Predstavljajte si na zunaj lično dnevno sobo, ki znotraj ponuja vrhunsko udobje izbranih materialov in mehkobe. Postavljena je na zračno vzmetenje, ki daje občutek lebdenja, z nekaj pritiski pa se dnevna soba prelevi v diskoklub ali še bolje - koncertno dvorano. Izvrstno zatesnjena predstavlja ločen svet od sivega in tehnokratskega sveta, v tem intimnem prostoru se človek ne počuti zgolj kot stroj ali upravljavec tehnike, temveč kot nekdo, ki mu tehnika služi.
Volvo XC90 je 89 let staro znamko mladostno poživil s povsem novo filozofijo, s katero se je odslej brez težav sposoben poravnati z najboljšimi v razredu oziroma jim kazati zgled še kje drugje, ne le pri pregovorni varnosti. Naslednja dva izdelka S90 in V90 ter navdušenje tistih, ki so jih že uspeli podrobno spoznati, dokazuje, da so na pravi poti.
Skoraj nič gumbov, a veliko funkcij
Vstop v notranjost XC90 je vstop v prestižni svet minimalističnega, a vrhunsko obdelanega prostora. Volvo dokazuje, da so še vedno mogoči sveži pristopi pri oblikovanju potniške kabine. Originalni kvadratni vzvod za vžig motorja, peščica gumbov, tudi tisti ločen za odpiranje predala pred sopotnikom in velikanski sredinski zaslon pomenijo popoln preobrat v primerjavi s prejšnjimi generacijami, hkrati pa jasno pozicionirajo suva povsem v ospredje digitaliziranih avtov.
Za primerjavo, iz XC90 sem se presedel v neposrednega tekmeca audija Q7, ki je prav tako nov model in je neposredni tekmec na trgu. Sicer ima audi res sila všečen digitaliziran volanski zaslon in prav tako poka od vseh opcij in zmožnosti, a sama notranjost deluje v primerjavi z XC90 tako ... običajno, povprečno, tehnično nečustveno. Mora pa XC90 vseeno še ujeti tekmeca pri kakšnem detajlu, denimo kakovosti vrtljivega gumba.
Resno me je motilo, da sem moral med meniji iskati vklop kamere na parkirišču ali pa denimo parkirnega asistenta. Hitra bližnjica ali celo fizični gumb bi prišla v takšnih primerih zelo prav. Tudi shranjene radijske postaje so dobro “zakopane” med meniji. V velik plus pa mu štejem, da je vmesnik zgledno in v celoti preveden v slovenščino - četudi Švedi v Sloveniji v primerjavi z nemškimi znamkami prodajo le za vzorec vozil!
Neslišen zvok zunanjosti, perfekcija akustike notranjosti
Je pa sistem 360-stopinjskega pogleda, kot sem ga doživljal v volvu, eden najboljših na trgu, z možnostjo izbire, kateri izmed štirih kamer dati prednost pri manevriranju na parkirišču ali na težje prehodnem terenu. XC90 je nenazadnje terenec, ki ima med nastavitvami podvozja tudi program off-road, ki deluje do 40 km/h, zračno vzmetenje pa v tem primeru dodatno dvigne podvozje za nekaj centimetrov. A pretiravati ne gre, velika platišča in ozkopresečne, asfaltu namenjene pnevmatike niso tako poceni, da bi jih obdelovali na skalnatem terenu.
Volvo je vedno slovel po izvrstnem sedenju, sedeži v novincu merilo tega občutka postavljajo le še višje. Hkrati preseneča, kako izvrstno zvočno zatesnjen je med vožnjo, ne glede na hitrost in dvignjeno postavo. Vzmetenje za potnike brezčutno pobira luknje in manjše grbine. Slabost XC90 proti Q7 ali BMW X5 pokaže šele v ovinkih, kjer je nagibanja dveh ton mase več, ESC pa je zato lažje sprovocirati, da prične takoj loviti zadek. Nastavljivo podvozje se sicer lahko po športno spusti in nekoliko otrdi, a tudi oprema R-design, s katero je dodatno izstopal testni avto, ni bistveno vplivala na športne vozne občutke.
Področje, kjer je XC90 preprosto najboljši, je kvaliteta zvoka audio naprave. Več o doživetju zvoka v XC90 smo že opisali TUKAJ, naj ponovim, da za 3.580 dodatnih evrov Bowers&Wilkins ozvočenje iz 1.400 vatov in kar 19 zvočnikov ustvarja neprekosljivo zvočno kuliso.
Posebna nastavitev stopi korak dlje od običajnih premium izdelkov in potniško kabino simulira kot glasbeni oder. Že to je za večino drugih avtov nedosegljivo, a volvo še ni imel dovolj in je šel še en korak dlje - funkcija, na kateri se izriše akustično izjemna koncertna dvorana v Göteburgu vklopi prav to - simulacijo zvoka, kot bi zvenel v znamenitem švedskem hramu zvoka.
In še podatek za piko na i - isti proizvajalcev ozvočenja je za kar 6.700 evrov opremil tudi BMW serije 7, ki sem ga opisoval nedavno, a doživetje zvoka tam ni doseglo volvovih kolen.
Radarski tempomat deluje zelo nežno in daleč naprej predvidi dogajanje na cesti. Nekoč nadležni zvok ob nenapovedani menjavi pasov je nadomestilo vibriranje volana. Polavtomatska vožnja oziroma asistent za zastoje v testnem vozilu je bil še prve generacije, vmes so pri Volvu za modelno leto 2017 že naredili posodobitev. To pomeni, da je bilo delovanje v testniku omejeno na ožji hitrostni pas v zastojih. Ko je asistent deloval, je občutek za voznika spokojen. A se je za največjo težavo izkazala pomanjkljiva horizontalna signalizacija na slovenskih cestah, saj robnih črt pogosto ni bilo zarisanih, zato je bil volvo takrat slep.
In še en droben detajl, ki pove veliko o filozofiji znamke. Ko Start&stop funkcija na križišču ugasne motor, lahko voznik spusti tudi zavoro, saj bo avto na mestu in tiho čakal na nadaljno povelje. Ne, to ne zna vsak. Narejeno z mislijo na voznika.
Motor:1.969 ccm, 165 kW (225 KM), 470 Nm od 1.750 vrt./min
Poraba na testu:9,0 l/100 km, 152 g/CO2
Zmogljivosti:220 km/h, 7,8 sek
Cena:74.765 €/98.334 € (testni)
AvtoTest
XC90 izdatno skrbi z udobjem za vse potnike na krovu. Zna pa poskrbeti tudi za prtljago in živali, saj je med dodatki vse, kar potrebujejo lastniki. Volvo ponuja tudi ločen ključ za “otroke”, s katerimi so nekatere funkcije (najvišja hitrost, glasnost zvoka …) omejene. Volvo ponuja tudi možnost nadzora vozila na daljavo prek mobilne aplikacije.
Motor je ena od posebnosti XC90, ki ne bo všeč vsakomur. Kot dizel je za zdaj na voljo le v oznaki D5 s 165 kW moči. To načeloma zadosti veliki večini potreb, a štirivaljnik ob močnem pritisku na plin preprosto ne zmore takšne poskočnosti, kot smo jih vajeni pri šestvaljnih nemcih. Zmanjka mu tako navora kot moči. Ne oporekam mu varčnosti, kjer zgolj štirje valji pridejo do veljave, nikakor pa ne deluje dovolj prestižno in je morda bencinski T6 z 235 kW za marsikoga boljša izbira. Volvo spet razmišlja na dolgi rok?
Verjeli ali ne, XC90 v globalnih prodajnih številkah trenutno vlada razredu suvov. Najresnejši tekmec je novi audi Q7, ki je s seboj pripeljal sicer veliko novih tehnologij, a ne pomeni takšnega preskoka naprej kot šved. Mercedes-benz GLE je morda najbližji po udobni vožnji, a ob vsem, kar ponuja volvo, “zvezdar” prednjači le pri zmogljivem 4x4 pogonu. BMW X5 je tako kot Q7 zelo športno zmogljiv in iz različnih razlogov v Sloveniji zelo zaželjen avto. A dobri dve leti stara generacija tudi ni prinesla nekih bistvenih premikov naprej. XC90 se lahko z drugačnostjo brez sramu postavi ob bok tudi range roverju sport.
Volvo XC90 spada v premium razred, kjer pa ohranja dobro cenovno konkurenčnost nemškim tekmecem. Osnovna cena r-design avta se tako prične pri 75 tisoč evrih, medtem ko je testni avto z vsemi dodatki, ki jih ni bilo malo, ostal pod šestmestno številko. Za vse, kar je nudil testni avto, se mi zdi to poštena cena, še posebej ker poleg sodi ekskluzivna podoba na cesti, ki bo veliko prej padla v oči od vseprisotnih nemških tekmecev. In da, volvo XC90 prinaša aristokratski duh pristopa k vožnji, ki gizdalinom ne bo povolji. Tudi prav, meni je všeč.