O novem XC40, prvem malem suvu iz Volva, smo že večkrat pisali, saj se je nenazadnje novembra z ugasnjenim motorjem čisto na kratko že oglasil v Sloveniji, pred dnevi pa je bil s strani žirantov največjih evropskih avtomobilističnih medijev oklican še za prestižnega zmagovalca naziva evropski avto leta 2018.
Sedaj je mali premijski suv, prek meje prišel z vžganim motorjem in velikimi načrti. Njegov videz, kvaliteta, veliko vgrajene napredne tehnologije ter za kompaktnega suva nenavadna prilagodljivost in prostornost naj bi ga hitro ustoličili za najbolj prodajan model Volva.
Zanimivo je, da ne gre za nekakšno pomanjšano kopijo večjih suvov XC60 in XC90, saj je razlik z njima tako veliko, da mu pri Volvu sami pravijo “bratranec”, ne “brat”.
Čevlji, ki bodo izstopali
Prva velika razlika je gotovo nova platforma, na kateri je zgrajen in ki bo v prihodnje služila za celotno generacijo “40” ter tudi povsem električna vozila. Prav tako je XC40 le na prvi pogled podobnega videza kot vsi zadnji volvoti, saj je hkrati veliko drugačnih in novih detajlov - spremenjena so “Torova” dnevna LED svetila, povsem nova je linija, ki se prek pokrova in strehe kljukasto vrača v notranjost, pa zadnje LED luči z lastno grafiko in gladkim pokrovom vrat … Največ doslej so se posvetili možnosti personalizacije, še posebej izpostavljajo dvobarvno zunanjo kombinacijo in velikanska, ampak res velikanska platišča vse do 21 palcev. Posebnost avta je, da ima zadnja koloteka širše postavljena kot prednja, kar zagotavlja zelo dobro stabilnost na cesti.
Minimalističen, a v podrobnosti premišljen dizajn z velikim poudarkom na kakovostnih materialih in obdelavi se nadaljuje tudi znotraj. V avtu takšnega kova ni običajno pričakovati tolikšne prostornosti, a jo 4,4 metra dolgi volvo izkazuje nadpovprečno. Dva odrasla lahko normalno sedita tudi zadaj, zdi se, da je na vsakem decimetru kakšno odlagališče, zdaj za mapo A4, zdaj za pijačo, zdaj za manjši računalnik … XC40 bo tekmecem, kot so audi Q3, BMW X1, pa tudi ljudskim križancem, gotovo dal vetra glede uporabnosti prtljažnika. V osnovi ga je 460 litrov, vendar je njegova prava vrednost prava telovadba različnih postavitev pregrade dvojnega dna, s čimer je mogoče varno prevažati majhne in velike predmete. S podiranjem naslonjal (40:60) prostor narase do 1.336 litrov, prtljažna vrata se odpirajo tudi električno in na migljanje s stopali.
XC40 modernost najvišjega kova dokazuje s povezljivostjo in digitalizacijo. Serijski je vsaj devetpalčni sredinski zaslon in veliko naprednih asistenčnih sistemov. Za doplačilo si je mogoče v njem zamisliti vse asistenčne sisteme večjih bratov, pardon bratrancev, in teh ni malo, kar je jasno pri znamki, ki si lasti uradne nazive najvarnejših avtomobilov leta. Naj omenim samo serijska sistema za preprečevanje nesreč v križiščih in za prepoznavo pešcev, kolesarjev in večjih živali. Za zdaj še za doplačilo je Volvo on call sistem z asistentom na daljavo, ki ga nameravajo tudi v Sloveniji kmalu razširiti s funkcijo car sharinga za deljenje avtomobila med člani družine ali prijateljev ob pomoči aplikacije za pametni telefon, ne več ključa.
Pestra ponudba motorjev, a trenutno le najdražja
Morda ena glavnih pomanjkljivosti na začetku prodaje je kombinacija opreme in motorjev, saj sta za uvod na razpolago le najbolj zmogljiva bencinski T5 (182 kW/247 KM) in dizelski motor D4 (140 kW/190 KM), pri katerih sta avtomatski menjalnik in 4x4 serijska. V srednji oziroma višji rang sodita tudi opremi, ki sta trenutno na voljo, momentum in športni R-design. Bolj racionalni bodo tako gotovo počakali še kakšen mesec, ko bo že mogoče naročiti nekoliko šibkejše motorje T4, T3 in D3, ki pa bodo vsi še vedno spadali v rang najmanj 110 kilovatov. Takrat bo mogoče naročiti tudi vstopno opremo momentum in najbogatejšo inscription, že sedaj pa so na voljo različni paketi tehnologij in dodatkov.
Napovedali so že tudi priključnega hibrida in povsem električni avto.
Trenutno je razgrajaškega T5 mogoče dobiti za dobrih 45 tisoč evrov, dizelskega D4 pa od dobrih 43 tisočakov (oba oprema momentum, AWD, avtomatika). Bo pa vstopna cena za T3 motor s prednjim pogonom, ročnim menjalnikom in opremo kinetic ob prihodu startala precej nižje, tik pod 30 tisočaki. Za zdaj je Slovencem namenjena kvota le stotih vozil, saj so veliki trgi že pokazali velikansko zanimanje, ki bo malega bratranca verjetno zelo hitro ustoličila za najbolj prodajanega v družini Volvo.
andrej.leban@zurnal24.si