tega pa se zmanjša tudi obračalni krog tovornjaka z dvignjeno osjo.
Dvižne osi sicer v svetu tovornjakov niso nekaj novega, saj jih poznamo že več desetletij. Vlačilec madžarske tovarne Raba je bil, denimo v osemdesetih letih znan po tem, da se mu je z vsemi spuščenimi kolesi tako poslabšala vodljivost, da so vozniki celo polne vozili z dvignjeno osjo. Potem pa se do dogajale nesreče zaradi preobremenitve osi.
Vendar pa so v zadnjih letih dvižne osi dosegle precejšnji napredek. Nekateri tovornjaki imajo namreč tudi možnost dviga pogonske osi, kar pomeni, da se takšen vlačilec oz tovornjaka s pogonskim sistemom 6x4 po dvigu ene osi spremeni v tovornjak s pogonskim sistemom 4x2. Takšen sistem denimo ponujajo pri Volvo Trucks, kjer zatrjujejo, da z njim dosegajo do 4-odstotni prihranek goriva, za meter pa se zmanjša tudi obračalni krog.
Res žalite ljudi in njihov razum!!!
pa dejte že nehat s temi kolesi ... tehnični problem al rešitev ... kaj je zdej to za ena tema
V glavnem deluje obremenilni ventil avtomatsko in se os dvigne , če na os ni dovolj pritiska.