Pred nakupom preverite primerjalne teste potrošniških organizacij, saj sama nalepka, s katero morajo biti pnevmatike opremljene zadnja leta po vzoru gospodinjskih aparatov s črkovnimi oznakami, še ni dovolj dobro merilo. Kako pomembna je dobra pnevmatika, nazorno pokaže že en podatek: zavorna pot, ki se lahko med dobro in slabo pnevmatiko razlikuje tudi za več deset metrov.
Pri izbiri je zelo pomembno upoštevati, kako zahteven voznik ste. Če letno opravite le nekaj tisoč kilometrov, pa še to največ v lokalnem okolju (brez avtocestnih hitrosti), potem so praviloma povsem pravšnje tudi dobro ocenjene pnevmatike srednjega cenovnega razreda, a imejte dva kompleta pnevmatik – letne in zimske. Na vsak način pa cena ne sme biti prevladujoč dejavnik, izogibajte se pnevmatik neznanih oziroma nepreverjenih znamk, ki v ospredje postavljajo nizko ceno. Ko bo počilo tudi zaradi tega, ker se vaš avtomobil ni pravi čas ustavil ali pa vas je na mokrem preprosto zabrisalo iz ovinka, boste zaradi povzročene škode hitro pozabili na nakupni popust.
Tako v teoriji, kaj pa v praksi pravijo nekateri moji znanci? "Kupi tele kitajske, res da so poceni, a za eno ali dve zimi bodo dobre, potem boš pa tako ali tako prodala avtomobil,“ je znanki rekel vulkanizer. In bila je zelo zadovoljna, saj jo je potolažil tudi z dejstvom, da je poceni neznana pnevmatika boljša kot leto ali dve rabljena "michelinka.“ In, pazite to, ona vozi BMW.
To ni osamljen primer. Ko smo na zurnal24.si pred letom dni v snegu preverjali, v kakšne pnevmatike so obuti avtomobili na parkiriščih blokovskih naselij, so bile neznane pnevmatike nameščene tudi na številne avtomobile premium avtomobilskih znamk. Moj nasvet in nasvet številnih strokovnjakov je, pri pnevmatikah ne varčujte, že v prvem snegu ali ledu vam bo lahko žal za zvito pločevino, da ne omenjam kaj hujšega.
Trditev bom podkrepil s primerom. Pred vsako zimo se spomnim prijatelja, ki je imel vozilo s 4x4 pogonom. Menil je, da se mu ne more zgoditi nič. Štirikolesni pogon bo pa ja suvereno opravil z vožnjo po snegu in spolzkem terenu. Ne, ne bo, in ni, saj je imel stare pnevmatike. Ko je bilo treba zavirati, je tudi kleni terenec odpovedal, stara in trda guma ni prijela … Na žalost mnogi, šele ko poči, spoznajo razliko med dobro in slabo, novo in staro pnevmatiko.
Ne pozabite, spametovali so se celo policisti in svoje poceni pnevmatike na policijskih vozilih zamenjali z uveljavljenimi. Zato se ne pustite prepričati, ali ne prepričujte samih sebe s stavkom: "Za eno zimo bodo še dobre.“
grega.prebil@zurnal24.si
To je res, ampak letne v snegu so stokrat večji problem kot zimske poleti, verig pa se nikomur ne ljubi …
Jaka Špičaka, najprej preberi predenj pošiljaš! To sploh ni bil test, ampak naknadna primerjava dveh ločenih testov iz leta 2010, …
Tudi letna guma se v hladu pogreje zaradi trenja. Ne vrjames, daj roko gor po voznji. In v suhem deluje …