Med zelo nevarnimi situacijami, ki se je kolesarji premalo zavedajo, je skupinsko kolesarjenje, saj strnjena kolona kolesarjev lahko povsem onemogoči varno prehitevanje zadaj vozečih hitrejših vozil. Prehitevanje take kolone je težavno in nevarno že samo po sebi, če pa cesta poteka v ovinkih in ko kolesarji vozijo drug ob drugem, pa je tveganje toliko večje.
A za vožnjo kolesarjev stran od desnega roba vozišča je lahko razlog tudi cesta, saj nemalokrat njeno slabo stanje ob robu ne omogoča varne vožnje, zato so kolesarji prisiljeni vijugati. Po drugi strani druga vozila med prehitevanjem ne upoštevajo pravila, da se sme prehitevati le, če ima voznik na cesti dovolj prostora in da pri tem ne ovira drugega udeleženca, kar pomeni, da mora ohranjati ves čas prehitevanja zadostno bočno razdaljo.
Kako lahko motorno vozilo na cesti prehiteva kolesarja?
Na javni Agenciji za varnost v prometu (AVP) so nam pojasnili, da motorno vozilo sme, razen v izjemah prehitevati kolesarja le po levi strani. Ko se je voznik motornega vozila prepriča, da lahko varno naredi premik, prehitevanje nakaže s smerno utripalko, nato pa na primerni bočni varnostna razdalji prehiti kolesarja po levi strani. Izjemoma lahko prehiti vozilo tudi po desni, če je kolo razporejeno na levo stran (skladno s pogoji).
Ali sme avtomobilist z zvočnimi signali (hupa) opozarjati kolesarja?
Zvočne in svetlobne opozorilne znake sme voznik uporabiti le, kadar je ogrožen on sam ali kdo drug in pri prehitevanju zunaj naselja. Praviloma se v naselju pri prehitevanju opozarja le s svetlobnimi znaki. Prav tako hupanje moti druge udeležence v prometu, in če ni nevarnosti kaže na agresivno nastrojenost proti kolesarju, zato ga ne uporabljamo.
Zakonska določba je jasna, da voznik lahko prehiteva drugo vozilo le tako, da ga s tem ne ovira ali ogroža. Prav tako ni zakonsko natančno določene razdalje, ampak zakon govori o primerni bočni razdalji med prehitevanjem. Glede na priporočila je bočna razdalja pri prehitevanju kolesarjev na odprti cesti vsaj 1,5 meter (nekatere države imajo to tudi zakonsko predpisano), znotraj naselja pa 1 meter, nikakor pa ne manj kot 0,5 m, kar je res minimum. Na AVP poudarjajo, da si mora voznik za prehitevanje vzeti dovolj razdalje pred in po prehitevanju, tako da ne ogroža kolesarja (ne zadane kolesarja z zadnjim delom vozila) in se lahko varno vključi nazaj v prometni tok. Kolesarji se tako počutijo tudi veliko bolj varne.
Kdaj voznik motornega vozila ne sme prehiteti kolesarja?
Na AVP pojasnjujejo, da prehitevanje ni dovoljeno, če smerno vozišče za vozila iz nasprotne smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za varno prehitevanje. "Seveda pa tudi ko ni dovolj vidne razdalje za varno prehitevanje zaradi klanca, ovinka, predora, slabe vidljivosti," so še odgovorili za zurnal24.si.
kolesarji naj se naučijo, da se ne vozi vštric. in če mu voznik za njim potrobi je verjetno zato da …
Včasih so se ljudje rekreirali na vrtovih,njivah,v gozdu in so bicikle nucali le za potrebo. Danes si fit,če se oblečeš …
kolesarjev, ki bi se pri nas vozili iz kraja a v kraj b praktično ni. so samo rekreativci in vozijo …