Sredi februarja je Evropski parlament potrdil prepoved prodaje novih avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji od leta 2035 naprej. Zadnji, de facto formalni korak je glasovanje ministrov držav članic EU, ki pa je že prestavljeno – in to za nedoločen čas.
Brezkompromisni predlog, ki zavrača vsa druga goriva razen električne energije, postaja tarča nasprotovanja vse več držav.
»Upor« vodi Nemčija, ki je z avtomobilskega vidika največji in najmočnejši evropski trg brez konkurence, in sicer ne nasprotuje električnim vozilom. Kot smo pisali, je Nemčija zaprosila za odobritev izjem pri prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Nanašale naj bi se na avtomobile s pogonom na vodik ali sintetična goriva.
Kamen spotike e-goriva
Nemški državni sekretar na prometnem ministrstvu Michael Theurer je ob prihodu na srečanje evropskih ministrov za promet in energijo v Stockholmu pretekli teden povedal, da bi Evropska komisija morala predstaviti predlog, kako bi lahko uporabljali motorje, ki uporabljalo e-goriva ali druga okoljsko nevtralna goriva. Dodal je, da v Nemčiji sicer menijo, da električni avtomobili so prava rešitev, vendar pa bi radi dosegli tudi podporo drugim tehnologijam z ničelnimi izpusti. Dodal je, da vodik in e-goriva potrebujemo predvsem v težkih gospodarskih vozilih. Že pred tem je nemški minister za promet Volker Wissing, član liberalne stranke Svobodnih demokratov, opozoril, da bo Berlin odklonil svojo podporo, razen če bo Evropska komisija predstavila načrt za določitev vloge e-goriv po letu 2035.
Trenutno se je Nemčiji pridružila tudi Italija, druga država iz močne avtomobilske industrije. Italija se je na odločitev Evropskega parlamenta odzvala glasno in ostro. Italija obsoja načrt EU za prepoved avtomobilov na fosilna goriva čez 12 let, pri čemer je italijanski minister za promet Matteo Salvini hiter prehod na električna vozila označil za "samomor" in "darilo" kitajski industriji.
Prepoved pa zavračata tudi Poljska, ki je s skoraj 40 milijoni prebivalcev ne gre podcenjevati, pa tudi Bolgarija, ki je med najslabše pripravljenimi državami na elektromobilnost ta trenutek.
Von der Leyen odpotovala v Nemčijo
Nemško stališče je celo že povzročilo manjši notranjepolitični spor med Svobodnimi demokrati, ki zahtevajo izvzetje sintetičnih goriv, in Zelenimi, ki se zavzemajo za prepoved avtomobilov z notranjim zgorevanjem brez izjem.
Morda je bil prav to razlog, da so se Države članice EU pretekli teden odločile, da preložijo končno odločanje o prepovedi vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035, ki je bilo predvideno za torek. Razloga za preložitev švedsko predsedstvo sicer ni navedlo. Na Evropski komisiji so v odzivu zagotovili, da se s članicami pogovarjajo o njihovih skrbeh.
Uredba določa cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije do leta 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije do leta 2035. Od tedaj v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji na notranje zgorevanje.
Je pa predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen v nedeljo obiskala nemško vladno palačo Meseberg, da bi razpravljala o gospodarskih vprašanjih in tudi o odločitvi o prepovedi prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje.
Reuters navaja, da je predsednica evropske komisije pozvala Nemčijo k hitremu dogovoru o vprašanju prihodnosti motorjev z notranjim zgorevanjem po letu 2035. Sklicevala se je na vedenje Nemčije pri glasovanju o načrtih Evropske unije za učinkovito prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem s ciljem zmanjšanje emisij, ki segrevajo planet, do leta 2030 za 55 odstotkov glede na raven iz leta 1990.
»Še enkrat želim zelo jasno povedati: v celoti podpiramo načelo tehnološke odprtosti. To je pomembno. Toda to mora biti vedno v ravnovesju s cilji naše podnebne politike, s katerimi se prav tako vsi strinjamo. In ravno to ravnotežje moramo doseči,« je dejala Von der Leyen.
Glasovanje med 27 vladami EU so, ker se Nemčija ne strinja s predlaganim, za zdaj preložili za nedoločen čas. Kot še navaja Reuters, namerava Nemčija vztrajati pri e-gorivih, ki bi jih po letu 2035 uporabljali v motorjih z notranjim zgorevanjem, in to ne le v majhnih količinah.
Ma ta projekt je bebav. Kdo je naše poslance pooblastil, da o tako kritičnem projektu glasujejo za, Slobenci so pa …
Eni res živijo v oblakih ...
Pri baterijah še marsikaj ni dorečeno. se strinjam z nemci.