Za +21 km/h bo voznik en mesec brez vozniške

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Nekateri zakon označujejo kot "stroj za uničevanje vozniških dovoljenj."
Oglej si celoten članek

Ko se boste naslednjič z avtom odpravili v Nemčijo, pozor! Tam je začel pravkar veljati spremenjen zakon o prometnih predpisih, ki uvaja nekatera nova pravila, predvsem pa je povzročil veliko razburjenja zaradi - po mnenju Nemcev - precej strožjih kazni za prehitre voznike. Tudi zato so mnenja o zakonu v tamkajšnji strokovni javnosti mešana. 

Stavijo na začasni odvzem dovoljenja, ne denar

V naselju je po novem že 21 km/h prek omejitve dovolj, da prehitri voznik avtomatsko ostane en mesec brez vozniškega dovoljenja. Takšna "imobilizacija" kršitelja je po mnenju nemških oblasti precej učinkovitejša sankcija kot pa denarna kazen, ki ostaja v primerjavi s Slovenijo relativno nizka - za prekoračitev med 21 in 25 km/h na uro boste v naselju poleg izgube dodoljenja plačali še 80 evrov, izven naselja pa 70 evrov. Za primerjavo, v Sloveniji mora kršitelj za enako prekoračitev v naselju plačati že 500 evrov (polovička 250 evrov), dobi tudi pet kazenskih točk, v Nemčiji pa eno.

Tudi dirkači izven naselij, pa naj bo to deželna cesta ali avtocesta z omejitvijo, bodo odslej v Nemčiji gotovo previdnejši. En mesec brez avta jim grozi že, če bodo hitrost po varnostnem odbitku prekoračili za 26 km/h.

Za hujše prekoračitve v naselju (50-60 km/h) nemški zakon po novem predvideva dvomesečni odzvem dovoljenja, v tem okviru je zagroženih tudi 280 evrov denarne kazni. V Sloveniji bi pri taki prekoračitvi dobili 1.200 evrov kazni in avtomatičnih 18 točk, kar pomeni odvzem vozniškega dovoljenja vsaj do odločitve sodišča, da ga prekrškarju pogojne vrne.

Nemški zakon tudi v svoji najnaprednejši različici ne ločuje posebej območij, kjer velja cona 30 km/h. V Sloveniji so nasprotno kazni za prekoračitve v takšnem območju še veliko hujše kot na običajni cesti v naselju.

Foto: Profimedia Radar meritve hitrosti naselje

Čeprav se zdi, da je nemški zakon v primerjavi s slovenskim še vedno relativno blag, je glede hitrega odvzema izpita in premajhne sorazmernosti poleg splošne javnosti in politične opozicije kritičen tudi del nemške strokovne javnosti, recimo v avtoklubu Mobil. V slednjem so zakon označili kot "stroj za uničevanje vozniških dovoljenj." Pri največjem avtoklubu ADAC so nekoliko bolj politični v kritikah in voznike predvsem opominjajo, da se morajo zavedati nujnega spoštovanja predpisov.

V Nemčiji sicer spoštovanje hitrosti nadzirajo precej pogosteje kot pri nas, saj so predvsem v naseljih stacionarni radarji ali sekcijske meritve nekaj povsem običajnega. 

Dejstva Dokazi, kako šarlatansko so v ekipi Bratuškove šli v spreminjanje ključnega zakona

Druge zanimive spremembe nemškega prometnega zakona se dotikajo predvsem napredka pri spodbujanju kolesarjenja in varovanju šibkejših udeležencev:

  • Višja kazen za kršitve reševalnega pasu, za vožnjo za vozilom na nujni vožnji po novem enomesečna prepoved vožnje.
  • Precej strožje vzporedno ustavljanje ali celo parkiranje poleg že parkiranega vozila (recimo na ulici).
  • Kazen za parkiranje, ki ovira pešce ali kolesarje.
  • Poleg znaka z zeleno puščico, ki dovoljuje zavijanje desno pri rdeči luči (v Sloveniji možno, a nikoli uporabljeno) po novem dodaten znak, ko je zavijanje pri rdeči luči dovoljeno le za kolesarje.
  • Po vzoru cone za pešce po novem možnost uveljavitve posebne cone za kolesarje, kjer je dovoljen le promet s kolesi, hitrost teh pa omejena na 30 km/h.

Foto: ADAC Prometni znak

  • Najmanjša bočna razdalja pri prehitevanju kolesarjev po novem 2 metra izven naselja, 1,5 metra v naselju. V Sloveniji velja priporočilo minimalno enega metra.
  • Tovornjaki in avtobusi bodo morali v križiščih, kjer sekajo prehod za pešce ali kolesarje, pri zavijanju desno voziti s hitrosjo pešca (do 11 km/h)
  • S 5 na 8 metrov povečana predpisana razdalja še dovoljenega parkiranja pred križiščem med kolesarsko stezo in navadno cesto.
  • Nemci dodajajo nov prometni znak, ki voznikom drugih vozil prepoveduje prehitevanje dvokoles, tudi kolesarjev.
  • Dokončna prepoved uporabe kakršnihkoli aplikacij ali navigacisjkih naprav, ki opozarjajo na bližino radarja.

Foto: ADAC Prometni znak

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 00:50 4. Maj 2020.

    Si želiš najti žensko za eno noč? Pojdi –– B­r­ed­h­ot­.­C­om

  • 11:53 3. Maj 2020.

    SPOŠTOVANI G KANGLER VRNITE SE ČIMPREJ IN S SEBOJ PRINESITE NEPLAČENE KAZNI MB PREKRŠKAJEV A TO PA NE, PO MOJE …

  • 11:22 3. Maj 2020.

    Pametna poteza. Seveda je reakcija "raje" pričakovana: da je novi zakon "stroj za uničevanje dovoljenj." Sploh ne! Novi zakon je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.