Vsi osredotočeni na focusa

Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus Foto: Žurnal24 Ford focus
Ford Focus. Tretja generacija napada s tehnologijami, doslej rezerviranimi za premium razred, temu so se približali tudi materiali. Na cesti še bolj vodljiv, pri nas predvidoma junija za okvirnih 15 tisoč evrov.
Oglej si celoten članek

V golfovem razredu C-kombilimuzin glavni igralci že dolgo ne igrajo zgolj po strunah iz Wolfsburga, to pa pomeni, da je treba med pestro konkurenco za uspeh pokazati zelo veliko. Ampak focus nove generacije samozavestno meri zelo visoko, praktično na sam vrh.

Cena iz uvoda se bo verjetno še nekoliko prilagodila trenutnim razmeram, slovenski uvoznik razmišlja tudi o začetnem popustu. 45 odstotkov prodanih vozil naj bi imelo dizelski motor, računajo pa na tretjinski delež karavanov (njihova serijska proizvodnja se šele začenja), medtem ko bo glavnina odpadla na petvratno različico, čeprav tudi slovenskemu trgu s štirivratnimi limuzinami napovedujejo vzpon.

Od kod samozavest? Fordovci so začeli na domačem terenu, torej pri izboljšavah voznih lastnosti, po katerih so že vrsto let gonilo razreda. Glavna novost na podvozju je serijski Torque vectoring System, sistem, ki pogonsko moč hipno in sorazmerno prestavlja z enega na tisto gnano kolo, ki je v nekem trenutku manj obremenjeno. Uporaba ultratrdnih jekel je pripomogla, da je vzvojna trdnost za 15 odstotkov boljša od predhodnika, vseeno pa je masa vozila ostala enaka.

To v praksi zagotavlja zelo dobro spopadanje z ovinki, avtomobil je med našim krajšim preizkusom po zavitem avstrijskem podeželju resnično ohranjal zelo visoko stopnjo zanesljivosti, k čemur pripomore tudi na novo razvit električni servovolan. Vse skupaj je postavljeno na ogrodje.

Sodobna motorna paleta
Dalje, za boj s konkurenti potrebuješ sodobne motorje, ki so varčni, a tudi zmogljivi. Focus jih ponuja devet, začne se pri 1,6-litrskem bencinarju s 77 kW, ki naj bi bil tudi najbolj prodajan med Slovenci. Omeniti velja novi 1,6-litrski ecoboost agregat s 132 kW, ki nadomešča 2,0-litrski motor, njegova prednost poleg velike zaloge moči in navora pa je tudi dokaj ugodna poraba.

 

Na dizelski strani vstopno stopnico pomenijo tri različice 1,6-litrskega dizla, medtem ko 2,0 TDCi k nam pride z zamikom. Sledil bo še najmočneši ecoboost, tisti z dvolitrsko prostornino in 184 kW, ki bo od prihodnjega leta vgrajen v različico ST. Menjalniki so pet- in šeststopenjski ročni in šeststopenjska avtomatika z dvojno sklopko. Vsi motorji so po izpustih med 109 in 139 g CO2/km. Pri večini motorjev je na voljo sistem stop&start.

Po aerodinamiki v ospredju
Oblika je eden poglavitnih elementov za prodajo vozil. Vsake oči imajo glede tega svojega malarja, pri Fordu pa poudarjajo, da je so obliko skrojili glede na mnenje celega sveta, saj bodo focusa nenazadnje prodajali kar na 120 trgih v milijon primerkih na leto. Prednji del deluje športno, nakazane velike odprtine za zrak na spodnji maski kar agresivno, z boka mu pečat daje dvojna ramenska linija, ki se pri kombilimuzini na izviren način prevesi v zadnje luči.

GALERIJA forda focusa

Zadek je morda še najmanj vznemirljiv. Glede prej omenjenih odprtin – focus je prvi avtomobil v razredu, ki ima serijsko prilagodljive lopute za dotok zraka v motor. Pod črto vse to pomeni koeficient upora 274, kar je tudi prvi rezultat v razredu.

 

Vsaj za dva razreda višje focus stopa glede na ureditev notranjosti, ki je skrojena povsem na novo. Uporabljeni so kakovostni materiali, niso zanemarili niti njihovega vonja. Dodali so ambientalno svetlobo različnih odtenkov. Gumbov za upravljanje z novim vmesnikom in vsemi pomagali je na videz veliko, a intuicije ne primanjkuje. Morda je še najmanj napredka pri sami prostornosti, pri čemer stopa v ospredje dejstvo, da je novi focus od predhodnika celo nekaj milimetrov ožji, a na drugi strani za malenkost daljši.

Dodana vrednost pomagal
In češnja na focusovi torti? Množica sistemov za varnost in udobje, od katerih so nekateri premierno vstopili v C-razred. Radarski tempomat, samodejno zaustavljanje v primeru nevarnosti trkov pri nižjih hitrostih, proaktivni opozorilnik za nenamerno prehajanje voznih pasov, avtomatsko preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi, prilagodljivi žarometi, sistem za opozarjanje pred mrtvimi koti, avtomatski parkirni asistent ...

Pri trendu ročna klima in ESC
Osnovni paketi opreme si bodo sicer sledili takole: trend bo vseboval ročno klimatsko napravo, šest zračnih blazin in ESC in nekaj električno gnanih elementov, paket sport bo med drugim dodal avtomatsko klimo, športnejše podvozje, električno gnana stekla tudi zadaj, najvišje rangiran pa bo titanium s številnimi oblikovnimi vložki in dodatnim udobjem.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.