Na začetku povejmo, da je ford ranger že nekaj časa ključni del Fordove evropske ponudbe v Evropi, a ima njegov prodajni profil določeno posebnost. Kar 42 odstotkov rangerjev je bilo pri nas v prvi generaciji prodanih v športni izvedbi ranger raptor, kar pomeni, da sicer zelo uporabno in vzdržljivo terensko vozilo zelo veliko lastnikov uporablja za prostočasno dejavnost ali pa celo zgolj za nastopaštvo.
Zato je ranger raptor kljub velikemu ogljičnemu in negativnemu okoljskemu odtisu še naprej pomemben člen Fordove evropske ponudbe (v ZDA je na voljo večji ford F-150 raptor). In z novo generacijo je postal celo še močnejši in bolj nastopaški, kot pa je bil doslej, vsaj v primeru, ko gre za bencinsko različico.
Pod motornim pokrovom nove generacije rangerja raptorja se namreč, poleg bolj zadržanih turbodizelskih motorjev, skriva prava motorna zver v obliki 3-litrskega biturbo bencinskega motorja V6, ki razpolaga z 215 kilovati moči in navorom kar 491 njutonmetrov. To je dovolj, da se dobre dve toni težak orjak z mesta v sodelovanju z dodobra preskušenim 10-stopenjskim menjalnikom do 100 kilometrov na uro izstreli v 7,9 sekunde in lahko na avtocesti vozi celo s hitrostjo do 180 kilometrov na uro.
In kot smo lahko med preskusom ugotovili, so regionalne ceste in avtoceste povsem dobro okolje za raptorja, v katerem se dobro znajde, kar za predhodnika ni tako zelo veljalo. Dobro se znajde tudi v mestu, čeprav ga v tem primeru bolj kot vozne lastnosti ovira njegova velikost. Ranger raptor namreč ni majhen avtomobil, ampak pravi terenski velikan, ki z dolžino krepko presega pet metrov.
Pravo okolje je teren
Pravo okolje za rangerja raptorja pa je teren, na katerem zmore zares veliko. K temu mu med pomagajo vstopni in izstopni koti 31 stopinj predaj in 24 do 27 stopinj zadaj, prehodni kot 24 stopinj ter 272 milimetrov odmika dna od tal, prav tako pa tudi elektronsko upravljani štirikolesni pogon E-AWD z zaporama sprednjega in zadnjega diferenciala ter zaščita dna avtomobila.
Pri Fordu so poskrbeli tudi za izboljšano vpetje sprednjih in zadnjih amortizerjev ter večjo togost in vzdržljivost šasije ter mu namenili nove blažilnike fox live valve, ki vnose voznika in vozila spremljajo 500-krat na sekundo in jim prilagajajo delovanje. Sprednji blažilniki imajo tudi povečan hod.
Vozniku je na voljo tudi sedem voznih programov, trije cestni in štirje terenski, med katerimi gotovo najbolj izstopa dirkaški program BAJA. Pri zmerni vožnji po terenu pa najbolj pomaga "trail control", neke vrste terenski tempomat, ki vozniku pomaga pri vzdrževanju nastavljene nizke hitrosti.
In kako ford ranger raptor deluje v praksi? Tehnični podatki so namreč eno, praktična izkušnja pa povsem drugo. Lahko povemo, da je ta res dobra, saj ranger raptor tudi na najbolj spolzkem terenu zvesto sledi voznikovim ukazom, če si to drznete, lahko z njim tudi prijetno drsite skozi ovinke, predvsem pa se vse skupaj dogaja zelo hitro. Kako hitro, ugotovite šele, ko pogledate na merilnik hitrosti, saj vas občutki v solidno izolirani kabini lahko prevarajo.
Z rangerjem raptorjem lahko počnete tudi vragolije, kakršni so poskoki, a tega kljub temu ni treba početi prepogosto, saj lahko v tem primeru sčasoma poklekne celo njegovo okrepljeno podvozje. Mi sicer s testnim rangerjem raptorjem nismo skakali, to navsezadnje odsvetujejo tudi Fordova navodila za uporabo, smo se pa dodobra navozili po boljših in slabših makadamskih cestah, s katerimi je rabnger raptor pri vseh hitrostih z lahkoto opravil.
Kaj pa poraba goriva? To vprašanje se za potencialnega kupca takšnega avtomobila ne spodobi, saj je jasno, da ne more biti majhna. Testni ranger raptor je bil namreč med testom ves čas nad desetimi litri, ob priganjanju pa je poraba segla tudi čez 14 litrov na sto kilometrov A kot rečeno je v takšnem avtomobilu podatek o porabi goriva manj pomemben.
Sofistikacija traktorja
Če je bil ranger raptor v prejšnji generaciji še precej grobo "traktorski", to za sedanjega ne velja, Ko sedete v živahno urejeno kabino z veliko usnjenimi oblogami in tudi nekaj plastike nenavadno poceni videza, je eden prvih vtisov, ki ga dobite, da je veliko bolj sofisticitran in da se je veliko bolj od predhodnika približal vtisu osebnih avtomobilov.
To navsezadnje podpira tudi intenzivna digitalizacija voznikovega delovnega prostora in tudi opremljenost z vsemi pritiklinami sodobnih avtomobilov, med katerimi so gotovo sodobni digitalni vmesnik z 12-palčnim navpičnim zaslonom in led žarometi.
To so gotovo pridobitve, ki rangerja raptorja delajo bolj vsakdanje cestno privlačnega, kar bo na žalost pri nas tudi njegova najbolj pomembna vloga. Na teren, ki ga zmore, se pri nas brez dovoljenja in smiselnega namena tako ali tako ne smemo zapeljati, torej je za kaj takšnega potrebna pot na tuje. Gotovo pa se z njim lahko zelo hitro pripeljete na vsako izhodišče planinske ture, kjerkoli že to je.
Testni ford ranger raptor 3,0 ecoboost e-4WD bi z obilo dodatne opreme stal 80.760 evrov, v osnovi pas bi za turbobencinskega bilo treba odšteti 77.439 evrov, kar ni malo in za dobrih 25 evrskih tisočakov presega ceno najbolje opremljene različice "navadnega" forda rangerja .
Gotovo pa je povsem sprejemljivo za to, kar ford ranger raptor ponuja, saj je s svojo kombinacijo terenske –športnosti še vedno nekaj posebnega tako v svojem razredu kot tudi v evropskem avtomobilskem svetu nasploh.
Ford ranger raptor 3,0 ecoboost e-4WD
Motor: turbobencinski, šestvaljni, 2.956 ccm
Največja moč: 215 kW (240 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 491 Nm pri 2.300 vrtljajih
Zmogljivosti: 180 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 5.360 x 2.030 x 1.930, medosna razdalja 3.270
Poraba: 13,8 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 315 g/km
Cena v evrih: 80.760
Ta avto je eden izmed lepih dokazov, da je namen zeleni prehod izvajati na plečih revnih in onih, ki premorejo …