Volvov tovornjak proti koenigseggu

Dvoboj med menda najhitrejšim avtomobilom na svetu in enem najnaprednejših tovornjakov? Švedi gotovo znajo promovirati svoje visokotehnološke izdelke.
Oglej si celoten članek

Tudi tistemu, ki ga tovornjaki ne zanimajo, so verjetno v preteklosti odprla usta reklame za novi rod volva FH, v katerem Jean-Claude van Damme naredi "špago" med dvema vzvratno (!) vozečima tovornjakoma, ali pa tista, ko je eden od šefov znamke dokazoval trdnost šasije tako, da je stal na visoko v zrak dvignjenem težaku.

Marketingarjem v avtomobilski industriji pri Volvo Trucks te dni znova kažejo zgled s tem, da so na testni stezi postavili vštric svoj tovornjak in koengisegga agero one:1, ki naj bi dosegal hitrost prek 450 km/h. Uradno mu tega še niso mogli dokazati zaradi pomanjkanja pravšnje steze, ima pa agera že sedaj v lasti kar nekaj svetovnih rekordov glede pospeškov in zaviranja.

Primerjava agere one:1 in FH-ja je na videz težka, a oba uporabljata vrhunsko tehnologijo. Agero pri vsega skupaj 1.360 kilogramov poganja okroglih 1.000 kilovatov moči s 1.371 Nm navora, s čimer je prvi superšportnik z izjemnim razmerjem med konjskimi silami in maso 1:1.

Volvo (različica sedlastega vlačilca 540) ima sicer več kot za pol manj moči (397 kW), a enormnih 2.600 Nm navora. Posebnost pa je prvič v tovornjake vgrajen hitri menjalnik z dvojno sklopko i-shift, ki med prestavami premika izjemno hitro in zato varčno. Tovrstni menjalnik je sicer predvsem domena športnih avtomobilov. Hkrati pa se volvo hvali tudi z zelo naprednim volanskim mehanizmom, ki vozniku omogoča zelo dober občutek o tem, kako se prednja kolesa spoprijemljejo z asfaltom. Kabina FH-ja pa je za 50 odstotkov bolj stabilna v ovinkih kot v prejšnji generaciji, kar preprečuje guganje kot na ladji.

Bistvo doseženo

In test z agero? Seveda vprašanje, kdo bo hitrejši, ni puščalo resnega dvoma, pa čeprav je moral koenigsegg prevoziti dva kroga, tovornjak, katerega najvišja hitrost je omejena na 90 km/h, pa le enega. A pri izdelovalcu tovornjakov so verjetno kot še noben konkurent doslej izpostavili "športno" tehnologijo svojega izdelka. Kot zanimivost, tovornjak je upravljal Tiff Needell iz serije Fifth Gear, sicer tudi sam nekdanji dirkač.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.