Vsa ekotehnika na enem mestu

Foto: Žurnal24 Oblikovno je, čeprav je na trgu že kar nekaj časa, še vedno posebnež, na voljo p Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Pri Volvu v zadnjem času poleg varnosti veliko pozornosti namenjajo tudi ekologiji. C30 ni nikakršna izjema, saj se različica DRIVe ponaša z le 99 grami CO2 in porabo 3,8 litra.
Oglej si celoten članek

Kljub naštetemu pa je zato še toliko bolj nerazumljivo, zakaj ustreza le Euro4 normativu o čistosti izpuhov.

Boljša aerodinamika za večjo ekonomičnost
Različica DRIVe ima zaradi boljše aerodinamike nekoliko zajetnejše spojlerje, predvsem na zadnjem delu, na sprednjem pa boste opazili bolj polno satovje motorne maske. Zagotovo pa ne boste spregledali ravne obloge po podvozjem za lažji pretok zraka. Privlačneje oblikovana svetila celoto lepo zaokrožujejo, čeprav bi mu dobro dele tudi LED-diode, ki jih poznamo iz zadnje generacije modelov te znamke (npr. XC60 in S60).



Kljub obilici ekotehnike le Euro4
Kako so torej pri Volvu dosegli deklarirano porabo 3,9 litra in 99 gramov emisij? Poleg aerodinamičnega paketa na zunanjosti ima DRIVe še serijski start&stop, sistem regeneracije energije pri zaviranju, pnevmatike z majhnim kotalnim uporom, optimizirano krmiljenje, spremenjena prestavna razmerja menjalnika, filter trdih delcev in ne nazadnje indikator optimalne prestave. To pomeni celoten nabor danes razpoložljive tehnologije za doseganje nižjih izpustov, pogled na cenik pa pove, da ta testnika tudi ne podraži pretirano. Na tem mestu pa smo se vprašali: Kako se vse to obnese v praksi?

Testnik je imel pod pokrovom nameščen dobro znanki dizel, ki razvije 80 kilovatov. Ob zagonu še vedno pokaže nekaj robatosti, kmalu zatem pa tudi dovolj miren tek, le pod 1.500 vrtljaji je turboluknja še vedno preveč občutna. Drugače natančen in hiter menjalnik premore le pet prestavnih razmerij, ob tem je prva predolga, peta pa izrazito varčevalna.

Lega na cesti je zahvaljujoč zmogljivemu podvozju nadpovprečno dobra, še posebej ker je bil testnik obut v "varčevalne" pnevmatike. Glede porabe pa je tako, da se normirani  nismo uspeli približati, niti pri skrajnih naporih, smo se pa z malce pozornosti zlahka spustili pod mejo petih litrov. Na drugi strani pa smo z izrazitim priganjanjem le stežka presegli mejo osmih litrov. Skupno testno povprečje je znašalo 5,6 litra, kar je dober, a nič kar rekorden dosežek.



Skandinavska umirjenost in omejena količina prostora
Znotraj vas pozdravita znana notranjost, ki jo zaznamujejo čiste linije, in nadpovprečna ergonomija, nekateri pa bodo rekli celo skandinavska dolgočasnost. Glede prostora ne briljira ne v prvi, še manj pa v drugi vrsti, kjer najdemo dva ločena sedeža, prostora v višino za kolena pa hitro zmanjka. Položaj za volanom je dober, slike ne pokvari niti še vedno prevelika krožnica volanskega obroča. Vrata so velika in nerodna, vstopanje na ozkih parkirnih mestih pa težko. Grajo si zasluži tudi prtljažnik ali bolje rečeno njegov rolo, ki je za to znamko in cenovni razred preveč neugleden.

Glede na porabo, ki smo jo dosegli, DRIVe niti ni tako zelo ekološki. Z nekaj previdnosti boste porabo le toliko spustili, da se boste počutili ekološko ozaveščene, le Euro5 normativom bodo morali pri Volvu čim prej zadostiti.

Podatki o vozilu: (Volvo C30 1,6 DRIVe start&stop momentum)

Motor: 1.560
Vrsta:  štirivaljni dizelski
Moč: 80 kW (109 KM)/4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm/ pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 5,6 litra/100 km, 99 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 11,3 sekunde od 0 do100 km/h
Cena: 20.400/22.524 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.