Volkswagen touran poka od talentov

Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Foto: Andrej Leban Volkswagen touran
Novi Volkkswagen touran kot družinski enoprostorec ne želi odkrivati tople vode tam, kje je bila že segreta, čeprav je bistveno popravil uporabnost. Še veliko večji skok in s tem zgled pa je naredil na področju opremljenosti, predvsem asistenčnih sistemov. Večina touranov na slovenskih cestah bo denimo imela serijski radarski tempomat.
Oglej si celoten članek

Gre v resnici šele za drugo pravo generacijo volkswagen tourana, pa čeprav je prejšnja od leta 2003, ko se je najprej pojavila na cestah, vmes doživela dve konkretni prenovi, po zaslugi katere je bilo samo v Sloveniji prodanih 6.500 teh kompaktnih enoprostorcev, po svetu pa kar 1,9 milijona.

Razmere pa so se v zadnjih letih na trgu enoprostorcev precej spremenile, prodaja vztrajno pada, da si med najboljšimi, je torej potrebno družinam ponuditi resnično veliko. Novi touran je prepričan, da to zmore in da se bo tudi v prihodnje uvrščal med najbolje prodajane kompaktne enoprostorce.

Najprej osnovni podatki, avtomobil je v primerjavi s predhodnikom postavljen na povsem nove temelje, kar v merah pomeni predvsem 13 centimetrov daljšo zunanjost (sedaj 4,53 m) in kar 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo (2,79 m). Ker je povrh še nekoliko nižji, je vse skupaj precej daleč stran od kakšnega škatlatega dizajna. Tipični Volkswagnov oblikovalski jezik poudarja vodoravna prednja in zadnja svetila ter ogromno izbočenih linij, zaradi katerih avto daje vtis suverenosti, nikakor pa ne modne načičkanosti, ki ovene že v nekaj letih.

V koraku s sodobnim trendom osvetljevanja

Ksenonskih žarometov touran ne pozna, je pa mogoče doplačati za polni LED, tudi v izvedbi za dinamičnim osvetljevanjem. Tudi meglenke so del opreme le še pri najvišji stopnje opreme highline, kar priča o spremembah, ki se dogajajo na področju osvetljevanja. Za doplačilo v LED svetlobi svetijo tudi zadnje luči.

 

V notranjosti avto na prvi pogled ne prinaša nič takšnega, kar ne bi bili že vajen iz zadnjih modelov, a to hkrati pomeni izvrstno ergonomijo in logičnost vseh stikal, položaja za volanom in drugega. Povedano drugače, že po nekaj desetih kilometrih na slovenski predstavitvi sem se v avtu počutil domače, kot da si ga lastim že leto ali dve. 

Prostoren in prilagodljiv, kot se pričakuje od družinarja

Družinski del zgodbe pride v ospredju s tremi enakimi in ločenimi sedeži druge vrste, ki so se sposobni podreti v ravno dno, so vzdolžno pomični in imajo spremenljiv naklon naslonjal. Pri proizvajalcu poudarjajo prostornost za kolena in prilagodljivost. Za dodatna sedeža v tretji vrsti je potrebno doplačati 730 evrov. Prtljažnika je v petsedežni razvrstitvi v primerjavi s predhodnikom več za 48 litrov oziroma sedaj najmanj 743 litrov, kar da je največ med konkurenti, kamor sodijo renault scenic, opel zafira tourer, ford c-max, citroën C4 picasso, peugeot 5008, toyota verso in drugi.

Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Isofix pritrdišča poznajo vsi trije sedeži druge vrste, pa tudi sopotnikov, ki je povrh vsega lahko sklopljiv, kar še precej poveča uporabnost, če bi želeli v touranu prevažati res dolge predmete. 

Doplačati pa je potrebno za električni nadzor nad zadnjimi vrati (otroška ključavnica), kot tudi za zategovalnike zadnjih pasov. 

Palec gor za potezo Volkswagna glede opreme

Pri asistenčnih sistemih in udobju je touran stopil nekaj dolgih korakov naprej, kar pa ni čudno ob vsem, kar ponujajo nekateri konkurenti. Touran je šel najdlje pri aktivni varnosti, saj je denimo standarden sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, medtem ko je radarski tempomat serijski že v drugi izmed treh oprem comfortline, ki naj bi bila tudi najbolj prodajana.

Ta funkcija zna seveda prepoznavati tudi nevarnost naleta pri višjih hitrostih, na voljo je tudi asistenca za vožnjo v gneči s samodejnim sledenjem prednjim vozilom, pa opozorilo pred mrtvimi koti, aktivni parkirni asistent in prvič v segmentu asistent za manevriranje s prikolico po vzoru večjega passata.

Med novostmi so tudi električna prtljažna vrata, ki se lahko odpirajo tudi z zgolj migljanja stopala pod odbijačem. 

Foto: Andrej Leban Volkswagen touran Pri informacijsko-zabavnih vsebinah je zelo sodobno in pestro. Druga generacija modularnega infotainment sistema se lahko povezuje s telefonom prek Mirror Linka, lastniki iphonov pa tudi v Sloveniji lahko izkoriščajo CarPlay. Tisti z Androidnim sistemom bodo morali še počakati na pri nas delujoč Android Auto. Več uporabnikov si lahko po svoje nastavlja lastne profile multimedije, tu so še številne aplikacije glede razmer na cesti, pod nebom in na bencinskih črpalkah. Posebnost je tudi možnost, da z številnimi nastavitvami vključno z navigacijo upravljajo tudi ostali potniki prek povezanih tabličnih računalnikov.

No no, pretiravati pa tudi ni treba ...

Morda korak predaleč so pri touranu naredili z možnostjo, da prednja potnika zadnje "razgrajače" opazujeta s pomočjo slike na osrednjem zaslonu. Zagotavlja jo na vetrobranskem steklu (!) nameščena GoPro kamera, ki pa med vožnjo "zaradi varnosti" predvaja sliko le vsakih 6 sekund. V tem času se lahko tam zadaj zgodi že marsikaj, bo vedel povedati vsak starš vsaj dveh nabritih otrok. Po mojem mnenju bi dobro staro in diskretno ogledalce za nadzor druge vrste namesto vse te digitalne tehnike povsem zadostovalo.

Motorji pokrivajo celoten spekter zahtev

Na voljo so na začetku na voljo po dva bencinska TSI (1,2, 1,4) in dva dizelska TDI (1,6, 2,0) motorja z močjo 81 kW (110 KM) in 110 kW (150 KM). Vsi imajo stop&start in sistem za regeneracijo energije, vse v prid učinkovitosti. Kar 50 odstotkov celotne prodaje bo pobral 1,6-litrski TDI, ki je tako kot močnejši TSI in večji dizelski brat na voljo tudi z DSG menjalnikom. Kasneje se bosta druščini za najbolj zahtevne pridružila še zmogljivejši TSI in TDI, slednji v različici s 140 kW (190 KM).

Kot že omenjeno in pričakovano, so standardni trije paketi opreme. Trendline pozna med drugim polno elektrifikacijo stekla, ima že elektronsko prečno zaporo diferenciala, funkcijo večnaletnega zaviranja, klimatsko napravo, USB in Bluetooth, parkirne senzorje zadaj, city AEB, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika ... Comfortline doda aktivni tempomat, triobmočno klimatsko napravo z naprednim protiprašnim filtrom, poklopne mizice, predal pod stropom, ... Najvišji nivo higline je namenjena predvsem izboljšani multimediji ter dodatnim zunanjim in notranjim dekorativnim vložokm, vključno z alu platišči.

Na seznamu doplačil pa je še veliko možnosti za vse, ki bi si želeli še več vsega. Tudi masažni sedeži ...

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:24 16. Oktober 2015.

    Ali si tudi ti eden od megatepcev, ki je nabavil to sranje?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.