Deževno jutro prejšnjega četrtka je bilo za tisoče voznikov, ki so se prebijali do Ljubljane, bolj podobno nočni mori. Skupaj se je v dopoldanskih urah zgodilo kar 23 prometnih nesreč, od tega pet na ljubljanskem avtocestnem obroču z vpadnicami. V večini primerov je šlo le za lažje nesreče, v treh so udeleženci utrpeli lažje poškodbe. Vseeno pa je škoda praktično neizmerljiva, saj je v dolgih kolonah za vedno ostalo na tisoče delovnih ur, gospodarstvo je tako kot praktično vedno v podobnih primerih utrpelo ogromne izgube.
Policija res stori vse?
Neprilagojena hitrost in prekratka varnostna razdalja sta znova v ospredju. "Nekateri vozniki hitrosti in načina vožnje žal še vedno ne prilagodijo svojim sposobnostim za vožnjo, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej, gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora," so za Žurnal24 komentirali dogajanje na policiji.
A Jure Kostanjšek, ki je pri AMZS vodja sveta za preventivo, meni, da je tudi pri odgovornih za nadzor stanja na cestah še precej rezerv za izboljšave pri nadzoru in izboljšanju pretočnosti v primeru nesreč. Tako se mu zdi težko razumljivo, zakaj tudi pri manjših nesrečah, kjer so vzroki jasni, traja tako dolgo, da policistom ter vzdrževalcem uspe odstraniti posledice nesreče s ceste in sprostiti čakajoče kolone.
Policisti sicer pravijo, da dejavno nadzirajo promet z vsemi razpoložljivimi sredstvi, tudi s sistemom provida. Kolikor je to mogoče ukrepajo tudi v primeru zastojev.
Raje vsi počasi na levem pasu kot primerno hitro po desnem
Kljub stalnim opozorilom pa očitno še nimajo pravega sredstva za ukrepanje proti razpasli navadi, ko je postal na avtocesti levi vozni pas, namenjen zgolj prehitevanju, bolj "obljuden" od desnega.
To pomeni, da se v želji po hitrejši vožnji vozniki prestavijo na levo in na tem pasu vztrajajo praktično do cilja, medtem ko na desnem pasu v razdalji več sto metrov ni nobenega vozila. Velikokrat je posredi tudi lenoba, saj je marsikateremu vozniku povsem odveč zapeljati desno in nato čez pol minute ali še dlje znova nakazati smer in se vključiti na levo.
Takšna razvada pa povzroča številne tvegane situacije. Vozniki velikokrat vozijo z močno zmanjšano varnostno razdaljo, nekateri z desnega pasu le stežka puščajo ostale voznike, ki denimo želijo prehiteti tovornjak ali drugo počasno vozilo, v primeru nenadnega zaviranja je nevarnost naleta veliko večja.
Počnejo "vsi", odkrijejo dva na dan
V deževnem vremenu nestrpnost zaradi tistih, ki vozijo občutno počasneje, a vseeno vztrajajo na levem pasu, le še naraste. Pod črto pa najbolj trpi pretočnost prometa, saj sta pasova izkoriščena daleč od optimalnega.
"Vožnja po levem voznem pasu, ko voznik ne prehiteva nobenega vozila, je prepovedana. Za vožnjo je namenjen desni vozni pas. Globa za nespoštovanje omenjenega določila znaša 150 evrov," pojasnjujejo na policiji. V letu 2014 so med nadzorom ugotovili 624 primerov kršitve določila o vožnji po levem pasu. Povedano drugače - slabi dve kršitvi na dan.
andrej.leban@zurnal24.si
Sami izgovori, na 2 leti bi vam zakonsko določil tečaj cpp "seveda cena primerna,, da bi se naučili vožnje, nonstop …
Če bi avtomobili držali varnostno razdaljo , sploh vsi ne bi mogli na AC !! Tolk v vednost tebi in …
Ne delaj se pametnega , ker pojma nimaš !