Volkswagnov passat zadnje generacije pozitivno preseneti. Doslej je namreč veljal predvsem za preverjeno izbiro, kjer je kupec stežka brcnil v temo, če je želel avto, ki je družinsko praktičen, je glede stroškov primeren za flotnega konja in bo ohranil vrednost tudi za čas odprodaje. Dokaj prepričljiv je bil tudi glede nemške trpežnosti in tehnike. Passat pa ni veljal za najbolj agilnega v ovinkih, niti za najbolj prostornega, držal se ga je tudi sloves VAG-ovsko uniformirano-dolgočasnega na pogled.
Digitalizacija nujna
Tudi znotraj je avto prepričljiv. Uporabljeni materiali so razred nad trenutnim povprečjem v razredu, ob katerem se zdijo videz armaturne plošče in uporabljeni materiali v insigniji, P508 ali hyundaiju i40 kar malce ubogo. Tudi mondeo znotraj ni tako lep, še za odhajajočega audija A4 ali BMW 3 bo bolje, da modro pomolčita. Le mercedes-benz C si lahko še naprej samovšečno nastavlja ogledalo.
Passat že z vstopno opremo daje vtis kakovosti, če je postavljen višje na ceniku, še toliko bolj. Če za kaj, bi pri passatu doplačal za digitalizirane glavne merilnike. Resda to v zakup zahteva tudi naprednejšo navigacijsko napravo, a rezultat je resnično impresiven. Digitalni merilniki avto peljejo vštric z modernimi “ipad časi”, so pregledni, ponujajo številne funkcije prikazovanja, ki jih je mogoče seveda dodobra personalizirati. Odpravljajo potrebo po HUD zaslonu, saj je med drugim mogoče navigacijsko karto z osrednjega zaslona enostavno “prestaviti” pred voznikove oči, takrat se merilnika vrtljajev in hitrosti diskretno zmanjšata.
Najboljši prijatelj prikolic
Prtljažnik ima skoraj 600 litrov osnove (premium povprečje krepko pod 500 litri), naslonjala se podirajo prek prtljažnih vzvodov, ima tudi uporabno "klet", kamor lahko izgine rolo z integrirano zadrževalno mrežo, v bokih sta zagrajena prostorčka za malenkosti iz trgovine. Vse korektno, čeprav denimo BMW 3 in zdaj že praktično odpisana renault laguna poznata ločeno odpiranje tudi zgolj stekla, rešitev samoodmika roloja bi prišla prav, medtem ko je kakšna dodatna rešitev za razparceliranje skorajda nujna, saj se sicer predmeti prosto kotalijo sem in tja po prostornem prtljažniku.
Med vožnjo se počiva
Na cesti je passat boljši kot kadarkoli. Zaradi daljšega medosja je udobnejši na avtocesti, volan pa odziven, čeprav ne z ostrino britve. Dodajmo še mehko delujoči radarski tempomat in aktivnega asistenta za držanje smeri, ki samodejno popravlja volan skozi zavoje, pa smo v normalnih okoliščinah že blizu ideala, ki si ga je moč želeti.
Po zaslugi 4x4 pogona bi lahko zapisal, da je bil testni avto tudi izredno zanesljiv med ovinki, a je vtis pokvarila prigoda, ko se mi je ob načrtnem pretiravanju v enem od ovinkov pripetil težko razložljivi pobeg zadka. Hitrost je bila razmeroma nizka (50 km/h), asfalt suh, a zvožen. Avto sem takoj ulovil, pa vendar je ostal priokus, saj sem pričakoval prve znake upora spredaj in ne zadaj, pa tudi hitrejše ukrepanje zadnjega pogona.
Motor:1.968 ccm, 176 kW (240 KM), 500 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:8,4 litra/100 km
Zmogljivosti:238 km/h, 6,3 sek od 0 do 100 km/h
Cena:40.979 € (osnovni)/49.058 € (testni)
AvtoTest
Položaj za volanom je po “ius standardu”, ergonomija stikal takisto, za premium dodatek poskrbi še sicer slabše pregledna analogna ura. Glede prostornosti za potnike bo le malokatera kritika upravičena, razen če bi želeli zadaj stlačiti tri standardne otroške sedeže. V nasprotnem je prostora več kot dovolj, štirje odrasli potniki ne bodo nikoli v prisiljeni drži, kar gre zahvala osem centimetrov daljši medosni razdalji. Je pa kar visok tunel med zadnjimi sedeži. Prednja, odeta v kombinacijo alkantare in usnja, sta bila športno udobna.
V novem rodu passata je debitiral 176-kilovatni štirivaljni dizel. Dve turbini sta uspešno nadomestili dva dodatna valja, ob polnem pritisku na plin se pod pokrovom zasliši rezek zvok hurikana, avto pa se izstreli naprej v resnično impresivnem stilu, za katerega je bilo doslej potrebno posegati po premium modelu z najmanj tremi litri prostornine. DSG menjalnik deluje prepričljivo pri neprekinjeni vleki proti visokim hitrostim, malce bolj obotavljiv je le pri parkirnih manevrih. Poraba pri tem motorju ni v prvem planu in tudi ni majhna.
Dosedanjim zasledovalcem v “ljudskem” razredu je z novim passatom še težje, saj gre za zelo uravnotežen avtomobil, ki po pravici nosi krono najboljšega evropskega avta leta. Opel insignija, peugeot 508, toyota avensis, hyundai i40 ali mazda 6 so tako bolj kot ne obsojeni na ostanke, kjer bodo morda konkurirali s ceno, z vsebino težko. Najbližje mu je trenutno bržkone ford mondeo, škoda superb se mora še izkazati, medtem ko je polno opremljeni passat (tudi s ceno) lahko hud protiudarec nekaterim premium tekmecem, ki so zadnja leta silili po lestvici navzdol.
Cena dvolitrskega dizelskega passata je med najvišjimi v razredu, a to verjetno ne bo razlog, da ne bi bil karavan zelo popularen. 110-kilovatni motor se mi zdi povsem zadovoljiva izbira za družinsko in flotno rabo, bi-turbo dizel je predvsem eksces, namenjen razkazovanju. Nekaj doplačil je nujnih, cena je takrat hitro pri 35 tisočakih, še vedno pa globoko pod kar 49 tisoč evri, kolikor je bil vreden sicer vrhunsko motoriziran in z udobjem napolnjeni testnik. Res pa je tudi takšna številka še vedno precej manj kot pri podobno zmogljivih, a precej manj prostornih premium karavanih.
Ja, in SAMO "zaplankani Slovenčki" so očitno glasovali za evropski avto leta, ali kako? Mimogrede pa, ti nisi Slovenec? Torej …
Tvoja logika je precej nenavadna. Vedno nekdo začne orati ledino, ki jo je z elektronskimi merilniki pravzaprav začel orati Audi …
Če bi prebral, bi ti bilo jasno, KAKO lahko avtor zagovarja ceno in ostalo, kar je napisal. NOVI Passat se …