Velikan, ki ga ne silite na cesto

Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs Foto: Saša Despot BMW f800gs
Se radi zapeljete na kakšno stranpot in imate dovolj udarcev v vilice zaradi pregovorno kakovostnega slovenskega asfalta? Potem je to prava izbira za vas, ki pa ima seveda svojo ceno.
Oglej si celoten članek

Če ste manjši od 175 centimetrov in lažji od 70 kilogramov, lahko nehate brati. Višina sicer nima nobenega pomena, ko enkrat speljete, a dejstvo je, da je BMW F800 GS narejen za velike fante. S testnimi pnevmatikami ga sicer ni bilo mogoče preizkusiti po vsakem kolovozu, a dejansko je lahko velik cross motor, enduro potovalnik ali nič od tega, pa vseeno se boste prej ali slej morali postaviti na svoje noge. Motocikel vam seveda lahko tovarniško znižajo za šest centimetrov na 820 milimetrov, kar toplo priporočam vsem do višine 180 centimetrov, ki nimajo prav veliko izkušenj z "off road" motocikli.

Seveda pa se ob tem postavlja vprašanje, zakaj bi motocikel, ki po izgledu sicer sodi na cesto, silili na pesek in v blato. Zato ker tja spada. Ima rahlo mehko sprednje vzmetenje in kljub temu, da deluje težko in okorno, je na utrjenem makadamu zelo lepo vodljiv. Sprednja 21- palčna pnevmatika lepo požira luknje, tu pa pride do izraza tudi prej omenjena višina. Ko mine strah, da si bo morda na kakšnem ovinku ali globlji luknji treba pomagati z nogo, ki bo prekratka ali ne dovolj trdna, da bi zadržala dobrih 210 kilogramov težko zverino z visokim težiščem, potem vožnja postane užitek. Pri tem lahko seveda izklopite vse varnostne sisteme, (ESA, ASC, vključno z ABS), da motor postane klasičen enduro.

Nazaj na cesto

Glede na pnevmatike, ki so v prodajnem paketu, smo pri testu seveda ostali predvsem na cesti. Tu pa motocikel pokaže nekatere slabosti, ki jih čistokrvni "cestaši" težko odpuščajo. Motor je zelo zmogljiv, z dovolj navora pri nizkih obratih, tako da pri mestni vožnji ni potrebno pogosto prestavljati. Pri 6000 obratih pa se začnejo neznosni tresljaji, ki jih boste čutili povsod. Na nogah, rokah, v kolenih in na zadnji plati (mimogrede, sedež ni preveč udoben). V šesti prestavi s 5.000 do 6.000 obrati boste lahko vozili z nekje 140 kilometri na uro, vse kar je več pa ...

V specifikaciji motocikla je sicer zapisano, da je njegova končna hitrost prek 200 kilometrov na uro. No, ja. Tega nikar ne poizkušajte doma. Upor vetra je tako močan, da ne bo pomagalo nikakršno sklanjanje. Motor pa se bo skupaj z vami ob vsakem nenadnem sunku vetra spremenil v jadro, zato je to početje lahko hudo nevarno. Poleg tega je krmilo zelo "lahko" tako da imaš ves čas občutek, da motocikel želi po svoje in da na trenutke izgubljaš nadzor. Motocikel se mi je zdel celo nekoliko bolj uravnotežen s polno posodo goriva kot s prazno. 

Ampak kot rečeno, če spadate med ljubitelje BMW-jev in če boste motocikel uporabljali na krajših razdaljah, kjer konfiguracija ceste dovoljuje vožnjo do 120 kilometrov na uro, se radi zapeljete na kakšno stranpot in imate dovolj udarcev v vilice zaradi pregovorno kakovostnega, slovenskega asfalta, potem je to prava izbira za vas. Ki pa ima seveda tudi svojo ceno. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.