Vodstvo policije, ki jo pred kratkim prevzel v roke generalni direktor Anton Olaj, sicer pred tem sekretar v notranjem ministrstvu Aleša Hojsa, je izdalo nova navodila o kaznovanju udeležencev v cestnem prometu.
V skladu z navodili naj bi se policisti pri svojem delu precej bolj opirali na možnost izdajanja opozoril za blažje prekrške, ne pa izdajo plačilnega naloga. Po poročanju portala 24ur.com je v dokumentu zapisano, da se "policisti ... pri vsakdanjem delu v postopkih z občani pogosto znajdejo v položaju, ko ugotovijo prekršek in bi morali v skladu z veljavnimi predpisi izvesti represivni ukrep. Pri izvajanju predpisov in izrekih globe za vsak najmanjši prekršek lahko državljani hitro dobijo občutek, da živijo v 'policijski državi'. To seveda ni namen kaznovanja, poleg tega je tak način dela običajno manj učinkovit in nepriljubljen pri državljanih."
In še: "Vodstvo policije želi, da policisti na terenu pri izvajanju nadzora cestnega prometa bolj dosledno reagirajo na zaznane prekrške, pri tem pa upoštevajo opisane okoliščine, ko lahko izrečejo opozorilo. S povečanjem nadzornih aktivnosti ne želimo povečati števila represivnih ukrepov, prav tako pa ni namen, da se število izrečenih opozoril poveča na račun zmanjšanja kaznovanih. Enote morajo zasledovati cilj po uravnoteženosti izvedenih represivnih ukrepov in izrečenih opozoril, zato se pričakuje, da se bo število opozorjenih približalo polovici vseh izvedenih ukrepov."
Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi je v oddaji 24ur Zvečer dodatno pojasnil, da bo imel diskrecijo opozorila namesto plačilnega naloga policist izreči pri vseh tistih prekrških, pri katerih je dovoljen hitri postopek in pri katerih ni predvidena stranska sankcija točk.
Mednje na primer sodijo prekoračitve hitrosti do 10 km/h, neuporaba varnostnega pasu ali čelade, prekrški, ki jih običajno naredijo pešci in kolesarji ...
Kapun je kot enega od razlogov za nov, pogostejši pristop uporabe opozoril navedel tudi stanje prometne varnosti v Sloveniji, ki da se je izboljšala, z njo pa tudi zrelost udeležencev.
Slovenija še daleč od statusa prometno varne države
Po podatkih evropskega sveta za prometno varnost ETSC je Slovenija v letih med 2010 in 2019 dosegla 26-odstotno izboljšanje prometne varnosti, merjeno glede na število smrtnih žrtev. Čeprav se sliši spodbudno, pa se uvrščamo zgolj na sredino lestvice držav po stopnji izboljšanja in tudi danes se po mednarodno primerljivih podatkih uvrščamo med prometno le povprečno varne države.
V poročilu Agencije za varnost prometa glede prometne varnosti v letu 2020 poleg klasičnih razlogov, da sta največ smrtim botrovala previsoka hitrost in alkohol, bodejo v oči podatki, da je med umrlimi polovica šibkejših udeležencev, da čelade ni nosil noben od šestih umrlih mopedistov, da vsak tretji umrli voznik ni bil pripet z varnostnim pasom ...
Pesek v oči ... policisti nikoli ne kaznujejo hitrosti pod 10 km/h ...
Še sedaj ti je lahko policist, če je bil vesel, ker mu je doma dala, izrekel ustno opozorilo..vse se da-če …
Kaj pa rogljički in pizza ? Ali lahko v miru pojem na klopci v parku ?