Z vožnjo po poplavljenih cestah ne tvegate le vaše varnosti, ampak tudi okvaro vašega vozila. Pri vožnji skozi veliko količino stoječe ali tekoče vode na cestišču, predvsem ko je te za več kot 10 centimetrov višine, lahko pride do odriva vode s spodnjim robom prednjega odbijača, kar naredi pred vozilom višji val, ki dvigne vodo do višine vstopne odprtine zraka motorja.
Škode je lahko za več tisoč evrov
Pri prečkanju stoječe vode z vozilom lahko pride do vdora vode preko zračnega filtra v sam motor, kar lahko povzroči uničenje motorja zaradi tako imenovane tekočinske blokade. Poleg tega se pri taki vožnji velikokrat poškodujejo in odtrgajo plastične zaščite dna vozila in pri nekaterih dizelskih vozilih tudi hladilniki goriva pod vozilom. V primeru tekoče vode, ki s seboj nosi tudi blato in drugo nesnago, obstaja možnost poškodb in zamašitev hladilnikov na prednji strani vozila ter tudi povzročitev trenutne odpovedi zavor zaradi vodno-blatnega filma na zavornih kolutih. Stroški zaradi tovrstnih poškodb so lahko od nekaj deset evrov za poškodovane plastične zaščite pa vse do nekaj tisoč evrov ob uničenem motorju.
Prepričajte se o globini vode
Nasvet voznikom je, da naj, če je le možno, raje izberejo drugo pot. Če pa te možnosti ni, se je treba pred poplavljenim cestiščem varno ustaviti in nato z ogledom cestišča prepričati o višini narasle vode, morebitnih poškodbah cestišča in prisotnosti nanesenega blata in vej. Šele nato lahko ob sprejemljivih pogojih za vozilo nadaljujete vožnjo počasi in previdno. Po uspešnem prečkanju vodne ovire z zmernim pritiskom zavornega pedala preverite pravilno delovanje zavor, se ustavite in preverite pod vozilom morebitne poškodbe in odstranite zataknjene tujke. Električna napeljava, alternator, zaganjač, ventilatorji ter druga oprema pod motornim pokrovom so zaščiteni pred vdorom vode do te mere, da jim krajše pljuskanje po njih z zmerno čisto vodo ne bo veliko škodovalo. A vendar niso projektirani in zaščiteni do te mere, da bi delovali pod vodo, še posebno ne, če ta voda vsebuje veliko blata in druge nesnage. Pri nekaterih novejših modelih so ob taki vožnji zelo podvrženi okvaram sklopi elektro servo volana, ki so velikokrat nameščeni nizko pod vozilom in lahko odpovedo zaradi tega tudi čez mesece.