Nove tablice za mopede imajo pooblaščene organizacije že na zalogi, za danes pa je ministrstvo za infrastrukturo napovedalo posodobitev Matičnega registra vozil in listin, ki organizacijam omogoča registracijo mopedov do 25 kilometrov na uro in nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 KW.
Obvezna registracija bo lastnike mopedov stala vsaj 7,69 evra za stroške novih registrskih tablic, 17,65 evra za tehnični pregled mopeda in nekaj deset evrov - odvisno od različnih popustov in premij - za zavarovanje. "Stranka mora imeti za uspešno izvedbo postopka registracije s seboj dokazilo o lastništvu in izvoru mopeda ter Potrdilo o njegovi skladnosti," nam je pojasnila predstavnica Tamara Deu v imenu podjetja Tehnični pregledi LPP, kjer dodajajo, da jim je ministrstvo večino informacij, ki jih potrebujejo za registracijo, že pojasnilo, le nekaj podrobnosti o načinu ugotavljanja lastništva vozil še pričakujejo v tem tednu.
Kje se bodo pojavili zapleti?
Težave pri registraciji starejših mopedov, ki so v družini že "od vedno", bo voznikom zagotovo prineslo še ugotavljanje lastništva. Tega ga se sicer najenostavneje dokazuje z računom, pogodbo ali katero drugo listino, a je le iluzorno pričakovati, da so vsi lastniki ustrezne listine tudi dejansko shranili.
Za mopede, ki so bili v Sloveniji pred letom 2004, je v skladu z zakonom o motornih vozilih mogoče lastništvo dokazovati s pričami tudi v upravnem postopku, če lastništvo ni sporno. Tega postopka pa ni mogoče izvesti za mlajša vozila. Za izjave so vpleteni kazensko odgovorni.
Če imate vozilo izdelano pred letom 1993, iz tujine ali predelano, boste zagotovo morali pridobiti še potrdilo o skladnosti oziroma opraviti homologacijo vozila. Stroški tega postopka so po pojasnilih Tehničnih pregledov LPP odvisni od letnika mopeda. Stroški razpona pa lahko znašajo med 15 in 150 evrov.
Tehnični pregled mopeda in registracijo bi lahko opravili tudi na terenu
Po vzoru traktorjev je infrastrukturno ministrstvo s pravilnikom o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil dovolilo tudi opravljanje tehničnih pregledov na terenu. V koliko bo vozilo izpolnjevalo pogoje za registracijo, pa je po pojasnilih ministrstva mogoča tudi registracija na terenu.
Vsaj 14 dni pred pričetkom izvedbe tehničnih pregledov na terenu morajo strokovne organizacije poslati Javni agenciji RS za varnost prometa in inšpektoratu, pristojnemu za promet prijavo.
A vsaj v tem trenutku gre le za teoretično zakonodajno možnost, doslej na agenciji za varnost v prometu namreč še niso prejeli nobene prijave lokacije, na kateri bi izvajali tehnične preglede mopedov na terenu.
Zaradi pomanjkanja znanja slovenščine se lahko tvoj prvi komentar bere, kot da ti nisi moški. Nadalje, praviš da bo "tvoj" …
Kdaj pridejo na vrsto bicikli ? Ga pa vredi biksajo tile naši poslanci, da so sprejeli takšen zakon o registraciji …
morda ga rabis potem ti ga posodim posebno ce imas ob sebi dobro zeno