Ko so tik pred začetkom lanskega deževnega poletja pri slovenskem uvozniku Jeepa predstavljali avengerja, je bil ta na voljo le v električni različici. A že za jesen so obljubili tudi manj pretenciozne bencinske različice. In to se je v začetku zime tudi zgodilo.
Električnemu jeepu avengerju, ki je nenazadnje osvojil lanski naslov evropskega avta leta, se je torej pridružil tudi bencinski, ki je za tradicionalni usmerjene slovenske voznike gotovo bolj zanimiv. Nenazadnje je tudi v zelo dobro opremljeni izvedbi, kakršen je prišel na test, za več kot pet evrskih tisočakov cenejši od najcenejšega električnega avengerja, Razlika med njima pa je lahko še precej večja in seže do 15 tisočakov.
Za meter daljši od willysa
Kakšen je torej v bencinski izvedbi avtomobil, ki je s položaja najmanjšega jeepa izpodrinil doslej najmanjšega jeepa renegada? Predvsem je še precej manjši od renegada in z dolžino 4,084 metra komaj presega mejo štirih metrov. Za sodobne pojme je s širino 1,766 in višino 1.534 metra tudi sicer precej majhen, sploh če ga primerjamo z ostalo ponudbo ameriške znamke, ki jo danes tvorijo še gladiator, wrangler, compass in renegade. Morda na seznamu pogrešate cherokeeja? Tega že nekaj časa ni več v ponudbi.
Zanimivo je, da, čeprav sem sprva pomislil na to, jeep avenger, kljub za današnje pojme majhnim meram, še zdaleč ni dosegel mer originalnega jeepa willysa oziroma njegove prve povojne civilne izvedbe CJ-2A. Tisti je bil namreč dolg le 3,127 metra in širok 1,451 metra. In tudi medosna razdalja je bila dobrega pol metra krajša. Je pa bil s platneno streho malce višji od avengerja. Je torej v Jeepovi ponudbi prostor še za manjši jeep?
Pustimo takšne špekulacije in se posvetimo sodobnem avengerju. Morda ni ravno tako majhen, kot jeep willys, ima pa veliko namigov nanj. Oblikovalci so namreč na nanj skrili veliko majhnih detajlov, ki spominjajo na originalni jeep. Njihovo iskanje je lahko prav zabavno, saj na prednjem odbijaču denimo najdete willysovo masko, prav takšna podrobnost je na kolesnih platiščih, na spodnjem robu vetrobranskega stekla je kar sličica jeepa willysa, nanj spominjajo tudi zadnje luči, ki so oblikovane po zgledu posod za dodatno gorivo, namige pa najdete tudi v notranjosti. Nekaj pa je tudi drugačnih hudomušnih podrobnosti, denimo relief pikapolonice na strehi in še kaj se najde.
Mestni jeep
A to je poleg imena znamke in osnovnih oblikovnih iztočnic tudi bolj ali manj vse, kar ima avenger skupnega z willysom. Gre namreč za popolnoma sodobni avtomobil, ki je zasnovan na Stellantisovi sodobni večenergijski modularni platformi za majhne avtomobile CMP3, ki so jo razvili tudi za druge križance segmenta B iz koncerna. Z njo je avenger kljub terenskemu videzu predvsem cestni avtomobil za urbana okolja in to vlogo dobro opravlja.
Avenger je namreč okreten avtomobil, ki se v kombinaciji z razmeroma majhnimi merami dobro znajde v mestnem okolju, precej nezahteven pa je tudi pri iskanju parkirnega prostora. Pod motornim pokrovom se skriva turbinsko okrepljeni 1,2-litrski trivaljnik, ki razvija največjo moč 74 kilovatov, kar je natanko 100 'konjev', ki v kombinaciji s solidno nastavljenim šeststopenjskim ročnim menjalnikom solidno opravi z avtomobilom in ob tem ob normalni uporabi porabi manj kot sedem litrov bencina na sto kilometrov.
Moda se 74 kilovatov za današnje pojme ne zdi ravno velika moč, a treba je upoštevati, da bencinski avenger prazen tehta le 1.107 kilogramov, s čimer je denimo kar za pol tone lažji od električnega avengerja. Ta je s 115-kilovatnim elektromotorjem zato pri šprintu na 100 kilometrov na uro hitrejši le za 1,6 sekunde. Bencinski avenger z močjo "zgolj" 74 kilovatov namreč do 100 kilometrov na uro potrebuje 10,6 sekunde.
Tudi za makadam
Se vam to ne zdi ravno športno? Ko sedite v avtomobilu, je občutek precej drugačen, saj avenger vzbuja dovolj občutkov dinamike, da se ne boste počutili ravno prikrajšane. Na medkrajevnih cestah se bo podvozje morda zdelo malce manj natančno, vendar pa se bo zato avenger oddolžil na makadamih, na katerih so njegove vozne sposobnosti zelo solidne. Tam se gotovo pozna, da avenger prihaja iz znamke, ki ima veliko izkušenj s terenom.
Občasne izlete na malce bolj zahtevne poti pa kljub le prednjemu pogonu omogočajo tudi temu prilagojeni vozni programi za pesek, blato in sneg ter spust po klancu, prav tako pa tudi dejstvo, da je njegovo dno od tal oddaljeno dobrih dvajset centimetrov, da medosna razdalja ni predolga in da ima tudi precej kratke previse. In tudi dno je precej dobro zaščiteno pred udarci kamnov, ki letijo s tal.
Potniška kabina je bolj udobna kot terenska in tudi dovolj prostorna, da ne bo preveč pritoževanja. Spredaj za voznika in sovoznika poskrbita dva udobna in vsestransko nastavljiva sedeža, zadnja klop pa je tudi dovolj prostorna in tudi udobna za dva, v skrajnem primeru pa celo tri potnike. Če k temu dodamo še prtljažnik, ki v osnovi meri 380 litrov, povečamo pa ga lahko na 1.275 evrov, je podoba zanimivega križanca iz segmenta B gotovo lepo zaokrožena.
Podatki o vozilu (jeep renegade 1.2 GSE T3 100 altitude)
Motor: trivaljni, turbobencinski, 1.199 ccm
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5.500/min
Največji navor: 205 Nm pri 1.750/min
Zmogljivosti: 184 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.084 x 1.776 x 1.534, medosna razdalja 2.557
Prtljažnik (v litrih): 380-1.275
Poraba: 5,6 litra/100 km, izpusti CO2: 126 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 29.310
Grd