Vozili smo Lexusov adut za mešanje štren med premijci

Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES Foto: MatijaJanežič lexus ES
Na španski Majorki smo se lahko prvič peljali s prenovljenim lexusom ES.
Oglej si celoten članek

Lexus ES so kot poslovno limuzino lansirali že leta 1989 ob takratni admiralski ladji lexusu LS in je ključni model v razkošnem segmentu E, ki služi zasebnikom in  poslovnežem. Nič nenavadnega torej, da so ga v vseh teh letih prodali v približno 2,75 milijona primerkih in ga prodajajo v več kot 80 državah in regijah po vsem svetu.

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Z leta 2018 predstavljeno sedmo generacijo so ga precej z zamudo prvič začeli prodajati tudi v zahodni in srednji Evropi, kjer je uspel predvsem s svojo samosvojostjo v primerjavi s tekmeci, ki mu jo je med drugim omogočila tudi globalna platforma GA-K. Dolga medosna razdalja je oblikovalcem denimo omogočila, da so kolesa potisnili v kote in s tem zagotovili tudi široke koloteke, platforma pa je omogočila tudi razmeroma nizek motorni pokrov in razpotegnjeno kupejevsko streho.

Vozili smo lexusa Lexus NX v drugo poiskal japonsko perfekcijo

Lexusu ES, ki je v Evropi na voljo le v hibridni različici 300h, je platforma omogočila tudi precej veliko prostora za voznika in potnike, prav tako pa tudi širok nabor varnostnih sistemov, učinkovit infozabavni sistem z za dotik občutljivim zaslonom, pregleden projekcijski zaslon in vrhunski zvočni sistem Mark Levinson Pure Play s sedemnajstimi zvočniki. JK dobremu občutku je gotovo pripomogel tudi zmogljivi hibridni pogonski sklop.

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Gradi na predhodniku

Na učinkovitih lastnostih lexusa ES iz leta 2018 gradi tudi osvežena izvedba, ki smo jo lahko v Španiji preskusili kot dodatek k predstavitvi nove generacije lexusa NX. Če je lexus NX navdušil z obilico novosti, s katerimi napoveduje tudi prihodnje modele japonske premijske znamke,  je lexus ES 300h bolj vzbudil domačni občutek »dejavu«,  torej že videnega.

To velja predvsem za zunanjost. Spredaj lahko vidimo nekoliko preoblikovano masko z manj navpičnimi letvicami in žarometi,  ki lahko svetijo tudi z matrično tehnologijo, nekoliko preoblikovan je tudi zadek, na bokih pa lahko vidimo največjo novost, ki jo prinaša novi ES, digitalni kameri namesto vzvratnih ogledal, čigar sliki se predvajata na notranja zaslona.

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Zanimivo je, da zaslona v notranjosti kar nekoliko nerodno izstopata, saj je videti, da ju je tja postavil oblikovalec, ki se je v zadnjem trenutku spomnil, da je nekaj pozabil in je hitro rešil zadevo. Vendar gre le za videz, saj je bila njuna pozicija očitno zelo premišljeno izbrana. V nasprotju z audijem e-tronom, kjer smo lahko takšno rešitev prvič preskusili in kjer sta bila zaslona sicer bolj lično integrirana v obloge vrat, vendar ju je pogled moral vedno nekako poiskati, se v lexusu ES z očesom sprehodite natanko tja, kjer je zaslon. V nasprotju z Audijevim digitalnimi ogledali  se Lexusova ne nastavljajo z drsanjem po zaslonu, ampak klasično s stikali na vratih.

Novo pri nas Novo pri nas: Nov avto kot naročnina za telefon?

Oblikovalci so sicer nekaj pozornosti posvetili tudi osvežitvi stikal, predvsem pa osrednjemu z dotik občutljivemu  12-palčnem zaslonu infozabavnega sistema, ki so ga za 112 milimetrov pomaknili bliža vozniku in ga k njemu tudi nagnili za dodatnih pet stopinj. Ob zaslonu oko opazi tudi analogno uro, ki so jo tudi preoblikovali po zgledu tiste iz lexusa LS in ji dali bolj premijski videz.

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Izboljšave tehnike

Tehniki so se posvetili tudi podvozju, ki z izboljšanim nadzorom nad zavorno silo, preoblikovanim zavornim pedalom  s povečano pohodno površino in osveženo zadnjo premo zagotavlja še bolj zanesljiv občutek med vožnjo, nad katerim se tudi doslej nismo pritoževali. Več je tudi asistenčnih sistemov, ki so zbrani v okviru izboljšanega sistema Lexus Safety System +, ki poleg digitalnih vzvratnih ogledal, med drugim prinaša novo pomoč pri krmljenju v sili in nove žaromete z možnostjo selektivnega zasenčevanja območij pred avtomobilom.

Le Mans Na kultni stezi dvojna zmaga Toyote

Pod motornim pokrovom še naprej ostaja enak samopolnilni hibrid četrte generacije, ki z močjo 160 kilovatov zagotavlja največjo hitrost in pospešek v 8,9 sekunde do 100 kilometrov na uro ter v povprečju porabi 5,5 litra bencina na sto kilometrov, v mestu, kjer veliko vožnje opravi v električnem načinu, pa se poraba spusti celo na 4,3 litra na 100 kilometrov. Na papirju mogoče ne obeta veliko, saj je na avtomobilskem trgu mogoče najti veliko močnejših tekmecev, vendar pa pogonski sklop v kombinaciji z učinkovitim podvozjem  na zavitih cestah, kjer smo ga preskusili, gotovo prepriča. Ne le z zmogljivostmi, ampak tudi z udobno in tiho vožnjo.

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Kljub temu pa ostaja tudi precejšen posebnež. Poleg digitalni ogledal z zasloni, ki še najbolj spominjata na nekdanje Garminove zaslončke, še vedno denimo hudomušno presenečata tudi s posebnimi »ušesi« ob merilnikih, dvema vrtljiva regulatorjema za nastavitev voznih programov in sistema ESP. Lexus ES torej tudi po prenovi vsaj na prvi vtis ostaja dovolj poseben avtomobil, da bo pritegnil tiste, ki so  naveličani druge ponudbe v njegovem avtomobilskem razredu.

Novost Pojdi kamorkoli in se varno vrni domov

Foto: MatijaJanežič lexus ES

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 11:00 13. Oktober 2021.

    Ocitno so oblikovalci interierja neznanka v novih avtomobilih. Te stranske so sicer vredu samo zasloni pa...kot bi od Garmina vzeli …

  • 21:53 12. Oktober 2021.

    Sam, ko se kamera pokvari, si pa u rit, oz. temi.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.