Opazke z mesarji gor ali dol, prodajni rezultati me ne čudijo več.
Volkswagen pri tem modelu morda celo preveč previdno in zadržano, a vedno znova ponuja nekaj novega v razredu kompaktnih vozil, ki ga tudi na tej podlagi, zaradi manj ali bolj uspešnih posnemanj, mnogi imenujejo kar "golfov razred." Gre za najbolj prodajano vozilo, evropski in slovenski avto leta, tako da bi se vendarle že lahko znebil predsodka, da je to predvsem mesarski avto. Za preobilnega, malce poflekanega mesarja v beli halji, ki na zadnjem sedežu prevaža s folijo pokrit moder zabojček različnih mesnin, ki jim ni mar za ropotanje in tresenje znamenitega dizla. In prav motor je tisto, kar golfa loči od ostalih.
Novi golf highline 2.0 TDI je točno to, kar človek pričakuje od Volkswagna. Na videz skromen in ne izstopa zaradi svoje oblike kot denimo njegov bratranec scirocco, a hkrati so v kvadratasti obliki skriti namigi o športnosti. Nemško robusten, a hkrati mehak in pa zgolj in samo zanesljiv. Kot bivši lastnik njegovega bratranca sem sicer pogrešal (kar) nekaj kilovatov, ampak tudi teh 110 spada v celoten kontekst. Ne razumite narobe, agregat je odziven, z zadosti navora, končna hitrost presega 210 kilometrov na uro, a avtomobil sam daje občutek, da je bil narejen za še nekaj več.
A ker se to na cesti dejansko ne zgodi, je poraba smešno nizka glede na dejanske performance. Pri vožnji na meji zmožnosti agregata se je poraba pri dejansko prevoženih sto kilometrih le stežka povzpela čez devet litrov. Pri zelo zelo dinamični kombinirani vožnji 6,4, pri normalni vožnji pa se je spustila globoko pod pet litrov na sto kilometrov. Res, da gre za dizel (in to je res škoda), vendar primerljivim agregatom pri takšni vožnji z lahko prištejete še tri litre, da dobite njihovo porabo.
Le še odličen
Ta je sicer zelo udobna, avtomobil lepo leži in nikjer ni ne duha ne sluha o prekrmarjenju ali podkrmarjenju (športno podvozje kot dodatno opremo, ki jo dobite za 221 evrov doplačila, toplo priporočam). DSG menjalnik je odličen kot vedno, ampak konkurenca je naredila velik korak naprej, VW pa nekako vztraja pri stari slavi, tako da je avtomatski menjalnik zdaj (le) v zgornjem razredu tovrstnih menjalnikov - nič posebnega (več), skratka.
Asistenčni sistemi so vrhunski. Lane assist je odličen kot pri Škodi in zaznava vse naše (slabe) črte, deluje pravočasno tudi pri večjih hitrostih, torej tudi nad 130 kilometri na uro, kar je precejšnja redkost pri teh sistemih. Testni avtomobil je imel tudi Park Assist – sistem za pomoč pri parkiranju, prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in prepoznavanje prometnih znakov.
Kaj je potrebno in kaj ne
Ozvočenje je enkratno, tudi sprejem radijskih postaj, kar je nasploh odlika VW. Žal ne vem kakšen je osnovni paket, kajti v tem primeru je šlo za dodatno opremo Dynaudio excite, ki stane dobrih 600 evrov, a je absolutno vredna vsakega centa. Zvok je tako čist in brez vsakršnih motenj pri najvišji jakosti, kot da človek ne bi sedel v golfu. Bi pa seveda za takšno ceno pričakoval DAB. Golf ima pa še nekaj, kar sem do sedaj izkusil le v bavarski sedmici, ki je stala več kot 200 tisočakov, in sicer aktivni informacijski zaslon z izjemno ločljivostjo zadnje kamere. Aktivnost pri tem pomeni, da s kretnjami prstov spreminjate ukaze na ekranu. Če denimo želite listati po radijskih postajah, z dvema razprtima prstoma po zraku zamahnete v desno in ...zgodi se.
Testni model je pretirano drag – dobrih 39 tisočakov, na računu pa je za 13 tisočakov dodatne opreme. Za osnovnih 26 tisočakov dobite precej, od športnih sedežev, sistema za samodejno zaviranje v sili, sedmih zračnih blazin, ledic, električne parkirne zavore, do ogrevanih sedežev. Res precej, pri konkurenci običajno plačljive opreme. Najdražji dodatki pa so predvsem šminka – usnje, platišča, pomična panoramska streha. Lahko imate torej golfa ali Golfa, izbira je vaša.
Volkswagen me je pri golfu (z veliko začetnico) res prijetno presenetil, čeprav Nemcem nasploh težko oprostim dolgočasno notranjost, ki so se ji poizkušali prilagoditi tudi pri zamenjavi analognih števcev z digitalnimi. Lahko bi bili bistveno bistveno lepši. To, da nima elektronsko nastavljivega sedeža, me pri takšni ceni tudi ni preveč navdušilo. Ampak če potegnem črto, avto opravičuje svoj sloves. Opazke z mesarji gor ali dol, prodajni rezultati me ne čudijo več.
Podatki o vozilu: Volkswagen golf 2.0 TDI (highline)
Motor: 1.968 cm3, turbo dizelski, 110 kW (150 KM) med 3.500 in 4.000 vrt/min.
Navor: 340 Nm med 1.750 in 3.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.258 × 1.790 × 1.492, medosna razdalja 2.620
Prtljažnik (v litrih): 380-1270
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 214 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.657 / 25.969/ 39.191 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)
Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, radio, poraba goriva, motor;
Minusi: Končna cena, DSG menjalnik ni več merilo v razredu;
Minimalno 26 jurjev za golfa hahah...Raje peš hodim. Ljudski avto my ass - to si lahko privoščiš samo, če živiš …