Vožnja - Speljujte počasi in v nizkih vrtljajih, menjajte navzgor resnično čim prej. Če začnejo pnevmatike "kopati", popustite plin, da zopet dobijo oprijem, po potrebi stisnite sklopko. Zelo primerno je, da še posebej, če s snegom nimate veliko izkušenj, poskusite s krajšo vožnjo z naglimi zavoji in zaviranjem na praznem parkirišču, da dobite občutek, kako malo oprijema imajo pnevmatike v takšnih okoliščinah.
Vožnja po zasneženi cesti:
- Pravilo 6 sekund!
- Zavorna pot je 10-krat daljša od tiste na suhem asfaltu.
- Ko vas prične zanašati, je vaša rešiteljica sklopka in ne zavore.
- Hitrost je največja napaka vožnje v snegu. A tudi prepočasna vožnja je slaba.
Kaj priporočamo?
- Če imate to možnost, preložite potovanje na čas, ko zimske službe že opravijo svoje poslanstvo.
- Nežno spreminjajte smer. Držanje volana pri vožnji na snežni podlagi naj bo mehkejše, enako velja za odzive in morebitno popravljanje smeri.
- Zavirajte blago, pod nobenim pogojem sunkovito. Čim več uporabljajte zaviranje z motorjem. Predvidite situacije!
- Povečajte varnostno razdaljo do spredaj vozečih vozil. Le tako boste ob zaviranju pravi čas varno ustavili.
- Če vam v zavoju prične vozilo zanašati, torej da začne uhajati nos vozila, nemudoma spustite plin in stisnite sklopko, da se zaustavi zdrsavanje pogonskih koles, po potrebi dodajte volan v nasprotni smeri poteka zavoja. Če ima avto zadnji pogon, vam bo veliko prej kot nos odneslo zadek. Tudi tu velja - stisnite sklopko, nato pa z volanom stabilizirajte zadek.
- Držite tempo. Kljub obupnim razmeram nikar ne vozite tako počasi, da boste za seboj ustvarjali jezno množico voznikov, na pravem mestu se raje umaknite in jih spustite naprej. Poskušajte se priklopiti koloni vozil.
5 najpogostejših napak voznikov v snegu
- Vozniki vozil s 4x4 pogonom. Menijo, da se jim ne more nič zgoditi. Res so takšna vozila bolj zanesljiva na spolzki podlagi, a vsemogočna vendarle niso. Ko je treba zavirati, so enako nebogljena, kot vsa ostala vozila.
- "Zima? Jaz znam voziti." Ponavadi prav takšni vozniki nimajo avtov, ki bi bili dobro pripravljeni na nove razmere, ali pa sami močno precenjujejo svoje sposobnosti. Znano je, da je najbolj nevarno na cestah dan po prvem pravem sneženju, saj takrat veliko voznikov še ne prilagodi tehnike vožnje.
- Vožnja na prekratki varnosti razdalji. Slab oprijem ni hec. Če vozite prehitro, potem vas ob nenadnem zaviranju lahko reši le še čudež. Če običajno velja pravilo 2 sekund, naj bi snegu veljalo kar 6 sekund časovne razlike med vozili.
- Pregrobo zaviranje. Veliko voznikov in voznic že ob manjšem spodrsavanju pogonskih koles v strahu močno pritisne na zavoro, s tem pa le še poslabšajo zadevo, ko avto že tako nima oprijema. V snegu ima glavno besedo sklopka.
- Vožnja prehitro. Gre za največjo napako v primeru snega na cesti. Nekateri še na avtocesti vozijo krepko prek 100 km/h. Pri takšnih hitrostih ni rešitve, ko vam bo avtomobil pričel drseti.
no tile nasveti so dobri ampak imajo eno napako. EV in avtomatski menjalniki. in programi. zadnjič sem gledal test avta, …
15 do 6h zjutraj že pred firmo na glavni cesti klasični karambol -nalet.Vse bi rešila varna razdalja,tako so se pa …
Dobrodošli v najboljšem intimnem klubu - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m