X-trail zaradi navala konkurentov drsi v povprečje razreda

Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail Foto: Saša Despot Nissan X-trail
Le dobro leto kasneje o zadnjega testa ima nissan x-trail zaradi konkurence že precej težje delo. Kako se kaj drži?
Oglej si celoten članek

Suvi C segmenta, ki jih zaradi velikosti ne moremo več označevati za kompakte, marveč se že spogledujejo s številko večjimi športnimi terenci, le še krepijo svojo prisotnost na trgu, pred vrati so že prenove (ford kuga) ali povsem nove generacije (mazda CX-5), v ta segment se bo kmalu tudi v Sloveniji zajedel še škoda kodiaq. 

Nissan X-trail je z aktualno generacijo izgubil terenski in si nadel bolj športni videz, zato nagovarja precej širšo množico kupcev, ki potrebujejo večje vozilo, a ne nujno za “jago”. Testno vozilo je imelo 1,6-litrski dCi motor in 4x4 pogon, o katerih je več ali manj že vse znanega. Motor s 96 kilovati je edina mogoča izbira in po tej plati X-trail zaostaja za pestrostjo, ki jo ponujajo konkurenti. V dobro pa mu štejem, da motor deluje dovolj prožno in je primeren za aktivno premikanje X-trailove mase, čeprav ni nikakršen športnik, o čemer govori tudi podatek glede pospeška.

Poraba je prav dobra, z malce discipline v normalnem prometu na asfaltu porabi 6,5 litra goriva. V dolgem loku bi se izognil brezstopenjskem menjalniku, ki še posebej pri avtomobilih takšnega kova in mase ne obetajo nič dobrega, ne glede hrupa ne glede porabe. 

Doplačilo za 4x4 pogon je 2.500 evrov, a precej izboljša zmogljivosti avta in tudi ohranjenje tržne vrednosti. Nissan ima enega preprostejših načinov upravljanja, saj prek vrtljivega gumba voznik izbira le med progami za pogon na prednji par koles, na vsa štiri kolesa kolesa ali še za hkratno zaporo sredinskega diferenciala. Ekspedicije v neznano pa preprečuje že omenenjeni suvovski in ne pravi terenski videz, saj dolga medosna razdalja in kolesni previsi kljub 21 centimetrom, kolikor loči karoserijo od tal, še niso nujno porok za brezskrbno pot izven kolovozov.

X-traila ne kupujte, če imate veliko družino

Je X-trail zaradi modernega trenda suvov lahko nadomestek za malce večjega enoprostorca? Moja izkušnja je, da ne. Testnež resda ni imel dveh dodatnih sedežev v prtljažniku, a omenjeni par sedežev pri sredinski opremi tekna, ki je cenovno najbolj smotrna, staneta kar 1.640 evrov doplačila (v paketu s stekleno streho).

Za več kot dva otroka v avtu poleg staršev pa je petsedežni X-trail ne samo negostoljuben, temveč že kar neprijazen, saj je sredinski sedež na zadnji klopi izredno ozek, vpenjanje varnostnega pasu pa, kot da se je odgovorni japonski inženir tega domislil zadnji dan pred dopustom, na katerega je čakal preteklih pet let.

Pohvalno zvrhan kup (doplačljive) asistence 

Nissan X-trail niti ne nudi kaj veliko premijskega občutka za volanom, trde plastike je nadpovprečno za cenovni razred, kvaliteta izdelave in videz delujeta povprečno, je pa rokovanje s stikali in tipkami enostavno. Doplačilo za multimedijsko napravo s sedempalčnim zaslonom (1.020 evrov) je nujno zlo, pa čeprav s tem še ne dobimo zadnjega krika tehnike in grafike. Dobimo pa v to ceno vključene štiri kamere, ki na zaslonu kažejo avto s ptičje perspektive in tako parkiranje 4,6 metra dolgega vozila spremenijo v mačji kašelj. 

Pohvalim lahko tudi Nissanovo cenovno politiko pri asistenčnih sistemih, saj za 720 evrov doplačila pri srednji opremi accenta lastnik oboroži avto z varnostnim ščitom, ki vključuje opozorilo pred nevarnostjo naleta spredaj, prepoznavanje prometnih zakonov, opozarjanje na nenamerno prehajanje voznega pasu, senzorje za parkiranje spredaj in zadaj ... Končna cena za 4x4 gnanega x-traila po ceniku v vsakem primeru presega 30 tisočakov. 

Kaj je torej osnovna težava x-traila? Pravzaprav nič posebnega, "težava" so agresivni tekmeci, ki zmorejo pri isti ali manjši dolžini ponuditi več vsebine. Mazda CX-5 ali ford kuga se lahko peljeta precej bolj dinamično, škoda kodiaq je (bo) precej prostornejši, nekoliko manjša kia sportage in hyundai tucson sta atraktivnejša in znotraj bolj kakovostna ... X-trail želi ujeti neko zlato sredino vsega, kar ni nujno osnovno poslanstvo suvov. Morda pa mu bo novih moči natočil prihajajoči 2,0-litrski dizel s 130 kW (177 KM).

Podatki o vozilu: nissan x-trail 1,6 dCi accenta

Motor: 1.589 ccm, dizelski
Največja moč in navor: 96 kW (130 KM), 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,0 sekund 0-100 km/h
Prtljažnik: 550 litrov/1.982 litrov
Cena: od 30.880 evrov

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.