Zgodovinsko: avti, ki jih uradno sploh ni, postali vladarji trga

Foto: Anže Petkovšek Tesla model Y
Foto: Anže Petkovšek Tesla model Y
Prvič se je zgodilo, da je več kot polovica kupcev kupilo suv.
Oglej si celoten članek

Uradni polletni podatki o prodaji avtov v Evropi so pokazali, da so športni terenci in križanci pravkar dosegli zgodovinski mejnik. Njihov tržni delež je namreč presegel polovico in zdaj znaša 51 odstotkov, kar je bistveni skok v primerjavi z lanskim prvim polletjem - takrat so bili pri 48 odstotkih. Največ novih avtov so proizvajalci prodali v kategoriji malih suvov, sledijo kompaktni suvi, šele na tretjem mestu so manjši avti B segmenta, ki so nekoč vladali trgu.

Podatki podjetja Dataforce so še pokazali, da je na čelu vseh suvov in modelov nasploh tesla model Y s skoraj 140 tisoč dobavami v prvih šestih mesecih, kar je več kot 200-odstotni skok v enem letu. 

Le še volkswagen T-roc je med suvi presegel mejo sto tisoč dobavljenih vozil, natančneje se je ustavil pri 104.465 enotah. Je pa prav T-roc tisti model, ki je zaradi poplav v Sloveniji in posledične ustavitve proizvodnje v španski tovarni trenutno najbolj prizadet.  

Na tretjem mestu po prodaji med suvi in križanci je toyota yaris cross s skoraj 97 tisoč primerki. Preostali po vrstnem redu so VW tiguan, dacia duster, hyundai tucson, peugeot 2008, kia sportage, renault captur in ford puma.

Uradno jih ni

Uradno v jeziku slovenskih uradnikov pojem športnih terencev ali križancev sploh ne obstaja. Pravilnik glede definicije kategorij in tipov vozil navaja naslednje oblike karoserije: limuzina, vozilo z dvižnimi vrati zadaj, kupe, kabriolet, karavan in večnamensko vozilo. Suvi in križanci se glede na zapisih v prometnih dovoljenjih največkrat uvrščajo med karavane ali večnamenska vozila. 

Kljub priljubljenosti suvov je tudi med tradicionalnimi modeli veliko zelo uspešnih modelov. Na čelu je dacia sandero z več kot 124 tisoč prodanimi avti v prvem polletju. Sledijo si trije ostri konkurenti opel corsa, peugeot 208 in renault clio, med večjimi avti sta v ospredju VW golf in škoda octavia.

Visoke prodajne številke suvov in križancev v marsičem nasprotujejo trajnostni usmeritvi EU, ki teži k lažjim in bolj učinkovitim vozilom. Po drugi strani ob napovedi ostrejšega standarda euro 7 in vse intenzivnejši elektrifikaciji vse več proizvajalcev razmišlja o odhodu iz segmenta klasičnih manjših vozil. Usoda VW pola ali škode fabia je na nitki, poslovila se je že ford fiesta ...

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.