Pri Volkswagnu so s polno paro pričeli prodajati svojega prvega predstavnika v segmentu malih križancev. T-roc se je pridružil pozno, priznavajo tudi Volkswagnovci sami, saj so vsa ta leta lahko le gledali, kako konkurentje režejo večje in večje kose torte od celotne prodaje avtomobilov pri nas. Že letos naj bi ta razred vozil postal največji podsegment, na katerega naj bi odpadlo kar petina vseh registracij v Sloveniji!
T-roc se želi že takoj prvo leto povzpeti na sam vrh po dobavah, pred capturja, dusterja in P2008, pa čeprav bo od vseh (znatno) dražji. Vseeno mislijo nanje nadeti kar 1.800 slovenskih tablic, čeprav je ta številka odvisna tudi od razpoložljivih kapacitet v tovarni. Če pa bi se uresničila, bi to glede na lanske prodajne številke pomenilo, da bi se T-roc v enem letu zavihtel kar na četrto mesto za renault clia, VW golfa in škodo octavio.
Pri prodaji enega svojih najbolj vročih modelov pa uvoznik ne računa le na nove kupce, temveč tudi tiste, ki so doslej imeli v garaži parkiranega pola, golfa, tiguana ali tourana.
Precej drugačen pristop k obliki
4,2 metra dolgi T-roc je v marsičem nosilec svežega vala iz Wolfsburga. Še pri nobenem svojem modelu znamka Volkswagen ni toliko poudarjala možnosti personalizacije, saj si je mogoče z barvnimi kombinacijami močno prilagoditi končni izdelek navzven in navznoter.
Pri zunanjem videzu so projektni šefi očitno oblikovalcem pustili precej bolj proste roke in nastalo je nekaj zelo zanimivih detajlov, ki T-roca jasno ločujejo od vsega, česar smo bili vajeni doslej - oblika prednje maske, ki je kljub ravni liniji zelo izrazna; ločen modul s trapezoidnimi dnevnimi lučmi in funkcijo smerokazov obenem; nizka in padajoča “lebdeča” streha, ki je lahko skupaj z A-stebričkom v kontrastni barvi, zadaj pa jo “drži” pokonci “golfov” C-stebriček; pa zadnje dvodelne vodoravne luči in nasploh po videzu zelo širok in mišičast zadek, na katerem se ponavljajo nekateri elementi iz sprednjega dela.
Med konkurenti je tudi golf
Val svežine je zajel tudi notranjost, ki je sicer dobro znana po razmestitvi in obliki stikal, pa vseeno posebna zaradi precej proti vozniku nagnjene sredinske konzole in oblikovnih prehodov, ki kopirajo zunanjo motorno masko. Nasploh želi T-roc dajati vtis prostornega avtomobila.
Številke pravijo, da mu to kar dobro uspeva, saj v primerjavi z malenkost daljšim golfom, s katerim si deli platformo MQB, nudi več prostora tako za potnike kot prtljago. Sploh prtljažnik je s 445 litri največji v segmentu. Od tal je avto dvignjen dobrih 16 centimetrov, navkljub kratkim kolesnim previsom pa je jasno, da ne gre za takšnega plezalca, kot v primeru suzuki vitare ali dacie duster.
T-roc ponuja celo plejado različnih pripomočkov za več varnosti in udobja, od serijskega zaviranja v sili in ohranjevalnika smeri do opcijskih digitalnih merilnikov. Kako bo obložen in kakšnega bo videza, bo najprej določal eden izmed treh tipov tovarniške opreme.
Osnovni se imenuje kar t-roc, od tipične opreme, ki smo jo vajeni pri volkswagnih pa je bogatejši za prednje in zadnje parkirne senzorje, platišča so 16-palčna, notranji zaslon za multimedijo meri 6,5 palca, zračne reže hladijo in grejejo tudi zadnje potnike.
Oprema style je tista, pri kateri je dovoljeno največ lastnih želja glede barvnih kombinacij. Ima pa tudi dvoombočno avtomatsko klimo, ščitnike podvozja, udobnejše sedeže, prilagodljivo prtljažno dno, osempalčni zaslon, radarski tempomat … Nekakšna “ženska” izvedenka torej.
Najdražja je oprema sport, ki se loči po bolj nastopaški zunanjosti, pri kateri pa je manj svobode odločanja o zunanjščini, je pa zato bogato obložena z drugo opremo - serijskimi LED žarometi, športnimi sedeži, digitalnimi merilniki, ambientalno osvetlitev, asistenco za zastoje, serijski Car-Net s klicem v sili in nadzorom nad vozilom … Bolj “moški” T-roc.
Še ogromno dodatkov, od katerih mnogih nismo vajeni v tem razredu in sodijo že v premium domeno, pa ostane na razpolago na seznamu doplačil.
Poudarek pri pogonu je na bencinu
Trije že znani motorji imajo prostornino 1,0- (85 kW/115 KM), 1,5- (110 kW/150 KM) in 2,0 litra (140 kW/190 KM). Le slednji ima med bencinarji serijski 4x4 pogon, DSG menjalnik pa je kot opcija na voljo že tudi pri 1,5 TSI.
Dizel je za zdaj le 2,0 TDI s 110 kW (150 KM) in serijskim 4x4 pogonom. Delovanje 4MOTION sistema voznik nadzoruje prek vrtljivega gumba, na katerem izbira med štirimi nastavitvami. Kasneje pridejo še druge dizelske kombinacije, tudi 1,6 TDI s 85 kW (115 KM) in 2,0 TDI s 140 kW (190 KM).
Vstopni bencinar je na voljo le z osnovno opremo in stane 18.646 evrov. Oprema style pri istem motorju starta pri 20.714 evrih, pol litra večji bencinar, ki bo verjetno prav tako med najbolj prodajanami, pa stane 22.050 evrov. Oprema sport je še okoli 1.800 evrov dražja. Trenutni dizel starta pri 26.233 evrih.
andrej.leban@zurnal24.si
Predrago za 30cm krajsega kot Tiguan.