Zakaj bi specialist dizelsko vozilo zamenjali za hibridno?

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid Foto: Gregor Prebil Ford mondeo Foto: Gregor Prebil Ford mondeo Foto: Gregor Prebil Ford mondeo Foto: Gregor Prebil Ford mondeo Foto: Gregor Prebil Ford mondeo
Fordov specialist nam je povedal, kje sam vidi prednosti hibridnega mondea pred dizelskim, kako je s servisiranjem in vzdrževanjem vozila in kaj je največja napaka, ki jo lahko naredi voznik hibrida.
Oglej si celoten članek

Ford je s hibridnim mondeom že lani začel tlakovati svojo pot k elektrifikaciji voznega parka. Z njim so imeli velike načrte, a so se, kot na začetku tudi Toyota, morali soočiti s strahom voznikom pred neznanim. Ta je vsekakor odveč, kar smo spoznali tudi sami na dvomesečnem testu, ko smo ga preizkusili in ocenili v različnih pogojih vožnje in podrobno primerjali z dizelskim ekvivalentom. Nabor člankov zaključujemo z intervjujem. Pogovarjali smo se z Matjažem Vrhovcem, tehničnem specialistu pri Summit motors Ljubljana, ki nam je povedal več o vzdrževanju hibridnega vozila.

Foto: Gregor Prebil Ford mondeo

Po 80.000 km Primerjava stroškov na 80 tisoč kilometrov: dizel ali hibrid

Ali pri baterijskih vozilih še vedno vlada strah kupcev pred vgrajeno baterijo in morebitno okvaro ter stroški. Kakšne so vaše izkušnje s hibridnim mondeom?

Kljub temu, da je hibridna tehnologija prisotna že vrsto let je le ta za mnoge kupce še vedno nova in sorazmeroma nepoznana, kar pri kupcih vzbuja določene dvome in pomisleke. To se odraža tudi v odstotku prodanih hibridnih vozil, ki je še vedno zelo nizek. Strah kupcev pred morebitno okvaro visokonapetostne baterije je razumljiv, vendar je po drugi strani tudi neupravičen, saj se je tehnologija izdelave baterij in njihova zanesljivost v zadnjih letih močno izboljšala. Naša dosedanja izkušnja z mondeo hibridom je več kot odlična, saj se je izkazal kot zelo zanesljiv in varčen sopotnik na poti.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Zakaj bi nekomu svetovali, da dizelsko vozilo zamenja za hibridnega?

Prvi razlog je seveda ekološka ozaveščenost, saj so hibridna vozila ekološko bolj prijazna. Drugi razlog je odvisen od okolja, v katerem se vozilo uporablja. Če se vozilo uporablja pretežno v mestnem in obmestnem prometu potem je nakup hibridnega vozila zagotovo prava izbira. Za razliko od dizelskih motorjev, ki jim lahko kratke vožnje in pogosto ustavljanje na daljši rok predstavljajo težave, hibridna vozila v takšnem okolju zablestijo, saj večino dela tukaj opravi elektromotor. To se odraža predvsem v nizki porabi goriva.     

Katere so po vašem mnenju največje hibe hibridov in katere so največje prednosti?

Hibridnim vozilom najbolj ustreza mestno in primestno okolje. Tam tudi najbolje pridejo do izraza prednosti hibridnega pogona. Še posebej velja izpostaviti nizko porabo goriva in manjše izpuste CO2. K temu pripomore tudi EcoCoach – pomočnik za varčno vožnjo, ki vas dejansko spodbuja k še bolj varčni vožnji. Visokonapetostna baterija se polni s pomočjo regenerativnega zaviranja in je ni potrebno priklapljati na elektriko. Zaradi tega je tudi manjša obraba zavornega sistema, kar zmanjšuje stroške vzdrževanja. Poleg tihega zagona vozila, se hibridna vozila pohvalijo tudi z dobrimi pospeški pri hitrostih do 100 km/h.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Avto Hibrid ali dizel: Dobili smo zmagovalca

Končna hitrost hibridnih vozil, je nekoliko nižja, a pri 187 km/h še vedno dovolj velika. Domet v električnem načinu vožnje je manjši kot pri priključnih hibridih oz. popolnoma električnih vozilih. Nekatera hibridna vozila imajo zaradi vgrajene visokonapetostne baterije tudi manjši prtljažni prostor. Pri novejših – v prihodu je nova ford kuga, pa pri prtljažnem prostoru ne bo več treba sklepati nobenih kompromisov.

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Kakšne so vaše izkušnje s servisi dizelskih/bencinskih motorjev in hibridnih vozil? Kako je z obrabo delov, ki naj bi bila pri hibridih manjša? Kje so največje razlike?

Mondeo hibrid ne zahteva dodatnega vzdrževanja za komponente visokonapetostnega sistema, tako je obseg del kot tudi cena vzdrževanja popolnoma primerljiva z običajnim mondeom (bencinski ali dizelski motor) s samodejnim menjalnikom. Največja razlika oziroma prednost hibridnega vozila je, da je treba običajnim vozilom pogosto menjavati zavorne ploščice. Regenerativni zavorni sistem občutno zmanjša obrabo mehanskih zavor, zato njegove zavorne ploščice običajno trajajo precej dlje.

Ali lahko voznik kakorkoli sam vpliva na napake na vozilu z nepravilno uporabo hibridnega sistema?

Hibridni sistem je zasnovan tako, da deluje povsem samodejno, del njegove zasnove so tudi varnostni mehanizmi, ki preprečujejo morebitne okvare sistema ob neobičajnem načinu vožnje. Kljub temu lahko uporabnik vozila z neupoštevanjem proizvajalčevih navodil in neprimerno uporabo vozila povzroči okvaro hibridnega sklopa. Lep primer je preobremenitev pogonskega sklopa z vleko prikolice, katere masa presega dovoljeno mejo. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Kako je z akumulatorji pri hibridu in tudi zagonu s kabli. So posebnosti? Kaj morajo vedeti vozniki?

Vklop visokonapetostne baterije, ki med drugim napaja tudi zaganjalnik / generator za zagon motorja ni mogoč brez 12V akumulatorja. Če se akumulator izprazni je postopek zagona s pomočjo kablov popolnoma enak kot na običajnem vozilu. Pozorni moramo bili le na to, da kable priključimo na predpisani priklopni točki.

Ali se uporabljeni materiali pri rednem servisu, kot so motorno olje in druga olja ter maziva, razlikujejo v primerjavi z le bencinsko ali dizelsko gnanimi vozili?

Proizvajalci avtomobilov priporočajo motorna olja in ostala maziva glede na zasnovo in  parametre pogonskega sklopa v vozilu. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Pod kožo Kako deluje najbolj poseben mondeo?

Kako poteka vzdrževanje elektromotorja?

Za pogonski elektromotor, ki je v samodejnem menjalniku ni predpisanega vzdrževanja. Predvidena je le menjava olja samodejnega menjalnika, ki se izvaja vsakih 10 let ali 240.000 prevoženih kilometrov.

Ali se servisni interval pri hibridih razlikuje od servisnega intervala pri bencinskih in dizelskih motorjih?

Se! Predpisani servisni interval za mondeo hibrida je 1 leto ali 20.000 prevoženih kilometrov (enak servisni interval ima tudi 1.0EcoBoost motor), med tem, ko je na primer servisni interval za 2.0 dizelski motor 1 leto ali 15.000 prevoženih kilometrov. Proizvajalec Ford ni predpisal enotnega servisnega intervala za bencinske in dizelske motorje, ampak se le ti spreminjajo glede na tip in zasnovo motorja. 

Foto: Saša Despot Ford Mondeo Hybrid

Zasuk Zasuk: Hibrid krepko cenejši od dizla

Ali moramo na kaj posebej paziti, če hibrid miruje ali je parkiran daljše časovno obdobje?

Posebnih navodil glede dolgoročnega parkiranja hibridnih vozil ni. Splošno priporočilo je, da zaženemo motor vsaj enkrat mesečno in ga pustimo delovati vsaj 15 minut, da se visokonapetostna baterija napolni (odvisno od stanja napolnjenosti baterije).  
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.