Vozili smo najdražjo in najlepšo škodo

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV
Preizkusili smo avto, ki je ena najbolj »vročih žemljic v Evropi« med kupci električnih vozil.
Oglej si celoten članek

»Ali ste s kolegi iz Volkswagna še prijatelji,« sem na večerji malo polaskal in hkrati izzval šefa Škodine PR službe ter mu na začuden izraz na obrazu pojasnil, da zato, ker Škoda izdeluje všečne in vpadljive avtomobile, zaradi česar so v preteklosti v Volkswagnu že zastrigli z »ušesi«. Še ko so predstavili aktualnega superba. Čehi pri obliki stavijo na tradicijo, ponosni so na bogato zgodovino izdelovanja kristalnega stekla, ki je navdih pri oblikovanju čeških vozil. Enyaq v prvotni SUV obliki je presenetil tudi s »stekleno in osvetljeno« masko, ki je vpadljivost Škodinih vozil dvignila še na višjo raven in povzročil pravi bum z osvetljevanjem mask v avtomobilski industriji. Zdaj so dokazali, da znajo narediti še bolj vpadljivo in še dražje vozilo.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Slavia Pred vrati povsem nova Škodina limuzina

V tekmi s časom

Odleteli smo v Toskano, na majhno letališče Grosseto, na sam jug tega idiličnega koščka Italije, kjer prevladujejo vojaški lovci, ki so trgali nebo nad nami. Spodaj nas je pričakalo 41 vozil enyaq coupe iV. Gre za 100-odstotno električni avtomobil, ki v osnovi prinaša pogon na zadnji kolesi, nosi pa lahko tudi slavno Škodino oznako RS. RS po novem povezujemo tudi z električnimi škodami.
To je najdražji Škodin serijski avtomobil do zdaj, saj bo treba za športno RS izvedenko, ko bo na prodaj pri nas, treba odšteti najmanj 60.472 evrov. Še preden smo Škodine predstavnike sploh uspeli vprašati za težave, ki so jih doletele zaradi vojne  Ukrajini, so nam samodejno odgovorili: »Da, proizvodnja enyaqa trenutno stoji. Dobavitelj ključnega dela iz Ukrajine je bil primoran zapreti proizvodnjo. Delamo na rešitvi, upam, da jo bomo našli že v kratkem,« se je glasil odgovor. Enyaq, tudi coupe iV s kupejevsko padajočo streho, zato prihaja na slovenske ceste kasneje od pričakovanj. Glede na pogovore s Škodinimi predstavniki verjamemo, da bo rešitev prišla kmalu, saj naročila stojijo, gre pa za češko vročo žemljico. Škodin PR-ovec mi je priznal, da s proizvodnjo težko sledijo številnim naročilom.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Organizacija mednarodne predstavitve s 45 povsem električnimi avtomobili je bil velik izziv tudi za Škodo. Več kot dva tedna so na majhno letališče v Grossetu pristajala letala z novinarji z vseh koncev Evrope. Vsi enyaqi coupe iV so nas pričakali očiščeni in s povsem napolnjeno baterijo. Kako je to mogoče na letališču, ki nima polnilne infrastrukture, pa tudi v hotelu, v katerem smo prebivali, nimajo toliko polnilnih postaj? Vse to so pripeljali s seboj. Baterija se na trasi nikoli ni izpraznila več kot za tretjino, energijo za vozila pa so črpali kar iz dveh ogromnih zalogovnikov velikosti tovornjaka. Enega so postavili na letališču, drugega pred garažo hotela. Postavili so tudi polnilna mesta za vsa vozila in s pomočjo zalogovnika hitro dopolnili nivo napolnjenosti baterije na 100 odstotkov.

Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Največja panoramska steklena streha

Pri snovanju kupejevskega električnega SUV-ja so se zanašali na izkušnje kupcev klasičnega enyaqa. Odpravili so nekatere pomanjkljivosti, želeli pa so narediti aktraktiven in hkrati uporaben avtomobil. Škoda enyaq coupé iV stavi na emocionalen dizajn s kupejevsko padajočo streho, ki pa ne zmanjša prtljažnika, ki ponuja prostornino kar 570 litrov (15 litrov manj od klasičnega enyaqa). Da gre za bolj športno oblikovan avto razkriva tudi količnik zračnega upora, ki je v primerjavi z modelom enyaq iV še dodatno zmanjšan in je zdaj 0,234. Rezultat je večji doseg, skupaj več kot 540 kilometrov v načinu WLTP. Slednji je seveda odvisen od kapacitete baterije in specifične opreme.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Kupe je opremljen s svojstvenim športnim podaljškom sprednjega odbijača, stranskimi pragovi v barvi vozila in litimi platišči velikosti od 19 do 21 palcev. Preizkušali smo RS model z 21-palčnimi kolesi, ki presenetljivo ne načenjajo udobja v kabini.
Strešna linija se od B-stebrička rahlo spušča nazaj in prehaja v pokrov prtljažnika, ki ima ostro začrtan rob. Linije so še bolj poudarjene s temno tonirano panoramsko stekleno streho, ki je za coupé serijska. In meri kar 1,9 kvadratnega metra!

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

PROMO Električni avtomobili 2022: Kateri modeli bodo letos osvojili kupce?

»To je največja panoramska steklena streha v kakšnem Škodinem modelu,« so nam zatrdili oblikovalci. Zavzema celotno strešno površino. Je tanjša od siceršnje strehe, zato imajo potniki veliko prostora za glavo. Nič manj kot v klasičnem enyaqu, o čemer smo se lahko prepričali tudi sami. Na predstavitvi so poudarili, da je narejena iz posebnega stekla, ki ima veliko boljše izolacijske lastnosti.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Med izboljšavami je tudi hitrost polnjenja. Polnjenje lahko poteka do 135 kilovatov. Baterija se od 10 do 80 odstotkov napolni v 29 minutah, za prvih 100 kilometrov vožnje se baterija na hitri polnilnici napolni v sedmih minutah. V primeru modela RS z dvema električnima motorjema in s štirikolesnim pogonom poteka polnjenje za prvih 100 kilometrov še hitreje, in sicer v šestih minutah, od 10 do 80 odstotkov se baterija napolni v 36 minutah.

Premijska kakovost

Enako, kot za enyaq iV je tudi za coupé kot opcija na voljo t. i. crystal face, pri katerem pokončne lamele mreže hladilnika osvetljuje 131 svetlečih diod, svojstven videz pa zaokroža vodoraven svetlobni pas. Pri RS različici je atraktivni crystal face del serijske opreme. Sprednje LED luči lahko svetijo s tehnologijo "matrix", tudi zadaj so luči led, smerniki so dinamični.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Po zaznani kakovosti si notranjost vsekakor zasluži oznako »premium«. Vse glavne funkcije se upravljajo preko osrednjega »televizijsko velikega« 13-palčnega zaslona informacijsko-zabavnega sistema. Poleg tega ima voznik pred seboj manjši 5,3-palčni virtualni kokpit, na voljo pa je tudi opcijski head-up zaslon s funkcijo razširjene resničnosti. Brezžično polnjenje pametnega telefona in podpora za protokola Apple Car Play in Android Auto sta standardna.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Notranjost pri različici RS je serijsko črna (vključno s stropom), med bolj pomembnimi in vidnimi novostmi so športni sedeži z integriranim naslonjalom, ki so prevlečeni z mikrovlakni in imajo sive kontrastne šive, slednje pa najdemo tudi na trikrakem ogrevanem športnem volanu, ki so mu dodali obvolanske naperke. Z njimi lahko spreminjamo moč rekuperacije.

Pri Škodi so nam na mednarodni predstavitvi razkrili, kaj lahko od znamke pričakujemo v prihodnjih letih. Napovedali so, da bodo do leta 2030 predstavili tri povsem nove 100-odstotno električne modele. Gre za t. i. strategijo »top to down«, kar pomeni, da bo enyaq največji električni model, pod njim pa se bodo zvrstili trije manjši modeli. Cilj Čehov je, da bo 70 odstotkov vseh njihovih vozil v naslednjih osmih letih povsem električnih, po številu prodanih vozil pa si nadejajo biti med petimi največjimi proizvajalci vozil v Evropi.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Nova programska oprema

Poleg oblike je morda največja novost nova različica programske opreme ME 3, ki jo bo deležen tudi klasični enyaq. Na voljo niso le oddaljene posodobitve, temveč tudi hitrejše polnjenje z največjo močjo polnjenja do 135 kW. Baterijo lahko zaradi novega toplotnega upravljanja zdaj z 10 do 80 odstotkov napolnite v manj kot 30 minutah, iz stenske polnilnice pa v šest do osmih urah. Nova programska oprema omogoča tudi nakup nekaterih funkcij kar prek spleta.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Od druge polovice letošnjega leta bo mogoče preko infointamenta v avtomobilu ali prek spleta aktivirati na primer navigacijo. Multimedija je obogatena s priročnimi funkcijami za točenje energije v baterijo s karticami, izboljšano je iskanje posebnih ciljev v navigaciji, do določenih funkcij je zdaj potrebnih manj klikov. Izboljšano je tudi ozvočenje – zdaj je na voljo zvočnikov in subvofer.

Enyaqi imajo pametni parkirni asistent, ki si je med drugim sposoben zapomniti kje imate na primer zagotovljeno parkirno mesto pred pisarno. Ko naslednjič parkirate na istem parkirnem mestu, lahko s pritiskom na tipko P avtomobil povsem samostojno, s posegom v zavoro in plin ter volan, povsem samodejno parkira vozilo.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Športni RS in štirikolesni pogon 

Ko bo avto na prodaj, bodo lahko kupci izbirali med različno zmogljivimi motorji in baterijami. Na voljo bodo štiri zmogljivostne stopnje. Razpon moči se začne pri 132 kW za model coupé iV 60 s pogonom na zadnji kolesi in kapaciteto baterije 62 kWh (neto 58 kWh). Tudi coupé iV 80 z močjo 150 kW in z baterijo z 82 kWh (neto 77 kWh) prenaša svojo moč na cesto prek zadnjih koles. Modela coupé iV 80x in enyaq coupé RS iV pa imata poleg večje baterije še dodatni motor na sprednji premi in omogočata pogon na vsa kolesa. Enyaq coupé iV 80x ima sistemsko moč 195 kW, Enyaq coupé RS iV pa razvije 220 kW sistemske moči in največji navor 460 Nm. To je Škodin prvi model RS z izključno električnim pogonom. Še nekaj zanimivih podatkov za RS: pospešek od 0 do 100 km/h je 6,5 sekunde, največjo hitrost 180 km/h – to je 20 km/h več kot druge različice novega coupéja. Med posebnostmi pri Škodi izpostavljajo tudi mamba zeleno barvo. Z opcijsko vlečno kljuko lahko električni kupejevski SUV na vzponih do 8 % vleče prikolice (z zavorami) z maso do 1.400 kg.

Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV

Škodina novost Škodina novost: Strup je v majhnih flaškah

Prvi vtisi

RS se odlično drži na cesti, ne le zaradi nizkega težišča, ampak tudi na račun športnega podvozja. Sprednja os je znižana za 15 mm, zadnja za deset. Na voljo je tudi prilagodljivo podvozje DCC, ki nenehno nadzira vozne razmere in prilagaja nastavitve blažilnikov in krmiljenja. Na voljo so načini vožnje Eco, Comfort, Normal, Sport in Individual.

Foto: Škoda Škoda enyaq coupe iV

Preizkušani RS model s pogonom na vsa štiri kolesa je ponujal tudi način traction za vožnjo po neutrjenih ali spolzkih površinah. Če smo imeli med preizkušanjem enyaqa s pogonom zadaj občutek, da lahko zadek pri dinamični vožnji v ovinek zaniha in eno od koles izgubi stika s podlago, pri različici s pogonom na zadnja kolesa tega tako rekoč ni bilo čutiti, čeprav so bile ceste kjer smo na prvi vožnji preizkušali zmogljiv električni SUV ozke in slabo vzdrževane. Le na veliko maso je treba računati, še posebej med spuščanjem.

Foto: Žurnal24 Škoda enyaq coupe iV

Avto Ubijalka nacistov je stara 85 let

Dobrih 100 kilometrov vožnje ni bilo dovolj za pravi preizkus porabe, še posebej, ker testna trasa ni vodila po avtocesti. Prvi dan, ko smo se vozili večinoma po podeželju in razmeroma valovitem gorskem terenu, smo v povprečju porabili za okoli 23 kWh, na večinoma ravninski in bolj varčni poti pa se je povprečje zmanjšalo na 18 kWh. To so za tako zmogljivo vozilo zelo dobre vrednosti porabe, drži pa, da je baterija delovala v skoraj idealnih razmerah (zunanja temperatura je bila okoli 20 stopinj Celzija).

Z našega vidika je enyaq v različici kupe res napreden in sodoben avtomobil. Presenetil nas je tudi na velikih 21-palčnih platiščih z visokim potovalnim udobjem in res nizko porabo energije. Tudi z dinamično vožnjo se bo dalo z enim polnjenjem prepotovati okoli 300 kilometrov, z bolj defenzivno vožnjo tudi petsto. V korist dirkaških užitkov je mogoče izklopiti ESC pri RS različici, vozilo kljub veliki masi na račun talnih baterij takrat prisilimo da zadek nadzorovano drsi v ovinek.

Vozilo bodo skupaj z modelom enyaq iV proizvajali v Škodini matični tovarni v Mladi Boleslav. Tako bosta obe različici enyaqa iV edina modela, zasnovana na osnovi modularne platforme za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen, ki ju bodo v Evropi izdelovali zunaj Nemčije.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 13:27 25. Marec 2022.

    Najlepša? a vi to resno? Avto izgleda kot radioaktivna želva...

  • bmz
    06:15 24. Marec 2022.

    Izgled spredaj kot BMW

  • 18:55 23. Marec 2022.

    Ni mi jasno kako ne smeš med vožnjo uporabljati mobitela, tablični računalnik v avtomobilu je pa dovoljen, kljub temu da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.