Kia je ena od redkih avtomobilskih znamk, ki v času velike krize v prodajnih salonih v Evropi dosega stalno rast. Eden od glavnih vzrokov za to je nova generacija cee'da. Po podatkih uvoznika so jih lani pri nas prodali 914, letos pa do avgusta že skoraj 1.500 (kombilimuzin, karavanov in pro cee'dov, ki so naprodaj od začetka poletja).
Kupce in strokovnjake prepričala oblika
Pri Kii uspeh pripisujejo hišnemu dizajnu, ki ga je začel mali picanto, nadaljevali pa sportage, rio, optima in zdaj tudi cee'd. Pri Kii se lahko med drugim pohvalijo že z desetimi prestižnimi oblikovalskimi nagradami za dizajn – red dot; nazadnje so jo dobili prav za obliko cee'da.
Pri opremi in agregatih nič novega
Oprema in pogonski motorji, ki jih tako kot vse karoserijske različice izdelujejo na Slovaškem, so enaki kot pri kombilimuzini. To pomeni po dva bencinska in dizelska agregata, vselej pa se moč na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika. 1,4-litrski vstopni bencinski motor s 73 kilovati moči in vstopno opremo LX FUN po ceniku stane najmanj 12.700 evrov, najdražji in najbolje opremljeni pro cee'd (EX MAXX) z 1,6-litrskim dizelskim agregatom pa 23.220 evrov. Ceno si lahko kupec z različnimi popusti zniža za do 1.800 evrov.
Pro cee'd GT za dvigovanje imidža znamke
Korejci so z zamikom k nam pripeljali najbolj športen cee'd do zdaj – pro cee'd GT. Ta se ponaša tudi z novim, zmogljivim 1,6-litrski turbobencinskim agregatom s 150 konjskimi močmi.
Na prvi pogled se od pro cee'da loči po vpadljivih sprednjih LED-lučeh v obliki kock ledu, ki bodo zaradi dobrega odziva kupcev v prihodnje krasile tudi druge modele korejske znamke. Samosvojega ga naredi zajetna reža za zrak z logotipom GT in rdečo črto, za dinamičnejši videz so dodali 18-palčna platišča z rdečimi zavornimi čeljustmi, zadaj pa dvojno izpušno cev, difuzor in popolnoma nove zadnje luči. Prtljažnik meri od 380 do 1.318 litrov pri petvratni različici.
Številne prilagoditve v prid dinamiki
Znotraj ohranja prostornost kombilimuzine, oznako GT pa najdemo na volanu, sedežih in pragovih. Športnost so mu vcepili še z rdečimi šivi na volanu in sedežih. Športni sedeži znamke Recaro z dodatno oporo telesu v sedalnem in ledvenem delu in v kombinaciji usnja in semiša so spuščeni nižje, tako da je občutek med vožnjo še bolj športen.
V prid bolj športne vožnje so izboljšali nastavitve vzmetenje in volana, ojačali zadnji stabilizator, karoserijo so znižali za dva centimetra, avtomobil so obuli v večje pnevmatike z boljšim oprijemom, predvsem pa mu dodali nov zmogljiv agregat.
Nov motor le v pro cee'du GT
1,6-litrski T-GDI turbobencinski štirivaljni agregat premore 150 kilovatov moči (204 KM), ki so dosegljivi pri 6.000 vrtljajih. Menjalnik je le šeststopenjski ročni. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,7 sekunde, Kiini inženirji pa bolj kot začetni pospešek izpostavljajo vmesne pospeške (od 60 do 100 km/h v 5,4 sekunde v 4. prestavi in 7,3 sekunde od 80 do 120 km/h v 5. prestavi). 265 Nm navora je na voljo med 1.750 in 4.500 vrtljaji. Tovarniško izmerjena povprečna poraba je 7,4 litra, izpust CO2 pa 171 gramov na prevoženi kilometer. Agregat bo v ponudbi le za omenjeni model, saj bodo preostalo modelno paleto obogatili novi turbinski motorji z manjšo kapaciteto, tudi 1,0-litrski turbomotor.
Za GT le najbogatejša oprema
Oprema je le ena – EX GT in razen navigacijskega sistema, ki je na voljo za tisoč evrov, vključuje vse druge Kiine sisteme za varnost in udobje, kot so ksenonski žarometi s pralnimi šobami, pomično panoramsko streho, 18-palčna platišča, kamero za pomoč pri vzvratnem parkiranju, dvojno samodejno klimatsko napravo, Recaro športne sedeže …
Pri nas je v ponudbi trivarni model, stranka pa lahko naroči tudi petvratnika. Trivratnik po ceniku stane 27.420 evrov, tako kot pri pro cede'du pa je mogoče ceno s popusti zbiti do 1.800 evrov.
Če bo Kia nadaljevala s takšnim tempom predstavitev novih modelov, bo marsikoga še bolj bolela glava. Sicer pa vsa čast …