Bavarci so do zdaj hibride kombinirali z zmogljivimi in potratnimi šestvaljnimi agregati. Na testu z limuzinsko hibridno serijo 5, ki je kombinirala šestvaljni bencinski agregat twin turbo in elektromotor, smo krepko presegli porabo deset litrov. Hibridni pristop poimenovan ActiveHybrid do zdaj torej ni obetal majhne porabe, a bo hibridna zgodba že letos povsem drugačna.
Najprej v i8, kasneje v klasične modele BMW
Pisati jo bo začel sicer ekskluziven i8, ki bo kombiniral kompakten električni in trivaljni bencinski motor s sistemom turbinskega polnjenja TwinPower iz nove serije motorjev Efficient Dynamics. Za množice bodo pomembnejši naslednji modeli, tudi BMW X5 eDrive, ki na ceste prihaja prihodnje leto. Ta na papirju obljublja impresivno porabo 3,8 litra litra in 89 gramov izpustov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. Z njim smo, v prototipni izvedenki, na testni BMW-stezi že naredili prve kilometre in zbrali vtise.
Hibrid in xDrive
V veliki X5 so prvič vstavili štirivaljni bencinski agregat twinpower z močjo 180 kilovatov in navorom 350 njutonmetrov ter delovanje združili z elektromotorjem z močjo 70 kilovatov in 250 njutonmetrov navora. Moč se na vsa štiri kolesa prenaša prek znanega osemstopenjskega samodejnega menjalnika.
Če spregledamo pokrov, pod katerim se skriva vtičnica, v katero priključimo kabel za polnjenje baterije, je na prvi pogled X5 eDrive zelo podoben običajnemu X5. Nemci so nam povedali, da so z oblikovalskimi prijemi, kot so zračni žepi okoli koles, ki zmanjšujejo turbulenco in zračni upor, spremembe na podvozju in podaljšan spojler na strehi zadka, bistveno izboljšali aerodinamiko vozila. Daljši električni doseg bodo v praksi zagotovili z uporabo plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni, ki jo bodo uporabljali za platišča, volan, sedeže in druge komponente vozila.
Kot šestvaljnik
Tudi potovalni prostor je na las podoben klasičnemu X5, a ... Že ob zagonu motorja smo dobili občutek, da sedimo v drugačni vrsti vozila.
S pritiskom na gumb brezsližno zaženemo elektromotor. V načinu eDrive, aktiviramo ga s pritiskom na stikalo na mostu med prednjima sedežema, se neslišno začnemo pomikati naprej. Če ne potrebujemo silovitih pospeškov, turbobencinski štirivaljnik miruje, na elektriko pa se lahko vozimo vse do hitrosti 120 kilometrov na uro, in to 30 kilometrov daleč. To je po mnenju Bavarcev dovolj za večino ljudi, ki se prevažajo do službe in nazaj, tudi če morajo vmes v vrtcu odložiti otroke ali se ustaviti po nakupih.
Do 120 kilometrov na uro se res pelje izključno v režimu EV, tudi zgodba o 30-kilometrskem dosegu ni pretirana. Ko smo zaželeli močno pospešiti, se je ob odločnejšem pritisku na stopalko za plin vklopil bencinski agregat. Preklop med motorjema smo občutili le za hip, nato smo, če odštejemo zvok, ki je pri šestvaljniku izraziteje športen, imeli občutek, da pod motornim pokrovom obvladujemo moč in pospešek šestvaljnega motorja. Moči je v izobilju, pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro pa hitrejši od sedmih sekund.
xDrive je češnja na vrhu torte. Štirikolesni pogon navor elektromotorja, štirivaljnega bencinskega agregata ali obeh enot v spremenljivem razmerju razdeli med sprednja in zadnja kolesa in zagotovi suvereno vožnjo v vseh razmerah.
Poraba ostaja neznanka
Tudi ko se vklopi bencinski motor, v notranjosti ni hrupno. Na žalost zaradi prekratke prevožene razdalje realne porabe nismo mogli izmeriti. Litij-ionske baterije so pospravljene v zadek, ki v primerjavi s klasičnim modelom ni bistveno okrnjen, v njem najdemo tudi kabel za napajanje baterije.
Za večji doseg bo v prihodnosti pomagala povezava z navigacijo, ki bo glede na konfiguracijo izbrane poti predvidevala, kje naj voznik izkoristi način vožnje EV, da bo z enim polnjenjem baterije energije baterije čim manjša, doseg pa čim večji.
Cena za X5 eDrive še ni znana. Predvidevamo, da je boljša alternativa šestvaljni dizelski različici X5 xDrive40d z 225 kilovati moči, ki pri nas po ceniku stane najmanj 68.000 evrov.