Volkswagen: Črni oblaki nad Nemčijo niso prišli niti blizu Slovenije

Foto: Saša Despot Volkswagen Tiguan
Foto: Saša Despot Volkswagen Tiguan
Podjetje Porsche Slovenija, ki zastopa avtomobilske znamke Volkswagen, Audi, Škoda in Seat – Cupra, je predstavilo poslovne rezultate ob koncu leta. Ti so odlični, padali so tudi rekordi.
Oglej si celoten članek

Porsche Slovenija je na tradicionalni novinarski konferenci ob koncu leta naredilo črto pod leto 2024 in se obrnilo proti prihodnjemu letu. Generalni direktor Danilo Ferjančič, kljub odlični prodaji, ni mogel mimo dogajanja v matični tovarni Volkswagen v Nemčiji, kjer se zaradi napovedanega zapiranja tovarn, zmanjševanja plač in odpuščanj, dogajajo stavke druga za drugo.

Foto: Saša Despot Porsche Slovenija, tradicionalno prednovoletno srečanje 2024, Danilo Ferjančič

"Črni oblaki se niso zgrnili le nad Volkswagen, ampak tudi nad konkurente," pravi eden od dveh generalnih direktorjev največjega uvoznika vozil pri nas Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič, ki s tem misli na nujnost prestrukturiranja podjetij. Dejal je, da je bilo leto polno izzivov, nepredvidljiva pa je zaradi številnih vojnih front, ki so lahko povezana tudi z dobavljivostjo vozil, tudi bližnja prihodnost.

Foto: Volkswagen Volkswagen tovarna protesti

Ni se izognil niti Kitajski in EV ofenzivi. Pri skupini Volkswagen priznavajo, da imajo Kitajci sicer odlične EV avtomobile, a dodajajo, da je bilo podobno na začetku in konec devetdesetih let preteklega stoletja s prihodom Japoncev in Korejcev. "Dobra konkurenca je vedno dobrodošla," pravijo in dodajajo, da veliko znamkam tudi ni uspel med na evropski trg. Prepričani so tudi, da Volkswagen zna voditi dolgoročno strategijo in bo rešil tudi težave z zaposlenimi v Nemčiji.

Foto: Anže Petkovšek ID.3

Slovenski kupci zvesti skupini Volkswagen

"V Nemčiji črni oblaki, v Sloveniji pa je posel potekal kot običajno," je dejal Ferjančič in poudaril, da dogajanje v Nemčiji ni imelo vpliva na prodajo vozil Volkswagna, Škode, Audija in Cupre v Sloveniji. Prodaja je bila na marsikaterem področju rekordna. Audi, na primer, je v Sloveniji prodal okoli 1.900 novih vozil, največ modelov Q2 in Q3, kar je skoraj toliko kot nemška premijska tekmeca Mercedes-Benz in BMW skupaj.

Foto: Saša Despot Audi Q3 Sportback

Znamka Škoda je še pred nekaj leti večino prodaje gradila na modelu octavia, za katerega pravijo, da je s 1.900 novimi registracijami, še vedno najbolje prodajan model med fizičnimi strankami v Sloveniji. Zdaj sta stebra Škode tudi modela kodiaq in karoq s 1.400 oziroma 1.100 prodanimi primerki v letu 2024.

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Octavia

Cupra spada med najhitreje rastoče znamke v Evropi, dodobra pa se je s prihodom novih modelov uveljavila tudi v Sloveniji. Električna cupra born je celo eden od treh najbolje prodajanih električnih vozil pri nas v letu 2024. Volkswagen je letos na trg pripeljal kar sedem novih modelov, kar je bil eden od vzrokov, da je znamka iz Wolfsburga z naskokom najbolje prodajana znamka vozil v Sloveniji. Njen tržni delež je skoraj 15-odstoten. Če seštejemo celotno prodajo Porsche Slovenija, pa je njihov vsak tretji na novo registriran novi avtomobil.

Foto: Saša Despot Cupra Born

Leto 2025 bo prineslo konkurenčne cene EV vozil

Ferjančič je priznal, da prodaja električnih ne gre po pričakovanjih. Apetiti na zadnji tiskovni konferenci leta so bili še pred leti bistveno večji. Prodaja električnih vozil je letos nazadovala. Lani so predstavljali devet odstotkov celotnega trga novih vozil, letos, ko naj bi bilo v Sloveniji registriranih okoli 55.000 novih vozil (bruto) oziroma 46.000 (neto – brez kratkotrajnih registracij), pa električni avtomobili predstavljajo le še šest odstotkov celotnega trga novih vozil.

Foto: Saša Despot Porsche Slovenija, tradicionalno prednovoletno srečanje 2024, Danilo Ferjančič

Ferjančič zato pravi, da bo zaradi novih regulativ EU glede izpustov CO2 in kaznovalne politike do tistih, ki ne bodo zadostili ciljev, leto 2025 polno izzivov. Po njegovih besedah lahko, ker bodo morali prodati več nizko-emisijskih in brezemisijskih vozil, pričakujemo zelo konkurenčne cene EV vozil. Pri Škodi, na primer, so že izenačili ceno nekaterih dizelskih modelov s priključnimi hibridi, ki pa niso deležni državnih subvencij. Računajo, da bodo konkurenčne cene pripomogle k boljši prodaji električnih vozil v prihodnjem letu.

dezurni@styria-media.si
 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 08:45 12. December 2024.

    Dober naslov...pozabljate pa, da tudi oblaki potrebujejo svoj čas, da se preselijo. Iluzorno pa je upanje, da bodo vmes zbledeli. …

  • 08:11 12. December 2024.

    Prokleti levičarji , ste uničili Evropo s svojimi blodnjami o zeleni energiji, SMRT komunizmu in njihovim privržencem, mi bi radi …

  • 07:08 12. December 2024.

    Slovenija = Balkan

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.