Ročna ali samodejna klima |
Ročna: Uporabnik s stikali in vzvodi določa temperaturo zraka in smer pihanja.
Samodejna: Klima sama uravnava prednastavljeno temperaturo zraka v potniškem prostoru, kadarkoli pa jo lahko preklopite na ročno. Dvopodročna: Določeni samodejni sistemi omogočajo tudi individualno nastavitev želene temperature za voznika in sopotnika. Klimatsko napravo nastavite tako, da med temperaturo zunanjega zraka in notranjosti ne bo več kot od pet do deset stopinj Celzija razlike. Tok zraka naj bo usmerjen navzgor in mimo potnikov. |
Klima zadržuje mikrobe
Marsikdo se ne zaveda, da protiprašni filter (ki je bistven del klime) ne le omogoča normalni pretok zraka in preprečuje vdor večjim delcem v potniški prostor, ampak tudi ustavlja različne mikroorganizme, ki dražijo voznikovo sluznico. Filter ustavlja te delce zaradi aktivnega ogljika, s tem pa ne le skrbi za zdravje potnikov, temveč tudi podaljšuje življenjsko dobo in učinkovitost klimatske naprave. Strokovnjaki zato svetujejo redno menjavo filtra kabinskega zraka in čiščenje pretočnih kanalov (na eno leto) ter večji vzdrževalni servis, ki vključuje vakuumiranje hladilnega sistema in preverjanje hlajenja (na od tri do pet let). Po potrebi se v kompresor doda tudi ustrezna količina olja.
Vonj po klimi
Če sistem naprave neustrezno ali slabo vzdržujemo, se lahko v avtomobilu pojavijo neprijetne vonjave (vzroki: dotrajan filter, ki ne zadržuje smradu iz okolice; bakterije, ki so se namnožile v dovodnih kanalih; šibek dotok zraka), lahko pa tudi povzročimo moteno delovanje naprave. Če se poškoduje sistem naprave, če je na sestavnih delih nastane korozija ali če v sistem vdre zrak, je potreben temeljit poseg, saj prah in vlaga klimo močno poškodujeta. Premišljanje, ali klimo servisirati ali ne, je torej odveč.
|
Servis:
Vzdrževalni servis klimatske naprave prvenstveno obsega preverjanje in po potrebi zamenjavo filtra z aktivnim ogljikom (filtra, ki preprečuje vdor neprijetnih vonjav in alergenih snovi v potniški prostor). Temu sledi dezinfekcija dovodnih kanalov, po katerih poteka dovod ohlajenega zraka v potniški prostor, kjer se zaradi kondenza rade naberejo razne glive. Klimatski sistem je sicer sestavljen tudi iz drugih elementov, ki potrebujejo nego za nemoteno delovanje in doseganje normalne življenjske dobe, vsekakor pa vzdrževanje prepustimo strokovnjakom.
Intervju, Miha Arko, Avtotehna Vis
Na koliko časa priporočate servis klime?
Vsaj enkrat na leto. Na od tri do štiri leta pa je priporočljiva reciklaža, če sistem deluje normalno brez neljubih mehanskih poškodb.
Kdaj pa je najprimernejši čas za servisiranje klime?
Kakšen mesec pred začetkom sezone povečane uporabe ali ob njenem začetku. Zdaj je torej idealen čas.
Kako dolgo traja servis klimatske naprave?
Osnovni poseg večinoma ne traja dlje kot uro, za večje posege v ureditev sistema pa gre pričakovati tudi kako popoldne, ob menjavi ali popravilu kompresorja pa tudi dan ali dva. Ravno zaradi trajanja in stroškov takšnih popravil priporočam sprotno vzdrževanje.
Ali lahko z občasnim izklapljanjem klime zmanjšamo porabo?
Izklapljanje ob morebitnem minimalnem prihranku prinaša večjo obrabo sklopnih segmentov kompresorja. Res pa je, da vklop kompresorja pomeni manjši pojemek moči motorja, kar se pozna še posebno pri motorjih z manjšo močjo.