Za volanom nove Renaultove uspešnice

Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral Foto: MatijaJanežič renault austral
V okolici Madrida smo preskusili Renaultovo novo pridobitev, austral, ki je okrepil njihov naskok na segment C, ki bi ga radi spet osvojili.
Oglej si celoten članek

Renaultov vrhovni šef Luca de Meo pravi, da je austral popolno utelešenje tega, kar mora biti SUV v segmentu C. Pri Renaultu zanj pravijo, da je naslednik renaulta kadjarja, a so ga tako velikostno kot tudi statusno povzdignili nadenj, igra pa tudi »klasično« pogonsko alternativo meganu, ki je na voljo zgolj z električnim  pogonom.

Avto Kaj je na novem renaultu meganu slovenskega?

Foto: MatijaJanežič renault austral

Hibridni captur Ko je tudi ob podražitvah goriva vožnja še vedno poceni

Renault austral bo namreč na voljo s termičnimi motorji ali samopolnilnim hibridnim sklopom. Pravzaprav je na voljo samo elektrificiran, saj so vsi termični motorji na tak ali drugačen način povezani z elektromotorji.

Elektrifikacija

V osnovi bo za pogon skrbel dodobra preskušeni  1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 140 ali 160 'konjev', ki je pred leti nastal kot skupni projekt Renaulta in Daimlerja in so mu namenili 12-voltni blagi hibrid. Z manjšo močjo bo na voljo v kombinaciji z ročnim menjalnikom, močnejši pa s samodejnim menjalnikom.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Nad njim bo šibkejši a sodobnejši 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 130 'konjev, ki bo deloval s pomočjo 48-voltnega blagega hibrida. Ta motor, ki ga pri Renaultu označujejo kot napredni hibrid, bo prava alternativa za turbodizelske motorje, ki so v Evropi v zadnjem času v veliki nemilosti, saj naj bi porabil le 5,2 litra bencin na 100 kilometrov in v zrak izpustil  118 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Razkritje Razkritje: Naslednik legendarnega twizyja

Koliko bodo morali slovenski kupci plačati za australa, bo znano šele novembra, za orientacijo pa lahko služijo francoske cene, ki so že znane. V Franciji je treba namreč za osnovno različico s 130-'konjskim' motorjem in ročnim menjalnikom odšteti najmanj 33.400 evrov, najdražji pa stane vsaj 44.900 evrov. Glede na izkušnje iz preteklosti lahko predvidevamo, da bo pri nas stal malo manj, seveda pa bo vse jasno novembra.

Na mednarodni predstavitvi smo lahko preskusili pogonsko različico, na katero pri prodaji najbolj stavijo in  ki naj bi zares nadomestila dizelske motorje. Gre za samopolnilni hibridni sklop E-tech, oziroma polni hibrid, kot pravijo pri Renaultu. Njegova osnova bo 1,2-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki so mu namenili dolge hode batov in učinkovite zgorevalne komore, deluje pa z Millerjevim ciklusom, ki je bolj gospodaren, njegove pomanjkljivosti pa zgladi elektromotor. Za krmiljenje odmičnih gredi skrbi veriga, pomožne enota pa so električne, zato nima klinastega jermena. Na predstavitvi so izpostavili tudi dejstvo, da so mu z izravnalno gredjo vibracije zmanjšali na raven štirivaljnika.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Bencinski motor deluje v kombinaciji s pogonskim elektromotorjem, pomožnim starterjem/generatorjem in majhno litij-ionsko baterijo. Gre torej za sklop, ki ga bolj ali manj poznamo že iz clia, capturja in megana conquesta in v australu razvije moč 160 ali 200 'konjev'. Hibridni menjalnik druge generacije sicer razvije 15 odstotkov več navora, k čemur pomaga tudi nov sistem hlajenja, ki je vgrajen neposredno v ohišje. Možnih je petnajst prestavnih razmerij, kar je eno več kot v prvi generaciji, baterija s kapaciteto 2 kWh se hladi s ploščo, po kateri potuje hladilna tekočina, s povečanjem električne napetosti z 270 na 400 voltov pa se je povečala tudi sama moč celotnega sistema.

Renault Renault omogočil prvi pogled na novega scenica!

Nova platforma

Pri Renaultu obljubljajo, da bo v tudi austral v mestu lahko na elektriko prevozil do 80 odstotkov poti in da bo porabil 40 odstotkov manj goriva od primerljivega križanca z motorjem na notranje zgorevanje in v zrak izpustil 102 grama ogljikovega oksida na kilometer. Poraba naj bi znašala dizelskih 4,5 litra na sto kilometrov, kar je seveda samo uradni podatek.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Med preskusom, ki je resda potekal na gorskih cestah, je namreč hibridni austral porabil okrog sedem litrov goriva, česar ni veliko spremenila niti rekuperacija med spustom v dolino. Verjetno bi bilo drugače, če bi se vozili v mestu, kjer je veliko pospeškov in pojemkov, kjer bi se takšen pogon, glede na izkušnje z njegovo prvo generacijo, verjetno tudi najbolje obnesel. Med preskusom se je namreč izkazal za precej podobnega temu, kar že poznamo v Renaultovih hibridih, torej nekako obotavljiv, ko gre za pospeške, vendar sicer povsem zmogljiv, ko gre za uporabnost med vsakdanjimi opravki.

3. generacija Rabljeni avto: renault megane tretje generacije (2008-2016)

Z australom je Renault predstavil tudi tretjo generacijo platforme za križance CMF-CD, s katero je med drugim uvedel tudi tretjo generacijo štirikolesnega volana 4control. Ta med drugim omogoča boljšo vodljivost ter predvsem manjši obračalni krog, ki pri razmeroma velikemu, 4,51 metra dolgemu avtomobilu meri zgolj 10,1 metra. Austral bo imel le prednji pogon, zadnjega pa ne bo mogoče naročiti. Na predstavitvi so povedali, da že štirikolesni volan australu toliko izboljša vodljivost, da ta ni potreben. Bodo pa tistim, ki bi lahko več vozili po podlagi s  slabšim oprijemom, prelagali paket Extended Grip, ki bo vseboval bolj grobe gume in drugačne nastavitve ESP.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Na predstavitvi smo lahko preskusili štirikolesni volan, ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo res omogočil manjši obračalni krog. Je pa res, da austral pri voznih lastnostih ne skriva športno terenske narave, saj je nagibanja v primerjavi z električnim meganom občutno več, nekaj obotavljivosti pa vsaj v prvih trenutkih, preden zares zagrabi, pokaže tudi volan. Vozne lastnosti so kljub temu zelo predvidljive in zanimivo bo videti, kakšen vtis bomo dobili po daljšem preskusu na testu.

To lahko pričakujete Dacia nam je razkrila, zakaj so njihova vozila cenejša

Prostoren in sodoben

Nova platforma za športne terence je konstruktorjem omogočila tudi, da so v avtomobilu z dolžino 4,51, širino 1,83 in višino 1,62 metra ter medosno razdaljo 2,67 metra zagotovili več kot dovolj prostora za peterico potnikov. Na zadnji klopi, ki se jo sicer lahko vzdolžno pomika za 160 centimetrov , je do 274 milimetrov prostora za kolena. Morda bi si malce več prostora vsaj na prvi pogled želeli le v prtljažniku.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Notranjost je seveda za Renaultovega križanca povsem nova in ima veliko skupnega z ureditvijo v novem meganu E-tech electric. Izstopa predvsem 12,3-palčni zaslon pred voznikom v kombinaciji z 12-palčnim navpično postavljenim zaslonom infotainmenta, ki je v nižjih stopnjah opreme 9-palčni.  Na voljo je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD). Na isti ravni kot v električnem meganu je seveda tudi sam infozabavni sistem z vgrajenim Googlom in vsi sistemi upravljanja, povezljivosti in možnost zvočnega sistema Harman Kardon.

50. obletnica Renault obuja enega svojih najbolj slavnih modelov

Kljub temu, da v australu ne bo nobene povezave med motorjem in zadnjimi kolesi, so se oblikovalci odločili za vgradnjo zajetnega grebena med voznikom in  sovoznikom, s katerim so po eni strani zagotovili veliko odlagalno skrinjo, po drugi strani pa so vozniku olajšali upravljanje za dotik občutljivega zaslona, čemur se med vožnjo gotovo ne bo mogel izogniti,saj se preko zaslona upravlja skoraj vse.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Na testu smo sicer vozili austral z novim najvišjim paketomu opreme esprit alpine, s katerim spominjajo na svojo športno znamko Alpine, vendar ne gre ravno za tehnično športne avtomobile. Za ta paket so zunaj značilni predvsem karoserijska motna barva skrilavca (ta je namenjena le temu paketu, vendar je lahko tudi v drugih barvah), 20-palčna črna lita platišča z diamantnim rezom, satenasto črni strešni nosilci in obilica znakov »Alpine«, v notranjosti pa alkantara sedeži z modrimi šivi, volanski obroč v nappa usnju in aluminijasti pedali.

Kakšen je osnovni?

Australi, ki smo jih vozili, so tudi vsi imeli hibridni pogon. Bolj pomotoma pa smo lahko pokukali tudi v austral z bolj osnovno opremo in osnovnim motorjem v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Lahko povem, da je takšen bil bolj blizu tistemu, česar smo bili vajeni iz kadjarja, saj je imel sedeže s prevlekami iz tkanine, naslon za roko pa je na grebenu zamenjala visoko postavljena prestavna ročica. Vendar je vse na prvi pogled deloval prav tako kakovostno izdelan, kot australi z vrha ponudbe.

Slovenija Smeti nam bo kmalu odvažal električni tovornjak

Austral je sicer lahko opremljen z 32 asistenčnimi in varnostnimi sistemi, med katerimi so izpostavili predvsem »Active Driver Assist«, aktivno pomoč vozniku s kontekstno avtonomno vožnjo, ki omogoča določeno raven avtomatizirane vožnje in prilagaja hitrost tudi morebitnim oviram ter jo ob voznikovi odobritvi tudi prilagodi omejitvi. Nov je tudi že omenjeni projekcijski zaslon, ki podatke projicira neposredno na vetrobransko steklo, izpostavili pa so tudi matrične led žaromete. Potnike sicer med trkom ščiti sedem varnostnih vreč, med katerimi je tudi nova med voznikom in sovoznikom.

Foto: MatijaJanežič renault austral

Z oktobrom Pomembna novica za lastnike renaultov, nissanov in dacie v Sloveniji

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 14:26 16. Oktober 2022.

    Enkrat renault, nikoli več renault. Njihovi avti so kot kak nemški polizdelek sredi razvoja.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.