Rabljeni. Pri nakupu se je treba vprašati, ali potrebujemo vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa vsak dan ali le nekajkrat na leto. Avtomobili s štirikolesnim pogonom so težji in porabijo več, tudi stroški vzdrževanja so višji.
Nasveti. Glavna prednost štirikolesnega pogona je v zagotavljanju boljšega oprijema in vodljivosti vozila na vseh podlagah pri pogojih, ko bi vozilo z dvokolesnim pogonom prešlo točko zdrsa.
Štirikolesni pogon pa ne prinaša le prednosti, ampak tudi višjo ceno, ki je posledica tega, da so vozila 4x4 pogosto na voljo z zmogljivimi motorji. Številni se zato zatekajo k nakupu rabljenih vozil.
Za vozilo 4x4 naj se zato odločijo tisti, ki ga potrebujejo vsak teden ali vsaj sezonsko (zima), predvsem pa ne tisti, ki ga potrebujejo nekajkrat na leto. Ko kupujete vozilo z vsekolesim pogonom bodite pazljivi na morebitne poškodbe. Pri podvozju pazite na sledove poškodb, ki so nastale pri terenski vožnji. Preglejte stanje blažilcev in gumijastih zglobov podvozja, pri prestavljanju menjalnika bodite pozorni na neobičajne zvoke in tresenje, nujno preverite delovanje vseh nastavitev pogona 4x4.
Stroški z vzdrževanjem
Ob višji ceni je zaradi višje mase, v povprečju okoli 150 kilogramov, povprečna poraba goriva večja za liter, višji so tudi stroški vzdrževanja. V primerjavi z vozili z dvokolesnim pogonom razliko v stroških predstavlja menjava olja v diferencialih in viskozni sklopki. Elementi podvozja, zavore in pnevmatike so zaradi večje mase vozila dimenzionirani na večje obremenitve in posledično dražji, ko jih je treba menjati. Prav tako so v omenjena vozila največkrat vgrajeni zmogljivejši motorji, ki so nekoliko dražji za vzdrževanje.
Stalni ali prilagodljivi 4x4?
Razlika je v tem, da mora voznik pri priklopljivem pogonu sam, z vzvodom ali stikalom zakleniti sredinski diferencial in s tem preklopiti iz dvokolesnega v štirikolesni pogon, medtem ko pri stalnem štirikolesnem pogonu za vklop skrbi elektronsko ali mehansko nadzorovan sredinski diferencial, ki se vklopi, ko katero izmed koles izgubi oprijem. Priklopljivi štirikolesni pogoni so namenjeni uporabi na terenu, saj se na asfaltu odrežejo slabše. So pa cenejši za proizvodnjo in servisiranje.
Moderni štirikolesni pogoni, predvsem jih najdemo pri popularnih križancih, so prilagojeni večinoma vožnji po asfaltirani podlagi delujejo tako, da je večino časa, ko so vremenske razmere normalne in cesta suha, pogon speljan na dve kolesi, ko pa pride do izgube oprijema, pa se v trenutku navor razporedi še na preostali kolesi. Na ta način je tudi poraba goriva bolj primerljiva dvokolesno gnanim modelom.
4x4 je za tistega, ki ga potrebuje. Zavedati se je pa potrebno, da pri zdrsu na spolzkem vozišču ali v …
Jaz pa mislim, da sta tale dva porko2 in Dodoman nekulturna in da ne rečem še kaj. Precej je ljudi, …
Tisti , ki je pisal ta članek je BUDALA. Jaz imam avto 4x4 že .... Se strinjam s komentarjem, imam …