VW: Toliko dizlov mora v Sloveniji na servis

Foto: EPA
Foto: EPA
Uradno je znana številka, koliko slovenskih lastnikov vozil znamk Volkswagen, Škoda, Audi in Seat bo moralo na doslej najbolj odmeven vpoklic zaradi sporne programske kode. Potrošniške organizacije ogorčene nad poznim odzivom koncerna. Obenem svarijo: "Da ne bi posegali v zmogljivosti in porabo!" Hrvaška že napoveduje tožbo.
Oglej si celoten članek

Potem, ko so danes tudi slovenski lastniki avtomobilov znamk Volkwagen, Audi, Škoda in Seat le prišli do informacij o skupnem številu prizadetih avtomobilov, to je 34.291 vozil, so pri Zvezi potrošnikov Slovenije nad celotnim postopanjem proizvajalcev in slovenskih oblasti razočarani. Nad najnovejšimi izjavami vodstva koncerna, da se bo vpoklic pričel šele januarja, pa tudi ogorčeni.

Slovenski lastniki so do prvih oprijemljivih infomacij v zvezi s količino prizadetih vozil prišli med zadnjimi trgi v Evropi, celo Hrvati (tam so prodali manj prizadetih vozil!) so že izvedeli za uradno številko.

"Najbrž je sorazmerno pozen odziv, če ga pač primerjamo z nekaterimi drugimi državami, tudi odraz popolnega molka uradnih inštitucij, še zlasti ministrstva za infrastrukturo, katerega direktorat za promet skrbi za homologacije," ugotavlja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki je pri nevladni organizaciji zadolžen za testiranje.

Ministrstvo za infrastrukturo oziroma direktorat, na katerega so se z določenimi vprašanji glede načrtov naše države glede bodočega nadzora nad emisijami obrnili v ZPS in društvu Focus, sicer ni odgovoren za podeljevanje homologacij vozilom, slovenski predpisi to nalagajo Agenciji za varnost v prometu. 

V Sloveniji precej bolj  molčeči ...

"Dejstvo pač je, da ti avtomobili niso nevarni za vožnjo, ampak v zrak izpuščajo več škodljivih plinov, kot je zapisano v homologaciji. Tako smo odvisni od odzivnosti samega koncerna, pri katerem pa je jasno, da bo najprej poskrbel za velike in pomembne trge, še zlasti, če jih z manjšega trga nihče ne spomni na njihovo dolžnost," še pravi Okorn.

Za razliko od državnih inštitucij, ki največjega vpoklica vozil v zgodovini Slovenije sploh niso odkrito komentirali, so pri ZPS vzpostavili posebno spletno stran, na kateri lahko več deset tisoč slovenskih lastnikov izve dodatne informacije o aferi Dieselgate, v katero se je zapletel koncern Volkswagen z vgradnjo sporne programske opreme v svoj najbolj popularen tip dizelskega motorja.

Vpoklic šele čez tri mesece, da se poleže prah?

Okorn pa je oster tudi do izjave novega predsednika uprave Volkswagna Matthiasa Müllerja, da bodo "če bo vse v redu" vpoklic pričeli izvajati januarja 2016. "Zdi se, kot da bi želeli, da se najprej poleže prah, namesto da bi čimprej poskrbeli za potrošnike, ki so zdaj zbegani in ne vedo, kaj in kako je z njihovim avtomobilom."

Hrvaška govori o veliki ekoprevari in razmišlja o tožbi

Hrvaški minister za varstvo okolja in narave Mihael Zmajlović je dejal, da gre v primeru Volkswagna za eno "največjih ekoprevar v zadnjem času". Ker lahko modeli izpuščajo v zrak celo 40-krat več škodljivih emisij od dovoljene ravni, je to po njegovem škodljivo za zdravje ljudi, zato je napovedal, da bo Hrvaška zahtevala odškodnino od Volkswagna, če se bodo navedbe o manipulacijah s programsko opremo za merjenje izpuhov škodljivih snovi izkazale za točne. 

Foto: EPA Emisije S strani Volkswagna se česa podobnega s strani Slovenije verjetno ne gre bati glede na mlačne odzive vladnih predstavnikov, ki javno sploh niso komentirali afere, ki je prizadela toliko slovenskih lastnikov in nenazadnje meče precej slabo luč na resnično kakovost zraka. Znano je namreč, da so NOx delci in trdni delci zelo nevarni za človekovo zdravje in razlog za prezgodnjo smrt. 

"Vse v zvezi s homologacijo vozil je po predpisih stvar Agencije za varnost v prometu," so nas na Ministrstvu za infrastrukturo in njenem direktoratu za promet preusmerjali na javno agencijo, medtem ko naknadnih meritev ali poostrenega nadzora nad izpusti avtomobilov niti v prihodnje ne načrtujejo. Na AVP so enako skopi z napovedmi glede morebitnih ukrepov in predvsem čakajo, kaj bodo v zvezi s tem storili pri nemškem homologacijskem združenju KBA.

Slovenska podjetja, ki dobavljajo sestavne dele za avtomobilsko industrijo, imajo sicer v Volkswagnu močnega poslovnega partnerja, kar je gotovo pomemben neuradni aspekt celotnega dogajanja.

Povedali samo številke, le Seat tudi modele

Kot so sporočili iz slovenskega zastopstva koncerna VW Porsche Slovenija, je skupno število vseh v Sloveniji registriranih avtomobilov s spornim TDI motorjem na dan 30. 9. letos 34.291. 

Ta vozila določenih letnikov in modelov so opremljena izključno z dizelskimi motorji tipa EA189. V to družino spadajo štirivaljni dizelski TDI motorji prostornine 2,0- in 1,6-litra ter trivaljni 1,2-litrski TDI.

Po posameznih znamkah je število vozil naslednje:

- Volkswagen 22.085 (skupaj osebna in gospodarska vozila) (golf, jetta, beetle, tiguan, passat, sharan, caddy in amarok)
- Škoda 6.173 (roomster, octavia, superb)
- Audi 3.888 (A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 in Q5)
- Seat 2.145 (alhambra, altea, exeo, ibiza, leon, toledo)

Za katere modele pri posameznih znamkah natančno gre, pri zastopniku niso pojasnili, zgoraj navedeni modeli so tako povzeti po spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije. Le pri znamki Seat so na slovenski spletni strani javno objavili, kateri modeli so prizadeti: alhambra 2.0, altea 1.6 in 2.0, exeo 2.0, ibiza 1.2, 1.6 in 2.0, druga generacija leona 1.6 in 2.0 ter toledo 1.6.

Vsi ostali lastniki volkswagnov, audijev in škod bodo morali na svojem avtomoblu najprej najti 17-mestno VIN številko šasije in z njo v roki kontaktirati zastopnika ali pa jo vpisati v posebno okence, ki ga bodo znamke vzpostavile med svojo spletno vsebino. Na ta način "lahko vsaka stranka s številko šasije svojega vozila preveri, ali je njeno vozilo prizadeto ali ne."

Da ne boste zastonj iskali VIN-a ...

Lastniki si lahko pri ugotavljanju, ali bodo med vpoklicanimi, pomagajo tudi s celostnim seznamom vseh prizadetih modelov, ki ga je za razliko od slovenskega zastopstva pripravilo švedsko predstavništvo Volkswagna in o katerem smo že pisali. Več TUKAJGre za avtomobile letnikov od 2009 do 2015 z Euro 5 dizelskim motorjem.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 14

  • 13:37 10. Oktober 2015.

    Katastrofa od vrha do podna od korete !<br />Samo še kdo naj omeni passata .....

  • 06:42 8. Oktober 2015.

    Ne vozim noben izdelek tipa "turkischwaggen" narejen v Merkellandu,niso vredni tega denarja,ki ga plačaš.

  • 06:29 8. Oktober 2015.

    Mesečnik je itak za luno. Sicer pa to nima veze z mesečnikom, gre za navadno prevaro.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.