Več proizvajalcev avtomobilov napoveduje načrte za zaustavitev proizvodnje ali njeno selitev po ruski invaziji na Ukrajino. Specializirani avtomobilski mediji Automotive News poroča, da nameravajo pri podjetju Avtovaza, največjemu ruskemu proizvajalcu vozil, znanem po vozilih znamke Lada, zaradi svetovnega pomanjkanja elektronskih komponent v ponedeljek prekiniti nekatere montažne linije.
Podjetje je v lasti Lada Auto Holdinga, v katerem ima Renault 67,61-odstotni nadzorni delež in upravlja več tovarn v Rusiji.
Iz francoskega proizvajalca vozil so sporočili, da bodo prihodnji teden prekinili nekatere dejavnosti v svojih tovarnah v Rusiji za sestavljanje avtomobilov. V prvi vrsti zaradi logističnih ozkih grl, ki jih povzroča pomanjkanje delov. Vendar pa niti Francozi niti njihova hčerinska družba AvtoVaz niso navedli, kaj konkretno je vzrok za zamude pri proizvodnji, poroča Reuters.
"Prekinitve so posledica poostrenega mejnega nadzora v tranzitnih državah in prisilna spremembi številnih uveljavljenih logističnih poti," so sporočili iz ruske enote podjetja.
Čeprav je med zahodnimi podjetji Renault največji proizvajalec avtomobilov v Rusiji, ni edini, ki ima težave. Iz Volkswagna so sporočili, da bodo za nekaj dni ustavili proizvodnjo v dveh tovarnah. Vzrok so zamude pri nabavi delov, izdelanih v Ukrajini.
Vojaški konflikt v Ukrajini je prizadel tudi podjetja, povezana z avtomobilsko industrijo. Tako so iz finskega Nokiana sporočili, da na račun priprav na prihajajoče sankcije Rusiji, selijo proizvodnjo nekaterih ključnih proizvodnih linij iz Rusije in ZDA.
Rusija ima paladij
Ameriški predsednik Joe Biden je pred kratkim napovedal nove sankcije, ki bodo blokirale izvoz tehnoloških izdelkov, kar po njegovih besedah omejuje zmožnost Rusije, da izboljša svoj vojaški in letalski sektor, poroča CNN.
Proizvajalci avtomobilov so lahko zaskrbljeni tudi zaradi težav v dobavni verigi, povezanih s kovino paladij, platino in rodijem, ki se uporabljajo pri proizvodnji katalizatorjev.
Rusija proizvede približno 38 odstotkov svetovnega paladija in čeprav so zaloge tudi zunaj Rusije, lahko to močno prizadene proizvajalce avtomobilov.
"Težko si je predstavljati globalni avtomobilski posel brez paladija iz Rusije," je za Reuters povedal Mark Wakefield, sovodja svetovalne družbe AlixPartners.
Medtem je Nexta.TV včeraj tvitnila, da so Audi, Jaguar Land Rover, BMW, Mercedes-Benz, Citroën in General Motors začasno prekinili dostavo v Rusijo, vendar nihče od proizvajalcev avtomobilov tega poročila še ni potrdil.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
smešno je, da se oblast ubogega slovenistana tako napihuje, kot bi bli ne vem kakšna svetovna velesila ... res skrajno …
vse ukrepe ki jih izvajate proti rusom je v bistvu proti sebi