Vsestranski trivaljnik v C1

Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Foto: Gregor Prebil Citroën C1
Citroën C1 z 1,0-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem je s pospeški suveren v mestu, zlahka pa kos tudi avtocesti. Vrednost mu zmanjšuje majhen prtljažnik, s čimer se težko kosa s ceno in zmogljivostmi primerljivo konkurenco.
Oglej si celoten članek

Čeprav je C1 na trgu že sedem let, ga je doletela le blaga prenova. Vizualno so ga spreminjali manj kot Renault twinga, medtem, ko so kia s picantom ali volkswagen z modelom up ter škoda s citigom, z zunanjim videzom prepričljivejši.

Kljub temu je prenova z diodnimi dnevnimi LED lučmi in novimi  citroënovimi logotipi prinesla bolj prepoznaven pečat. Notranjost je živahna in prostorna. Uporabnih odlagalnih površin je veliko, pogrešali smo le predal pred sovoznikom, ki  bi ga lahko zaprli in zaklenili. Vsi štirje sedeži ponujajo veliko prostora za noge in kolena, zadaj je za glavo premalo prostora, a je vstopanje v drugo vrsto zaradi dodatnih vrat lahkotno.

Cenen videz elementov

Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Dva ločena merilnika, za hitrost in vrtljaje, sta dobro pregledna, a s sivino zastarela. Pogrešali smo potovalni računalnik, s katerim bi merili porabo in bi nam omogočal še bolj varčno vožnjo, kot tudi merilnik zunanje temperature. Prednji stekli sta sicer električno pomični, a lahko voznik, tako kot v primeru up in citigo, na svoji strani pomika zgolj svojo šipo. Pohvalno lahko glasbo poslušamo z najrazličnejših priključkov. Ročna klimatska naprava vizualno ne prepriča, je pa zato učinkovita in hitro shladi prostor. Predvsem smo pogrešali več modernih pripomočkov. Po vzoru na konkurenco vsaj snemljivo multimedijsko napravo z navigacijo in podatki o delovanju motorja, pa tudi parkirne senzorje, ki preprečijo marsikatero „buško“. Še posebej ker je vidljivost pri manevriranju zaradi stranskih stebričkov povprečna.

Za varnost poskrbljeno

Majhne mere mu omogočajo zelo dobro okretnost. K solidni vodljivosti pripomore nov krmilni mehanizem, a je velik volan moč pomikati zgolj po višini, ne pa tudi globini. Oprema exclusive, ki jo ne boste našli na ceniku, ponuja veliko varnosti. Testnik je imel šest zračnih blazin in serijski ESC, ki pa se ga ne da izklopiti. To zna povzročati težave neveščim voznikom pozimi, ko bo treba speljati na zasneženem klancu. C1 je na testih trčenj EuroNCAP sicer leta 2005 za varnost prejel štiri zvezdice.

Ena največjih slabosti je majhen prtljažni prostor, ki s 139 litri kar za 112 litrov zaostaja za tistim v upu in citigu. Prav zato boste morali večkrat podreti drugo sedežno vrsto in s tem prostor povečati na uporabnih 700 litrov. Boljša plat malega vozila je prenovljeni pogonski trivaljni bencinski stroj, ki s kombinacijo enega litra prostornine z najvišjo močjo 50 kilovatov in petstopenjskega ročnega menjalnika zmore veliko. Pospešek v mestu do 50 km/h povsem zadovolji, odlično pa se obnese tudi na odprti cesti, kjer lahko iz tretje v četrto prestavo sicer natančno odmerjenega petstopenjskega menjalnika pretikate šele pri 130 km/h, občutek stabilnosti pa ohranja tudi pri 150 km/h. Nekoliko moteč je v tem primeru zgolj hrup, ki ga ustvarja trivaljnik. Šeste prestave nismo pogrešali. Vzmetenje se z neravninami in luknjami spopada dovolj udobno, pretirano se v ovinkih tudi ne nagiba.

Poraba in cena solidni

Foto: Gregor Prebil Citroën C1 Na testu povprečne tovarniške porabe 4,3 litra nismo dosegli, a tudi 5,0 litra ni slab rezultat. Cena osnovnega modela 9.490 evrov je v testniku dvignjena na 10.285 evrov, kar ga uvršča v zlato sredino, a predvsem novejša konkurenca za ta denar ponuja več avtomobila.

Podatki o vozilu: Citroën C1 1.0i (exclusive)
Motor: bencinski, trivaljni
Prostornina: 998 ccm
Najvišja moč: 50 kW (68 KM) pri 6.000
Najvišji navor: 93 Nm pri 3.600 vrt./min.
Poraba na testu: 5,0 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 99 g CO2/km
Zmogljivosti: 157 km/h, pospešek 13,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.430 x 1.630 x 1.465, medosna razdalja 2.340
Prtljažnik: 139 litrov
Cena: 9.940 evrov (osnovni)/10.285 evrov (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.