"Bilo je grozno, vijugali smo sem in tja, pa ni dosti pomagalo. Precej sem jih povozil." Tako je dogajanje tik po deževju na odseku Jeprca-Kranj opisal Žurnalov bralec.
Septembra 2021 so začeli prenavljati 4,4 kilometra dolg odsek ceste Jeprca - Kranj. Prenova se je zavlekla krepko prek sprva napovedanih rokov. Ko je bila voziščna konstrukcija že pripravljena in celo že grobo asfaltirana, pa so šele ugotovili, da je del odseka prepoznan kot množični prehod za dvoživke. Zato se je rok prenove spet podaljšal, saj so morali razkopati cesto in vanjo vgraditi 10 betonskih cevi, da bi služile kot prehod. Vgradili so jih v razmaku po 50 metrov. Cesto so lansko jesen na olajšanje voznikov končno vrnili v uporabo.
Ko so prvo pomladansko sezono po prenovi dvoživke začele selitev do mrestišč, se je izkazalo, da žabe še vedno množično prehajajo vozišče in to dobesedno mimo zgrajenih podhodih. Zato jih je ogromno končalo pod kolesi vozil.
Na ograjo pomislili "naknadno"
Obrnili smo se na Direkcijo za infrastrukturo, ki je bila investitor prenove, in jih vprašali, kaj je šlo narobe. Ali projekt prenove ni predvidel, da žabe nimajo "posodobljene navigacije" ter da bi bilo treba namestiti tudi ustrezne pregrade (kot na fotografiji spodaj), ki bi žabam preprečile pot prek asfalta in jih usmerile v podhode.
Direkcija v pisnem odgovoru ugotavlja, da podhode uporabljajo le tiste dvoživke, "ki na svoji poti do mrestišča pridejo direktno na podhod, ostale pa gredo po brežini na cesto, kjer pa na žalost še vedno prihaja do povozov."
Glede začasne usmerjevalne ograje, ki bo dvoživkam v prihodnje preprečila dostop na vozišče in jih usmerjala v podhode, pa pravijo, da "bo izvedena naknadno."
Z žabam se ukvarjajo tisti ki imajo priskljbljene službice do 60 leta s 2 jurja neto plače.
Ha, ha, haaaaaaa, .... Bedaki Butasti , ... nič kaj pametnejši od teh žab !!! ! !!!
Povsem jasno je, da je treba namestiti oviro/ograjo. Saj to ni nič novega. Na drugih odsekih, kjer so poti žab …